Gå til innhold

Firefox på nye Dell PCer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Endelig har de store pc produsentene forstått at IE ikke er best  :w00t: men hvorfor ønsker brukerne netscape  :ermm:  var ikke den nyeste utgaven en dårlig kopi av firefox motorn

5347335[/snapback]

Hvis jeg ikke husker feil, så var den det!

Men, hvorfor bruker knapt noen Opera, det er bedre enn FireFox, det er min mening.

Men, nok OT; Jeg er lei av IE, fikk det på PCen min, og jeg får inn meget mye reklame og dritt popups... Død over IE!

Lenke til kommentar
Dette fører helt sikkert til at mange oppdager fordelene med Firefox i forhold til IE

5348151[/snapback]

Tja, det er ikkje sikkert. Sånn som eg ser det er det først og fremst addons som er den største fordelen med Firefox. Eg tviler på at den jamne bruker vil finne fram til og ta i bruk addons (dei klarer tydlegvis ikkje å skifte nettleser, så då vil dette truleg bli alt for avansert). Det er nok mange som ikkje vil oppdage tabs heller.

 

Det er heller ikkje klart om Firefox vil vere valgt som standard nettleser. Om den ikkje er det, kjem nok dei fleste til å fortsette med gode gamle IE.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Jeg grøsser fortsatt da jeg ser folk ikke bruker "tabs"... :)

5348607[/snapback]

Jeg også. Føler meg handicappet når jeg skal hjelpe folk med PCen og de ikke har annet enn I.E. innstallert. Som regel får de høre det av meg og tips om et bedre alternativ.

 

Håper de avinnstalerer explorer også da :D

5348856[/snapback]

Håper no virkeleg ikkje at dei gjer det. Så lenge IE er så integrert i Windows vil dette truleg skape ein del problem. I tillegg treng du IE for å bruke "windows update".

5349169[/snapback]

Jepp, det er trist at I.E. Har blitt en verkebyll som man ikke kan kvitte seg med. Jeg har verkebyllen på min PC av de nevnte grunnene. Men til daglig bruk er den selvfølgelig bannlyst. Det skulle bare mangle :)

 

Jeg har nå fått både familien og mange venner over på Firefox. De fleste vet ikke at det finnes alternativer til I.E. og at de fleste alternativene er langt bedre til daglig bruk. Jeg synes det er flott om Dell kommer med Firefox ferdig innstallert. Ikke at jeg har noe i mot Opera, men så lenge dette går ut over markedsandelene til I.E. så er jeg bare glad til. I.E. er kanskje ikke roten til alt ondt, men til ganske mye i hvertfall. :p

Lenke til kommentar

Det er fint at flere får prøve Firefox.

 

Blant mine klassekammerater er det nesten ingen som har ført om Firefox, og IE er derfor et naturlig valg.

 

var ikke den nyeste utgaven en dårlig kopi av firefox motorn
vel, Firefox er basert på Gecko som var motoren Netscape brukte før. men nå med den siste netscape'n har Netscape kopiert fra Firefox igjen, og helt bra ble det ikke kan vi si :nei:

(Sånn jeg har forstått det i hvert fall)

5348061[/snapback]

Det var det jeg trodde også. Men for en stund siden så var det en som sa at tidlige versjoner av Mozilla var det, men så fant utviklerene ut at det var bedre å utvikle noe nytt, og det stemmer med andre ting jeg har lest. Men jeg skal ikke si det for 100% sikkert. Versjon 1.5 er den beste utgaven av Firefox er den beste til nå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...