Gå til innhold

Origami er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt Tablet blir det jo ikke, siden det er passiv skjerm. Den vil være en dårlig erstatter for papir, hvilket Tablet fungerer perfekt for. Alt i alt er det et artig konsept som kommer til å falle på sin egen enkelhet. Tror neppe dette slår så innmari an. Men hvis det gjør det, er det bare hyggelig, for det kan evt. bane vei for skikkelige Tablet'er. ;)

 

Det som hadde gjort dette produktet kult, hadde vært hvis de hadde klart å lage støtte for at skjermen registrerte flere trykk på skjermen samtidig, og et grensesnitt som kunne bruke det. Da kunne det blitt skikkelig morro. Men en slik mengde innovasjon var det vel ingen som hadde forventet av Microsoft... :p

Lenke til kommentar
Ah, denne blir perfekt for styring av lys og diverse i heimen! :)

5731563[/snapback]

 

Kanskje ingen dårlig ide nei, og er jo artig med lav-effekts-CPUer, selv om de kasnkje kunne vært litt kraftigere og samtidig bli kjørt vifteløst i mer konvensjonelle oppsett (dvs småPCer og bærbare)

 

AtW

Lenke til kommentar
Har ikke Microsoft satset på sånne table pcer før og feiler.

Skal de prøve en gang til nå?

5732295[/snapback]

Tablet-PC'er har ikke feilet. Det er bare i Norge det ikke har slått an. Det er det tre enkle grunner til:

1. Nordmenn er konservative selv om de er teknokåte.

2. Microsoft har kjørt tilnærmet lik null markedsføring i Norge, bl.a. fordi...

3. Det er ikke lagd norsk håndskriftgjenkjenning til dem enda.

 

Tablet-PC'er har forøvrig slått bra an i andre land, men det er mest i forretnings- og offentlig sammenheng, ikke så bra i det private markedet.

Lenke til kommentar
Har ikke Microsoft satset på sånne table pcer før og feiler.

Skal de prøve en gang til nå?

5732295[/snapback]

 

Microsoft vil forsøke og forsøke helt til de lykkes. De har råd til dette imotsetning til mange andre.

 

Brukte vi windows 1.0 eller 2.0? Sannsynligvis ikke, men de forsatte helt til de fikk en versjon som slo ann. Samme gjelder for mange andre av produktene til Microsoft.

Lenke til kommentar
Tablet-PC'er har ikke feilet. Det er bare i Norge det ikke har slått an. Det er det tre enkle grunner til:

1. Nordmenn er konservative selv om de er teknokåte.

2. Microsoft har kjørt tilnærmet lik null markedsføring i Norge, bl.a. fordi...

3. Det er ikke lagd norsk håndskriftgjenkjenning til dem enda.

 

Tablet-PC'er har forøvrig slått bra an i andre land, men det er mest i forretnings- og offentlig sammenheng, ikke så bra i det private markedet.

5735301[/snapback]

 

Endelig en som har skjønt det :)

 

Mye av grunnen ligger også i at de store merkene ikke har gjort så mye ut av det ennå, og at det er et eget OS som koster mer enn den vanlige. Vista vil nok gjør en del med dette da både Media Center og Tablet egenskaper vil være integrert fra starten av. Jeg håper dette betyr at når den norske verisjonen kommer på plass vil den kjenne igjen ÆØÅ. Alle andre ord på norsk tar den fint, men med en gang man har ÆØÅ ord begynner den å ha problemer.

 

Kan nevne at Helse sektoren i USA er dette blitt populært, sammen med bygg og anleggsbransjen. Studenter begynner også endelig og få opp øynene for hvor praktisk det kan være. Tablet fremtiden ser lysere ut nå enn på lenge, selv om den fikk en svakere start enn MS antok.

Lenke til kommentar
Endelig en som har skjønt det :)

5745918[/snapback]

:)

 

Mye av grunnen ligger også i at de store merkene ikke har gjort så mye ut av det ennå, og at det er et eget OS som koster mer enn den vanlige.

5745918[/snapback]

Dette med eget OS er nok også en liten torn i nesa for endel. Det er ikke alle som har fått med seg at Tablet-PC Ed. er en fullverdig XP Pro, men heller går rundt og tror at det er en avansert versjon av Windows Mobile. Her vil nok den nye approach'en med Vista bli litt mer vellykket. Det vil være lettere å få inn i hodene til folk at tablet'er kan utnytte noe ekstra funksjonalitet i Vista, samme Vista som man har på desktop'en sin og den bærbare.

