Gå til innhold

Elg i solnedgang uten elg


PMnormal

Anbefalte innlegg

Hei, folkens.

Siden flere og flere rare og spennende bilder strømmer på, får jeg snu kappen og bidra med noe annet. Tok en dagstur til Bergen i dag da jeg fikk idèen om å bidra med fotografiets svar på "Elg i solnedgang", en solnedgang :!:

Siden et bidrag fra arkivet ville medføre scanning av nesten hundre år gamle slides, så fikk jeg lage et nytt. Siden hjemreisen gikk bl.a. med ferje over til Stord, så tok jeg en tur ut på dekk før vi ankom øyen.

Fjernet ikke støyen, fordi det vil gjøre bildet for sterilt. Økte kontrasten, og ikke særlig mye mer. Eos 20D med 50mm. Iso 1600, 1/640s og f/2,5. Valgte hurtighet foran dybdeskarphet, siden jeg var på en båt.

Presto - solnedgang àla PMnormal. Ikke gourmetkost, siden det er flere som gjør dette mye bedre enn meg. Enjoy :cool:

post-76334-1138928991_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke noe spesiellt som virkelig fanget blikket i bildet ditt, men synes du har fått frem noen fine, duse fargetoner som gjør bildet behagelig å se på. Skyene var også litt spesielle da de ligner "refleksjoner" av land på hver side i bildet. Nå er jo dette en nedskalert versjon, men synes ikke støyen gjør noe her. Det kunne jo kanskje vært litt croppet i øvre og nedre del, for at fokuset skal skjerpes mot skyene, land og rødfargen, men det er opp til deg.

Lenke til kommentar

For å være ærlig er jeg møkk lei solnedganger. :p

Jeg syns ikke det var særlig spennende, egentlig. Nok en solnedgang, liksom. Sorry mac, men det gikk ikke hjem hos oss.

 

Kanskje det hadde vært mer spennende om det ble tatt litt tidligere når sola forsvinner bak horisonten, men det blir noe vanskelig å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

5544941[/snapback]

Dagens bilde :p *flire*

 

Var et finere solnedgangsbilde enn gjennomsnittet vil jeg si. Har en stor samling av mamma's forsoek paa aa vaere kunstnerisk paa hytta en dag som "maalestokk" da, saa det er kanskje ikke saa rart? :hmm:

Men jeg tror det kunne tatt seg bedre ut paa 800iso, med bittelitt mindre stoey altsaa.

Lenke til kommentar

Best da endelig elgen fant veien hjem, synes jeg. Det var nok ikke så seriøst ment fra min side, men siden de fleste har en solnedgang her på forumet, så måtte jo jeg også ha en. Siden turen min var timet til at jeg var på sjøen på det tidspunktet, så ble det slik det ble. Syntes selv den graderingen jeg fikk i blåningen var ganske dekorativ, men det er like fullt en floskel.

Ps: Takk for elgen :grin:

Lenke til kommentar
Hva med den klassiske "Lettkledd goth-tøs i solnedgang"? :w00t:

5549075[/snapback]

Mer av baben, please. Liker lettkledde goth-jenter. Min egen er ikke goth, men hun er mer sort når hun er lettkledd enn påkledd.

 

Takk for flotte bidrag. Fortsett med det :!:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Hva med den klassiske "Lettkledd goth-tøs i solnedgang"? :w00t:

5549075[/snapback]

Mer av baben, please. Liker lettkledde goth-jenter. Min egen er ikke goth, men hun er mer sort når hun er lettkledd enn påkledd.

 

Takk for flotte bidrag. Fortsett med det :!:

5549899[/snapback]

Tsk tsk.. Den som venter på noe goth venter ikke forgjeves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...