asad Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Er det mange som bruker en leveling-mods her?Hvilke mener dere er bra/balanserte og morro å spille? Vurderer å installere en mod så snart jeg finner noe bra, men det må gå an å bruke det når man allerede har begynt å spille., Tips ønskes.
invalid_user Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Føler meg dum når jeg spør; hva er leveling mod?
asad Skrevet 10. april 2006 Forfatter Skrevet 10. april 2006 Mods som forandrer levle systemet i Oblivion Mange har klagd over det nemlig, og mods er blitt til. Istedenfor at fienden tilpasser seg til character nivået, har folk kommet med andre løsninger. Vet bare ikke hva jeg skal velge :S
Nitrius Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 AFLevelMod mener jeg, men vet ikke helt tror jeg faktisk liker det orginale lvl systemet bedre.. for øyeblikket spiller jeg uten levelmodden værtfall, savnet hvordan det gamle var. Link til AFlevelmod: http://fuzionmedia.com/oblivion/
Sir Zu Zwat Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Liker det best orginalt. Hva som er gale med det egentlig?
M@R7!N Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Syntes også at det er litt teit at mobs rundtom i verden blir sterkere og sterkere, MEN med "Npc equipment rarity" mod springer ikke alle fiender rundt med glass ++ på lvl 20+ Dette gjør også at de blir litt svakere (etter min erfaring) ettersom ironarmor ikke er like bra som daedrik osv Har faktisk nesten ikke sett noe glass eller deadrik armor enda, er lvl 29
asad Skrevet 10. april 2006 Forfatter Skrevet 10. april 2006 Syntes også at det er litt teit at mobs rundtom i verden blir sterkere og sterkere, MEN med "Npc equipment rarity" mod springer ikke alle fiender rundt med glass ++ på lvl 20+ Dette gjør også at de blir litt svakere (etter min erfaring) ettersom ironarmor ikke er like bra som daedrik osv Har faktisk nesten ikke sett noe glass eller deadrik armor enda, er lvl 29 5901716[/snapback] jah, er egentlig fornøyd med det originale spillet jeg og Ble bare litt fortvila over all sytingen. Men den modden du nevnte skal installeres asap. Vil jo føle meg litt spesiell når jeg levler opp
Sir Zu Zwat Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Syntes også at det er litt teit at mobs rundtom i verden blir sterkere og sterkere, MEN med "Npc equipment rarity" mod springer ikke alle fiender rundt med glass ++ på lvl 20+ Dette gjør også at de blir litt svakere (etter min erfaring) ettersom ironarmor ikke er like bra som daedrik osv Har faktisk nesten ikke sett noe glass eller deadrik armor enda, er lvl 29 5901716[/snapback] Hvor får du den modden fra?
audhage Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Jeg skal ikke klage, men jeg synes "mod" er en pen måte å si "cheat" på. Det er jo tross alt bare en endring for å gjøre spillet lettere eller vanskeligere på noen punkter. Det er jo på den måten en cheat fungerer også. Men for all del, jeg skal ikke kritisere de som bruker det Mvh Audun Hagen
Digidice Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Jeg skal ikke klage, men jeg synes "mod" er en pen måte å si "cheat" på. Det er jo tross alt bare en endring for å gjøre spillet lettere eller vanskeligere på noen punkter. Det er jo på den måten en cheat fungerer også. Men for all del, jeg skal ikke kritisere de som bruker det Mvh Audun Hagen 5902346[/snapback] En mod trenger langt ifra og ver en cheat. Den kan feks forbedre spillesystemet, noe jeg og mener Oblivion tror jeg ble gitt ut litt vel i hastverk. Hvor er det cheat og ha feks bedre vann,finere natur og farligere omgivelser. Det finnes også modder som gjør ting lettere at feks healing tar mindre mana osv men disse tror jeg nok flesteparten styrer unna da di odelegger spillet, Så bruker man modder fornuftig så finnes det mangen som hjelper spillet og bli enda bedre. Den leveling modden er vel bare at den justerer skillene dine riktig etter levelet ditt, noe Oblivion selv ikke gjør i riktig tempo spør du meg.