 

Tablet fremtiden ser lysere ut nå enn på lenge, selv om den fikk en svakere start enn MS antok.

5745918[/snapback]

Hehe, ja, Bill's spådom om at alle bærbare kom til å ha tablet-egenskaper innen noen få år ser ikke ut til å slå helt til. Men så er jo ikke den mannen kjent for å kunne se inn i framtiden. *kremt* 640KB *kremt* ;)

 

Vet vi beveger oss ut i OT-land her, men har du tablet, du også, Heiper?

Lenke til kommentar

Tablet kan ha enormt mange bruksområder. Få for gud skyld inn SED skjermer i disse så snart som mulig så de kan brukes i dagslys ute også.

 

Men det flott med tablet er at den hvisker ut grenser mellom brukssteder.

 

Eks:

- En selger docker den i bilen og har full GPS navigasjon, og alle kundesystemer online, blootooth med mobiltelefonstyring, wlan ved alle bensinstasjoner i tillegg til EDGE og GPRS komunikasjon via mobil. Han har også tilgang til alt av internett(web, email++). Og ikke minst tilgang til bedriftens portaler osv.

 

I bilen vil denne være perfekt for alle bruksformål, den er ikke for stor og praktisk i bil. Han kan også koble den til stereoanlegget i bilen og høre på musikksamlingen sin, eller stoppe og se en film med surroundlyd via bilanlegget.

 

- Når selgeren kommer til kontoret dokker han den i dockingstasjonen med tastatur, ekstern skjerm osv.

 

- Når han kommer hjem docker han den i huset hvor den måtte være mest praktisk å ha og kan styre alt fra multimedia systemer(lyd og bildesoner), og evt. funksjoner i huset. Dockingen han setter den i er også evt. koblet til visningsutstyr osv++++

 

Mulighetene er endeløse og med en tablet får man et produkt som egner seg til flere oppgaver enn eks. en PDA, Laptop eller avansert mobil.

 

 

EDIT:

Jeg synes forøvrig Samsung modellen var lekker. Og blir prisene 4-5000,- slik MS snakket om vil dette være noe jeg vurderer å kjøpe og bytte ut med min laptop.

 

Men jeg etterlyser litt tanken at dette også skulle fungere som en fullverdig bærbar xbox. Det virker jo ikke slik på spesifikasjonene?

 

Den burde også ha DVD brenner via slot-in på siden, og evt. BD-R i senere modeller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Markedet er i ferd med å modnes for slike løsninger. Du trenger en kontroll som styrer alt. Og med inntoget av MS Media Edition sier det seg selv at man trenger en brukbarstyringsenhet.

 

Microsoft har i i dette årtusen bestemt seg for å komme seg inn i stue og kjøkken + resten av huset. Sagte men sikkert ser det ut til at de faktisk klarer det. Og hemmlisen er at denne snakker sikkert med alle andre ms produkter som xbox osv.

 

Positivt med slike løsninger, dog dreper de konkurransen i markedet.

Lenke til kommentar

Vet vi beveger oss ut i OT-land her, men har du tablet, du også, Heiper?

Ja jeg har hatt Tablet lenge nok til å vite om svakhetene, men de har faktisk vært flinke her til å høre på brukere hva man vil forbedre. SP2 var et gigantisk skritt framover for tablets

 

Tilbake til Origami, så synes jeg selv det er litt rart at de lanserer den nå rett før Vista. Vista vil ha en del strømsparings funksjoner og "tablet" egenskaper som dagens XP er ganske langt unna. Jeg holder meg langt unna dette når de blir ute på dato allerede om et halvt år. Andre generasjon tror jeg nok heller vil se mye større støtte fra OEM giganter som HP, Dell etc, og da kanskje med mange smarte løsninger. Intel viste en del spennende prototyper på sine stands, med fullt qwerty tastatur gjømt bak skjermen som kan kunne "snurre" ut. Tenk telefoner som SE S700 hvor man snurrer ut tastene bak skjermen.

 

Jeg tror nok det vil ta tid for dette å sette seg i riktig marked også, men at det er et spennende produkt er ingen tvil.

Lenke til kommentar
Tilbake til Origami, så synes jeg selv det er litt rart at de lanserer den nå rett før Vista. Vista vil ha en del strømsparings funksjoner og "tablet" egenskaper som dagens XP er ganske langt unna. Jeg holder meg langt unna dette når de blir ute på dato allerede om et halvt år.

 

Enig, fingrene klør etter å få trykke på den skjermen :p men når det kommer en Vista versjon om ikke så alt for lenge så venter jeg... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...