Gå til innhold

TEST: Sony NW-A3000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke overraskende at den burker tåplig sony-programvare for overføring, ellers er det jo rimlig tett at den bruker den spesielle USB-kabelen sin. At den ikke har farger er egentlig helt greit, synes ikke det er nødvendig på en musikkspiller, og batteritiden blir bedre.

 

Når det gjelder det med volumet, så kan man jo delvis ordne dette med replaygain, men det er jo litt tungvint for den "gjengse bruker" kasnkje?

 

AtW

Lenke til kommentar

Spør du meg tar jeg heller en god spiller som mangler fargeskjerm enn en sprakende spiller som kanskje mangler det lille ekstra i lydbildet. Man kjøper gjerne en mp3-spiller for å høre på den?

 

Designet syntes jeg var tøft, så om prisen ikke blir for avskrekkende så kan man jo vurdere å kjøpe den?!

Lenke til kommentar
Spør du meg tar jeg heller en god spiller som mangler fargeskjerm enn en sprakende spiller som kanskje mangler det lille ekstra i lydbildet. Man kjøper gjerne en mp3-spiller for å høre på den?

 

Designet syntes jeg var tøft, så om prisen ikke blir for avskrekkende så kan man jo vurdere å kjøpe den?!

5662107[/snapback]

 

Er helt enig. Jeg synes ikke designet på sonys nye mp3-spillere er noe å skryte av, men lydmessig har de overtaket på de fleste konkurrentene.

 

Og selvfølgelig er lyd det viktigste ved en mp3-spiller. :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg hadde gjerne sett en sammenlikning mellom iAudio X5, og denne sonyen, da jeg selv føler lite støy på X5 spilleren.

 

jeg er forresten helt enig i det folk sier om at kjøper man en mp3 spiller, så er det lyden som er viktig, og jeg kunne ha klart meg like fint uten fargeskjerm på X5 spilleren, men når man først har det, så bruker man det jo, men jeg bruker det ikke til annet enn et bakgrunnsbilde.

 

jeg har forresten sett denne spilleren i virkeligheten, men dog ikke hørt på den, og det er en helt kurant spiller, jeg likte det at man følte stor oversikt i listene. (så flere linjer om gangen.)

Lenke til kommentar

har hatt en slik selv noen måneder nå, har bare klart å få en liten ripe som nesten ikke synes i den - det er positivt

 

leser at noen synes volumknappen er dumt plassert, jeg synes den er kjempegodt plassert, laster ikke ned pirat versjoner av mp3 - men ripper de selv, så volumet er på samme nivå hele tiden hos meg, trenger sjelden bytte volum og trenger jeg det gjør er knappen lett å kjenne nedi lomma siden den er plassert der den er :thumbup:

 

ellers kan jeg nevne at jeg ikke har hørt dette lave suset selv, bare veldig god lyd fra en så liten sak, ganske imponert, og levetiden overgikk all forventning selv om den teller ned veldig raskt så stopper den ikke spille før flere timer etter den er kommet ned på en prikk, dette blir sikkert fikset i en fremtidig firmware update. Får en følelse av å holde i et solid produkt når man holder den i hånden :)

Lenke til kommentar
har hatt en slik selv noen måneder nå, har bare klart å få en liten ripe som nesten ikke synes i den - det er positivt

 

leser at noen synes volumknappen er dumt plassert, jeg synes den er kjempegodt plassert, laster ikke ned pirat versjoner av mp3 - men ripper de selv, så volumet er på samme nivå hele tiden hos meg, trenger sjelden bytte volum og trenger jeg det gjør er knappen lett å kjenne nedi lomma siden den er plassert der den er  :thumbup:

 

5666747[/snapback]

 

Det har vel lite å gjøre med om det er piratversjoner eller ikke? Det er masteringen av orginal-filen som bestemmer volumet. Den er ofte forskjellig, og da må du normalisere på en eller annen måte for å få det likt, om det er en piratversjon eller ikke har ikek noe med det å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Heh, det hadde vel ikke forundret meg som softwaren til sony "hard-normaliserer" filene nei :)

 

AtW

5666771[/snapback]

 

for late mennesker som meg er jo dette ypperlig, slipper sette meg inn i masse greier og alt gjøres av seg selv, oh fryd og lykke!

5666782[/snapback]

 

Problemet er at jeg er redd de gjør det på en irreversibel måte, dvs at de endrer selve fila, istedet for å legge ved metadata eller liknende som ordner normaliseringen.

 

AtW

Lenke til kommentar

har selv en kompis med en slik spiller, og jeg har hørt på den selv. Syntes lyden er sinnsykt bra, designet på spilleren er fet, men en mp3 spiller er skapt for å høres på ikke for å ses på.

 

Jeg sleit ialfall ikke med å se hva som stod på displayet med lys på eller av, ute eller inne. Og må si at knappene satt godt plassert uten noen form for irretasjon. Flott spiller og grei pris. Hadde gått for denne enn en Ipod.

 

gica

Lenke til kommentar

Den svake susingen som merkes ved lave volum kommer som en direkte følge av å lage en strømsvak forsterker. Det skal nemlig alltid gå en tomgangsstrøm, og volumknappen endrer faktisk denne i stedet for å endre inngangsmotstanden - som er bra for da bruker den jo mindre strøm, men som kan medføre at lytteren hører en sus. Susen er faktisk lyden av elektroner; det går så få av dem per tidsenhet at de kan høres - og det er ikke bra.

Det man _burde_ gjort var å ha to volumknapper når man skal bygge en forsterker strømsvakt, en for å forlenge batteritiden og en for å strupe signalet dersom den andre lager sus. Hvor lenge er det til dét kommer da?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg lurer på å kjøpe denne mp3-spilleren. Har en 1gB sony mp3 spiller nå. Kjempe fornøyd med den bortsett fra at det tar lang tid å overføre sanger. Hvor lang tid tar det med denne? Hadde vært fint å høre hvor lang tid det tar å overføre for eksempel 1 gB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er man fortsatt bundet til å bruke Sonys SonicStage til å overføre filer? Finnes det andre programmer som fungerer, slik som man for eksempel kan bruke winamp til ipod?

 

For meg står det nå mellom denne sonyen, Creative Vision:m, og Sandisk Sansa E270. Jeg har egentlig ikke bruk for videoavspilling, men greit med mye plass, at den ser bra ut, har bra navigasjon, og god batteritid. Sliter med å bestemme meg... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skaff det nyeste SonyStage. Dette programmet er blitt veldig bra! Slet med det gamle, men etter oppdatering, er absolutt ingenting gale med det lenger. Før var det dette kræsje probelemet, etter oppdatering har ikke dette skjedd en gang. Det er blitt veldig oversiktlig også, pluss at man kan lage playlists før man ligger musikk innpå spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...