audhage Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Jeg skjønner hva du mener. Jeg tenkte for det meste på de som da f. eks. gjør at healing tar mindre mana osv. At man kaller de modder synes jeg er litt slapt. De moddene som endrer visuelle ting, eller legger til features som IKKE gjør spillet mindre balansert, de synes jeg fortjener sitt navn Personlig synes jeg levelmod er litt halvcheating, men det er nå bare mitt personlige syn. Mvh Audun Hagen
Sponis Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Jeg skjønner hva du mener. Jeg tenkte for det meste på de som da f. eks. gjør at healing tar mindre mana osv. At man kaller de modder synes jeg er litt slapt. De moddene som endrer visuelle ting, eller legger til features som IKKE gjør spillet mindre balansert, de synes jeg fortjener sitt navn Personlig synes jeg levelmod er litt halvcheating, men det er nå bare mitt personlige syn. Mvh Audun Hagen 5902380[/snapback] Det er ikke slik modder fungerer. Å si at mod er en pen måte å si cheat på er en helt totalt idiotisk uttalelse.
audhage Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Nå er da det bare mitt syn på saken da. Uansett, vi får slutte å soamme tråden så den ikke blir stengt. Mvh Audun Hagenq
Eddie81 Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Helt enig. En mod som gjør at motstanderen blir svakere, og bruker dårligere armor, slik at du blir mektigere enn originalt planlagt, er CHEAT. Så egentlig er det bare en haug med cheaters som bruker slike mods. Mods som får ting til å se penere ut osv. er ikke cheats, bare ting som forandrer styrkeforholdene i spillet.
Sponis Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Men det er jo ikke det mods gjør, Jeg har fortsatt ikke sett en mod som gjør spillet lettere eller gjør deg mektigere.
Fenixen Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 ehm.. er mange slike goz. Sett flere som bruker en som gjør at piler tar mer skade bare feks..
Nitrius Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 ehm.. er mange slike goz. Sett flere som bruker en som gjør at piler tar mer skade bare feks.. 5902618[/snapback] Det behøver da ikke å være cheat å gi piler litt mer skade, for etter min mening er pil veldig dårlig i Oblivion for øyeblikket, samme med magi fireball f.eks tar jo år og dag før den kommer frem. Uansett folk har forskjellige syn på dette, så prøve å si "jeg har rett, det har ikke du" går ikke, men det skal være lov å si meningen sin.
Eddie81 Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Hvis det ikke er cheat å forbedre et våpen, hva er da cheat ? Du gjør jo en endring som gjør spillet lettere for deg når du gjør pilene dine sterkere. Når du bruker en mod til å gjøre dette så er det en cheat like mye som om du skriver noe inn i "console". Men det jeg mente i første post var at en mod som gjør at du levler på en annen måte enn planlagt, og som gjør at du levler opp mens fiendene ikke levler opp tilsvarendes som de gjør i originalen, så er det juks. Da har du brukt en mod som gjør spillet lettere for deg. Derimot så vet jeg at mange hater den måten fienden levler opp på likt med deg i Oblivion, og jeg forstår mange vil bruke en mod for å få levlingen å ha større innvirkning. Noe av vitsen med å streve for en level forsvinner hvis det fortsatt er like vanskelig å drepe en fiende når du er level 16 som når du var level 5, fordi fienden levler etter deg. Men det er fortsatt juks.
Fenixen Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 ehm.. er mange slike goz. Sett flere som bruker en som gjør at piler tar mer skade bare feks.. 5902618[/snapback] Det behøver da ikke å være cheat å gi piler litt mer skade, for etter min mening er pil veldig dårlig i Oblivion for øyeblikket, samme med magi fireball f.eks tar jo år og dag før den kommer frem. Uansett folk har forskjellige syn på dette, så prøve å si "jeg har rett, det har ikke du" går ikke, men det skal være lov å si meningen sin. 5902634[/snapback] poenget mitt var bare å få fram at det faktisk er mange mods som gjør spillet lettere, noe goz nektet for. At spillet muligens er ubalansert på visse punkt og burde fått en patch er godt mulig.
Blue--Sky Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Jeg mener også at det er "juks" og gjøre spillet lettere. Men det er min mening, og folk må jo gjøre akuratt det de har lyst til, siden dette er et singel player spill. Selv har jeg installert et par modder som gjør vannet finere og naturen på lengre avstand bedre.. (anbefales)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå