Gå til innhold

Limited Edition DVD'er!


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Fikk denne idéen etter å ha surret på en tilsvarende tråd hos dvdarkivet.no.

Altså en tråd om Limited Edition DVD'er som er utgitt. Har en liten "forkjærlighet" til dem :love:

Vi kan forøvrig også diskutere litt om Box-utgivelser hvis det også er ønskelig.

(Hvis det finnes en slik tråd allerede, så steng denne. Men jeg orker ikke å bla igjennom 81 sider!)

 

Kan starte med å legge ut denne Numbered Limited Edition utgivelsen av King Kong.

 

Untitled-1%20copy.jpg

 

Limitert og nummerert utgave i form av en boks kledd i velour. 10.000 eksemplarer, eksklusivt for Norden. I boksen ligger den vanlige 2-disk utgaven av filmen.

 

229 kr på CDON

 

Foreløpig utgivelsesdato 19-04-2006

 

Dette er en utgave jeg bare må ha. Får ikke lønning før 1. mai, men allikevel vurderer jeg å bestille denne nå, låne penger av noen andre, bare for å sikre meg denne utgaven. En veldig fin utgave, og i tillegg en bra film (har riktig nok ikke sett filmen enda, men etter all ros den har fått, både av media og kjente, tror jeg filmen er verdt det) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha skikkelige spesial utgivelser er moro. Men liker ikke de som kun kaster på en papp cover over det vanlige og kaller det limited.

 

Samler selv på film bokser og limited editions, og begynner å få en fin liten samling av DVD, VHS og LaserDisc.

 

Kanskje den mest spesielle er Reservoir Dogs boksen, med Brylkrem, lighter, kam, mansjettknapper og mer.

 

Syntes King Kong utgaven er en liten rip-off. Typisk Norge. Kun sleng på annet cover. Hadde de lagt ved litt annet ekstra så hadde det vært verdt de ekstra kronene. Men det er min mening. Velger uansett å vente til Jackson setter sammen den ordentlige DVD utgaven av filmen. (Kommer nok ikke før neste år).

 

 

Ellers så er det vel bare å glede seg til 14-disk utgaven som kommer av Superman-filmene senere i år.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Japanske Alien Quad 25-års jubileum LE:

Alien2_small.JPG

Japanske Roman Holiday:

Roman_Holiday04_small.JPG

Japanske m/DVD-spiller-utgivelsen av Sen to Chihiro/Spirited Away/Chihiro og heksene:

GhibliPl12R_small.JPG

Japanske LE'en av Hero, koreanske skinninnbundne utgaven av Danser med Kevin, jeg mener Ulver, koreanske Band of Brothers Military Pack (den i olivengrønt tøy), amerikanske Cowboy Bebop Perfect Collection (og ymse annet):

Hylle008_small.JPG

Koreanske Band of Brothers Military Pack for seg selv:

post-24892-1145236185_thumb.jpg

post-24892-1145236204_thumb.jpg

Amerikanske Hellsing Bloodpack Edition, koreanske Lort of the Rings Two Towers Film Can, franske Compleat Tex Avery Tin box set:

Collection02_small.JPG

Noe av dillet som følger med på de japanske utgavene av Nausicaä (of the Valley of Wind), Laputa - Castle in the Sky, og koreanske My Neighbour Totoro:

ghibli1_small.JPG

Taiwanske Wooden Box LE'en ev Lord of the Rings Extended:

post-24892-1145235838_thumb.jpg

post-24892-1145235857_thumb.jpg

LotR-boksen sammen med Alien Quad-hodet, Roman Holiday-skrinet, den amerikanske Nightmare Before Christmas- boksen (kisten bak, inneholder hodeskalle-nattlys), Sonny-hodet som fulgte med den japanske I, Robot LE'en, Kill Bill 1 og 2 japanske LE'ene i hylla over:

hylle_012_small.JPG

Japanske The Incredibles LE'en:

post-24892-1145235942_thumb.jpg

Tyske Fistful of Dollars/A Few Dollars More LE'en:

post-24892-1145235982_thumb.jpg

Franske Mononke Hime/Prinsesse Mononoke LE'en:

Mononoke1s.JPGMononoke24_small.JPG

Koreanske Oldboy Ultimate Edition kobberboks LE:

post-24892-1145236063_thumb.jpg

Tyske komplette Babylon 5:

post-24892-1145236104_thumb.jpg

Spilledåsa som følger med en av de japanse LE'ene av Ghsot in the Shell 2: Innocence:

post-24892-1145236288_thumb.jpg

Koreanske Dogville:

post-24892-1145236328_thumb.jpg

Koreanske Welcome to Dongmakgol LE:

post-24892-1145236392_thumb.jpg

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Velger uansett å vente til Jackson setter sammen den ordentlige DVD utgaven av filmen. (Kommer nok ikke før neste år).

5933075[/snapback]

Kommer det en annen utgave av filmen?

5934232[/snapback]

 

JA.

 

Han snakket om å lage en type som Extended Versjonen av LOTR. Hvor kun nytt ekstra matriale ble brukt, Men når denne kom var han ikke helt sikker på enda. Men han trodde ikke den kom i år, siden det ikke var noe hastverk med å skape blest for en oppfølger.

Lenke til kommentar
Ser ut som det kommer enda en King Kong Limited Edition.

 

http://img234.imageshack.us/my.php?image=kong2ww.jpg

 

Virker mye finere enn den jeg viste over, men den blir selvfølgelig bare utgitt i Asia. Er det ingen mulighet for å få tak i den i Norge uten å bestille den fra Asia? Og på Sone 2 (har ikke sonefri spiller!)?

5936157[/snapback]

 

Det er limited edition det. Kan du ikke bare fikse å herje litt med DVD-spilleren for å få den sonefri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...