Gå til innhold

Vil ha 3G på PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Acer?

 

"Acer, the leading vendor in the notebook sector for EMEA – Europe, Middle East and Africa (source: Gartner Q3 2005), today adds integrated 3G wireless wide area network capability to its TravelMate and Aspire notebooks to provide both business and home users with high-speed online access for even greater flexibility and enhanced mobile efficiency.

 

The TravelMate 4260 and Aspire 5650 series are among the first notebooks to feature embedded 3G or third-generation wireless technology, designed to bring a series of benefits to personal & business mobile communications with enhanced roaming capability and high-speed mobile communication up to seven times faster than that possible on a 56k PSTN modem dial-up connection."

 

Kilde: acer.no

Lenke til kommentar

Slett ikke dumt, har installert kort på (pcamica) på en av mine stasjonære , var uten internettforbindelse i forbindelse med flyttinger, funke jo helt greit , men er jo begrenset hastighet foreløbig 384 kb. men er steike høvlig på bussen, i bilen, på bøgda, selv om du der ofte bare oppnår 59,7 kb. Men er jo et suverent alternativt til isdn og vanlig modem, da det jo er fast pris uavhengig bruk kr 399,- pr md.

 

Snakke forresten med Nettcom og de sa at hastigheten 384 kb ville bli kraftig oppgradert i nær fremtid. Og dermed en reell konkurent til iallefall adsl 700 kb +

 

Og sia jeg stortsett e slutta å spille, og sjelden laster ned noe som helt så mener jeg dette er veien å gå, men ønsker meg en stand alone boks som jeg kan koble til en pc med standard nettverkskabel. Dette siden jeg ofte tar service på andre sine PC'er og bygger en del maskiner.

 

Men vet ikke helt om jeg vil ha en innebygget løsning, dette da det ikke går å skifte mellom maskiner, på samme abbonomang.

Lenke til kommentar
Et par grunner er vel at

-dekkningen er begrenset

-hastigheten er varierende og rimelig lav (~350kbps ned ~60kbps opp)

-latency er høy (200-400 ms så vidt jeg har hørt)

-og dagens nett har sikkert begrenset kapasitet slik at dersom store mengder maskiner begynner å bruke dette nettet vil hastighet degraderes enda mer.

5618513[/snapback]

 

Den er da vel bedre enn med de fleste andre trådløse alternativer? Og at dagens nett har begrenset kapasitet er vel neppe noe den gjengse bruker bryr seg om?

 

AtW

Lenke til kommentar
Et par grunner er vel at

-dekkningen er begrenset

-hastigheten er varierende og rimelig lav (~350kbps ned ~60kbps opp)

-latency er høy (200-400 ms så vidt jeg har hørt)

-og dagens nett har sikkert begrenset kapasitet slik at dersom store mengder maskiner begynner å bruke dette nettet vil hastighet degraderes enda mer.

5618513[/snapback]

 

Men folk kjøper disse kortene selv om det er mange ulemper, så hvorfor ikke bygge dette inn i pcn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...