Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Ja, ble litt ensomt her inne uten en snustråd.

 

Er endel her inn på forumet som snuser, blandt annet undertegnende og vi fortjener en tråd angående dette nydelige produktet.

 

De forskjellige snustypene:

 

- General løs.

general.jpg

 

- Grov snus

grov.jpg

 

- Göteborgs Rape

rape.jpg

 

- Ettan

ettan.jpg

 

- General porsjon

general_p.jpg

 

- Catch mini

catchmin.jpg

 

- Ettan porsjon

ettanpor.jpg

 

- Catch

catch.jpg

 

- Grov Porsjon

grovport.jpg

 

- Göteborgs Rape porsjon

rape_p.jpg

 

(Legg merke til at det er gamle bilder og at boksene har forandret utseende.)

 

Undertegnedes favoritter:

 

- General løs.

For det første. Dette er den beste, mest brukte og fineste snusen på markedet spør du meg. Renner lite, og holder seg fast lenge.

 

- Ettan

God i mindre doser. Orker ikke flere bokser av denne snusen, men en boks i ny og ne fungerer utmerket!

 

- Skruf stärk

Dette er en god snus. Lett å bake og fin å ha under leppebrasken. Renner endel, men undertegnende liger endel av den gode saften.

 

Du må bake den!

 

1. Du slår boksen mot hånden, skritt, whatever, slik at snusen samler seg.

2. Du tar høyrehånden ned i boksen og presser sammen endel snus (passe mengde for deg). Når du har presset slik at snusen har blitt en liten "klump", legger du den i håndflaten, og lukker boksen på din sære måte.

3. Deretter begynner du å trykke på snusen inne i håndflaten. Dette gjør at snusen blir til en "pyramide". Etter at du har trykket snusen fast, er det på tide å gå videre til neste punkt.

4. Legg den på venstre pekefinger. Rull pekefingeren sammen mens du holder rundt kantene (på siden av pekefingeren).

5. Deretter fingjør du den ved å trykke litt ekstra på den der du ser den kan briste. Men ikke for hardt. Da brister den.

6. Så putter du den under leppa, løft leppa, plasser snusen i overleppen (på siden eller hvor du føler deg komfortabel).

7. Kos deg.

 

Eller bare gjøre som meg. Gjør punkt 1 og 2, så punkt 6.

 

Eller så kan vi diskutere snus. Ikke hvordan hver enkelts mamma har det. Men snus og dets temaer.

 

Håper ikke Johnx har noe imot at jeg brukte bildene hans og brukte posten hans som manus.

 

En liten guide fra Glisevask.

 

Tester

 

Cheezcake anmelder Strongcut

 

72.jpg

 

Fikk høre mye kjabb om en snus fra våre naboer i øst og snyltet meg, etter mye om og men, til en boks for testingens skyld. Går gjennom prosessen i kronologisk rekkefølge med tilhørende konklusjon og terningkast.

 

Lukt

Duften som møter deg minner veldig om en mellomting mellom Gustavus og General. Krydret og god, ikke for dominerende.

 

Bakeegenskaper og konsistens

Snusen er veldig grei å ha med å gjøre og den gjør seg godt mellom fingrene. Den har ikke plastelinakonsistensen vi kjenner fra Röda Läcket og ikke så mye fuktighet som Skruf. Minner om General og Grov Snus i konsistensen, men bakes lettere enn begge.

 

Smak

Smaken er så som så. I det store og det hele ble jeg egentlig ganske skuffet. Minner om General i starten, før det åpenbarer seg en emmenhet som dekker alt som er godt fra denne.

 

Styrke/Nikotininnhold

Stor tommel opp. Sterk som Arnold. Det klingende slagordet "Snuset med extra styrka" lever opp til det det lover.

 

Konklusjon

En ganske så fin snus. Pluss for styrke, konsistens og lukt, men må tåle et saftig minus for smaken. En kjekk snus for de som liker Generalen, men higer etter noe sterkere. At den kun er å få tak i i Sverige er også et lite trekk.

 

Terningkast: dice_4.gif

 

Feh anmelder Skruf Stark Løs

 

62.jpg

 

Skruf er et av de nyere merkene med snus i fra sverige. På hjemmesiden sin ser det ut til at de prøver å markedsføre Skruf som en noe mer trendy snus enn andre merker gjør. Skruf tviholder fortsatt på plastboksene sine, som har sine fordeler og ulemper. Fordelen med plastboks er at den er mer robust og tåler bedre pils-jekking enn papp-boksene. Plastikkboksene er også litt finere og gir et mer eksklusivt preg.

 

Førsteinntrykk

 

Det første jeg legger merke til når jeg åpner boksen er at det lukter litt rart. Lukter Skruf, men en litt sterkere lukt, kanskje litt sur. Den er tålelig grei å bake, ikke for løs og ikke for bløt. Det ser også ut til at tobakken brukt i den sterke typen er annerledes enn den brukt i vanlig skruf.

