Gå til innhold

Amd, geforce og hk til pcen + NY film-pc (ca 11k)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å oppgradere "Primær pcen"(den jeg bruker til vanlig). +at jeg skal kjøpe en helt ny pc som bare skal brukes til film/tv-titting(+ nedlasting).

 

Jeg oppgraderer "primær pcen" grunnet at jeg har begynt å spille spill som krever grafikk, og skjermkortet svekker litt på det.

Siden jeg skal kjøpe nytt skjermkort så skal det være pci-e, og da må jeg kjøpe nytt hovedkort. Så da går jeg nok for et m2 eller 939 hk.

Er usikker på om jeg skal vente til m2 kommer ut eller om jeg bare skal ta 939, noen tanker?

Og siden jeg kjøper nytt hovedkort med annen sokket så må jeg ha ny CPU.

 

Så det jeg skal oppgradere på primær pcen er:

-CPU

-Skjermkort

-Hovedkort

------------------------------------------------------------------

mål/krav med 'primær pc':

Mest ytelse til pris.

Bedre ytelse i spill.

------------------------------------------------------------------

 

Så har jeg tenkt en god stund på å kjøpe inn en pc som bare skal brukes til film/tv-opptak osvosv.

Så da har jeg tenkt å ta CPUen, hovedkortet og skjermkortet fra 'primær pcen', så da har jeg det i boks.

 

Mål/krav med 'film pc':

Stille(grunnet at pcen skal være i samme rom som jeg sover i(og pcen skal være på natten), så kjøling/stille-vifter er viktig!)

Max 40cm høyt kabinett(grunnet at den skal være under et bord. Setter meg fast på å velge -yeong yang server cube' fordi den passer ypperlig.)

Pcen skal være egnet til (nesten) 24/7 bruk. Pcen kommer til å være påslått mye.

------------------------------------------------------------------

 

Har tenkt å bruker max 12.000kr på alt dette tilsammen.

 

 

Har satt sammen en liten liste over deler.(se vedlagt bilde)

 

Endret av .Scotty.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til "hoved pc'n" ville jeg valgt EPoX EP-9NPA+ Ultra

5341347[/snapback]

 

Jeg har cm stacker med vindu i, og jeg synes rett og slett det hovedkortet ser helt motbydelig ut. beklager, men det er hva jeg synes.

 

Jeg ville hatt x1800xl som skjermkort

5341347[/snapback]

 

Skal være geforce :)

 

Til film-pc'n ville jeg valgt coolermaster sitt HTPC kabinett

5341347[/snapback]

 

Er allerede bestemt at 'Yeong yang server cube' er valget. :) Grunnet at kabinettet må ha plass til x antall interne 3.5 brønner

 

Noe billig 1GiB ram

5341347[/snapback]

 

Trenger ikke 1gbit minne, trenger ikke det til det jeg kommer til å bruker pcen til, så

det vil være bortkastet penger.

 

og en hihatchi descstar 250GiB disk.

5341347[/snapback]

 

Bestemte meg for hitachi etter denne testen :)

 

 

Var ikke så mye positivt der desverre, men slik går det noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Til "hoved pc'n" ville jeg valgt EPoX EP-9NPA+ Ultra. Jeg ville hatt x1800xl som skjermkort og valgt 3700+ san diego cpu.

 

Til film-pc'n ville jeg valgt coolermaster sitt HTPC kabinett, noe billig 1GiB ram og en hihatchi descstar 250GiB disk.

5341347[/snapback]

yter ikke 7800gt bedre da?

Lenke til kommentar
Til "hoved pc'n" ville jeg valgt EPoX EP-9NPA+ Ultra. Jeg ville hatt x1800xl som skjermkort og valgt 3700+ san diego cpu.

 

Til film-pc'n ville jeg valgt coolermaster sitt HTPC kabinett, noe billig 1GiB ram og en hihatchi descstar 250GiB disk.

5341347[/snapback]

yter ikke 7800gt bedre da?

5341944[/snapback]

 

Jeg ville sagt det. Og vil geforce 7-serien synke noe veldig i pris til i sommer, eller vil den ligge på samme pris så jeg kan likegodt kjøpe nå?

 

 

Scotty

Lenke til kommentar

De vil sansynligvis ikke gå noe særlig under 2500kr. Uansett er venting bare bortkastet i dataverdnen pga når du har ventet på at varen skal synke i pris kommer det noe nytt og bedre som er bare litt dyrere.

 

Angående 7800Gt vs x1800xl ville jeg tatt x1800xl. Har noen her sett hvor godt de klokket med standard kjøling? 700 på core og 800 på minnet tror jeg det var. Det har også et bedre bilde en 7800gt i følge folk her på forumet.

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar
De vil sansynligvis ikke gå noe særlig under 2500kr. Uansett er venting bare bortkastet i dataverdnen pga når du har ventet på at varen skal synke i pris kommer det noe nytt og bedre som er bare litt dyrere.

 

Angående 7800Gt vs x1800xl ville jeg tatt x1800xl. Har noen her sett hvor godt de klokket med standard kjøling? 700 på core og 800 på minnet tror jeg det var. Det har også et bedre bilde en 7800gt i følge folk her på forumet.

5343071[/snapback]

7800gt slår x1800xl på nesten alle tester ;)

Lenke til kommentar
De vil sansynligvis ikke gå noe særlig under 2500kr. Uansett er venting bare bortkastet i dataverdnen pga når du har ventet på at varen skal synke i pris kommer det noe nytt og bedre som er bare litt dyrere.

 

Angående 7800Gt vs x1800xl ville jeg tatt x1800xl. Har noen her sett hvor godt de klokket med standard kjøling? 700 på core og 800 på minnet tror jeg det var. Det har også et bedre bilde en 7800gt i følge folk her på forumet.

5343071[/snapback]

7800gt slår x1800xl på nesten alle tester ;)

5348057[/snapback]

 

Må si meg uenig at 7800gt slår x1800xl i de fleste tester, det er etter hvor du leser for det meste. X1800xl har bedre AA og AF ytelse og er meg klokkevennlig. Men uansett hvilket kort du går for så vil det bli en stor forandring fra ditt 9600pro kort. Naboen hadde et radeon9600 og når han oppgraderte til 7800gt så kunne han spille det mest med full AA og AF(Han oppgraderte fra athlonxp til a64). Men jeg selv skal velge x1800xl eller x1900xl (hvis det kommer).

Lenke til kommentar
Min pc til film og tv titting er på 800mhz p3 og 512mb sdram.... samt ett skjermkort for støtte for hdtv og vivo....

 

Trenger da ikke kraftigere....

5356095[/snapback]

 

 

Grunnen til at jeg gjorde dette (med oppgraderingen og film pcen) til en tråd var at jeg kommer til å ta cpu'en, skjermkortet og hovedkortet fra "Primær pcen" og sette den i film pcen.

 

Siden jeg vil nok ikke få så mye for det, så det er ikke verdt å selge det. Så tenkte jeg; hvorfor ikke bruke det i film pcen!?

:)

 

Scotty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...