Gå til innhold

Glimt fra CES 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, jeg likte dem flashenhetene med kapasitetsdisplay.

 

lurer på når dem samme displayene havner på bankkortet slik at bankkortet kan ha småpengefunksjon innebygget ;)

 

du vet at penger i fast form er på vei ut når bilettøren på den lokale fergeruta går rundt med betalingsterminal i hånden :p

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
hmm, jeg likte dem flashenhetene med kapasitetsdisplay.

 

lurer på når dem samme displayene havner på bankkortet slik at bankkortet kan ha småpengefunksjon innebygget ;)

 

du vet at penger i fast form er på vei ut når bilettøren på den lokale fergeruta går rundt med betalingsterminal i hånden :p

5406327[/snapback]

 

Ja, sånne display er en god ide. Ellers var det jo ikke akkurat en bombe at sonys e-bok-variant har sterke brukerbegrensninger. Det er bra brukerene viser at de ikke godtar hva som helst.

 

AtW

Lenke til kommentar
æh, slik jeg forstår det så var det den forige e-bok løsningen fra sony som hadde sterke begrensninger. denne nye skal jo tillate bruk av pdf-filer så å si at den har sterke begrensninger er vel å ta litt hardt i?

5408536[/snapback]

 

Å bare kunne lese en bok i 60 dager er fortsatt en streng begrensning, selv om de kaster på en ekstra funksjon (kunne lese PDF-filer).

 

AtW

Lenke til kommentar
Liberié hadde svært streng kopibeskyttelse. En innlastet bok måtte leses innen 60 dager før den ble slettet, et system som var såpass upraktisk at folk ikke ville kjøpe systemet.

 

om det er denne teksten du tenker på så legg merke til at den snakker om liberié, den gamle sony e-bok enheten. den nye heter reader og har svjv ikke noen slik begrensning...

Lenke til kommentar
æh, slik jeg forstår det så var det den forige e-bok løsningen fra sony som hadde sterke begrensninger. denne nye skal jo tillate bruk av pdf-filer så å si at den har sterke begrensninger er vel å ta litt hardt i?

5408536[/snapback]

 

Å bare kunne lese en bok i 60 dager er fortsatt en streng begrensning, selv om de kaster på en ekstra funksjon (kunne lese PDF-filer).

 

AtW

5408560[/snapback]

"En innlastet bok måtte leses innen 60 dager før den ble slettet, et system som var såpass upraktisk at folk ikke ville kjøpe systemet."

 

Dette er det jeg finner i artikkelen angående begrensing på 60 dager, og jeg forstår det slik at det gjelder den forrige løsningen. Har du en annen kilde som sier noe annet?

 

Edit: Alltid for sein :p

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar

"Reader er basert på Sonys e-bok Liberié som kun ble solgt i Japan. Liberié hadde svært streng kopibeskyttelse. En innlastet bok måtte leses innen 60 dager før den ble slettet, et system som var såpass upraktisk at folk ikke ville kjøpe systemet. Sony gir likevel ikke opp, og slipper nå Reader som er basert på såkalt E Ink, en skjermtype som skal gi mye bedre leseropplevelse enn LCD-skjermer. De har også løsnet kopibeskyttelsesgrepet noe, og gir brukeren muligheten til å laste inn blant annet PDF-filer"

 

Jeg oppfatter dette som en videreføring av det gamle systemet, og dermed antakelig ganske likt. Det står at de har løsnet på beskyttelsen noe, blant annet med å tillate PDF. Iogmed at det ikke står noe om at andre deler av kopibeskyttelsen så oppfatter jeg det slik at 60-dagers-delen fortsatt er endel av systemet, men jeg kan ta feil.

 

På generelt grunnlag så er jeg meget skeptisk til sonys evne til å lage et produkt som ikke er for restriktivt ovenfor forbrukeren, etter erfaring fra utallige framstøt fra den kanten med ymse forsøk på kontroll.

 

AtW

Lenke til kommentar
De har også løsnet kopibeskyttelsesgrepet noe, og gir brukeren muligheten til å laste inn blant annet PDF-filer. Det betyr at du kan laste inn lokalavisen om morgenen og lese den elektronisk på bussen. Kan dette være begynnelsen på slutten for papiravisen?

PDF-støtte tror jeg er noe mange har ønsket seg. Dette virker lovende bare av den grunn. Ellers så er det jo en miljømessig fordel at man unngår en stor kilde til papirsøppel. Jeg får bare håpe at avisene ikke stikker av med hele den økonomiske gevinsten i at de slipper å trykke og distribuere så mye aviser som før. Med andre ord: At de ikke tar like mye betalt for PDF-utgaven som for papirutgaven.

 

Angående begrensninger i den nye eBok-løsningen så er det jo ikke nødvendig å kjøpe/leie bøker i det hele tatt. Til det formålet alene blir det spennende å se prisen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...