 

Lukt, smak og bake forhold

Lukten er som nevnt over som vanlig skruf. Lukten bærer ikke noe spesielt tobakkspreg, heller ei gjør smaken. Det lukter kanskje litt surt av den. Smaken er fortsatt like ekkel som skruf alltid har vært Det smaker dritt rett og slett. Man får ikke lyst til å hverken legge den opp, ta den ut, eller forme den med tunga. Så vondt synes jeg den smaker. Men så trass som jeg er når det gjelder snus, slenger jeg inn en tyggis så går det bra. Den er veldig grei å bake, bortsett fra at den er en anelse grov og det smuler litt. Det ser ut som snusen er laget av tynne strå egentlig.

 

Når det gjelder kicket så er det ingenting å klage på. Denne sparker! For en som bruker så mye nikotin som meg så er dette som å ta sin første snus igjen (hvis jeg snuser lite et par dager). Hvis jeg tar to nikotinfrie dager, og så smeller opp en Skruf Stark løs, så blir jeg VIRKELIG svimmel, og det er HERLIG

 

En annen positiv ting jeg bemerker meg med skruf'en er at man kan ha den i leppa ganske lenge uten at den blir blaut. Den holder minimum 40 min hvis man ikke sleiker for mye på den.

 

Konklusjon

Dette er definitivt en snus for viderekommende snusere. Hvis du er førsteganssnuser eller snus-noob (posesnuser) burde du være varsom med denne. Du kan få deg en skikkelig smell! Men for oss "gamle travere" for å kalle det det er dette en grei affære. Jeg savner litt mer tobaks aroma og litt finere konsistens. Så ville denne enkelthen vært genial. Smaken er så som så, men med tanke på effekten man får igjen veier dette opp.

 

Grunnlaget for karakteren blir:

6 for utseende og kvalitetsfølelse

4 på smak, lukt og baking

6 på styrke

Tilsammen gir dette karakteren: 5

 

Feh anmelder Röda Lacket Løs & Porsjon

 

roda_lacket-white_portion.jpg

Roda_Lacket_050501_los_x1.jpg

 

Röda Lacket er det nest eldste snusmerket i sverige, etter Ettan som var det første. Röda ble lansert alerede i 1850! Den har en egen meget spesiell aroma som tiltrekker mange, spesielt yngre snusere. Etter å ha vært et nisje merke med få, men trofaste brukere i mange år begynnte det plutselig å ta seg opp. Röda fikk nytt design og en hvit porsjonssnus ble samtidig lansert (for ca. et halvt år siden). Dette ga Röda en ny giv.

 

Førsteinntrykk

 

Den løse Lacketen kommer i pappboks som de fleste løse snuser gjør i norge nå om dagen. Fordelen med pappboks fremfor plastboks er at armoaen og konsistensen blir bedre. Vet ikke hvorfor, det bare er sånn. Röda porsjon gav meg et dårlig førsteinntrykk. Boksen så forsåvidt fin ut, men den luktet dritt og smakte dritt. Den løse dermiot er et annet kapittel, den er veldig god på smak, lukt og digg å bake.

 

Smak, lukt og bake-forhold

 

Hvit Porsjon: Porsjonssnus er ferdig bakt, så det trenger man ikke si noe mer på. De ser ut som all annen white portion snus ser ut, men Röda har en ulempe. Den lukter forferdelig vondt og smaker deretter. Den lukter en blanding av dårlig whiskey, sprit og neglelakk. Den smaker også det samme. Helt forferdelig vondt. Ikke mer å si om den saken.

 

Løs: Denne virker som om skulle kommet fra et annet merke enn sin bror, hvit porsjon. Denne lukter herlig, smaker herlig og er herlig å bake. Konsistensen er ganske bra. Den er veldig bløt, noe som nedsetter "holdbarheten" når man har den i leppa, men til gjengjeld har man fortsatt rene hender etter å ha bakt. Den er utrolig lettbakt og er fin å forme i leppa. Nedturen kommer etter 15-20 min, da begynner den å bli forferdelig bløt og renner litt. Etter 30 min må man bare ta den ut og kaste den, og da er den som regel så bløt at det sitter igjen rester i leppa. Udigg. Det er veldig vanskelig å definere smaken, annet enn at som skruf, så er det lite tobaks aroma. Den har en helt egen smak som ingen andre snuser er lik.

 

Når vi snakker om effekt gidder jeg ikke nevne porsjonssnusen en gang. Er du ute etter effekt fra Röda Lacket hvit porsjon kan du likesågodt putte en tyggis i leppa. Det finnes ikke effekt. Det samme gjelder den løse også egentlig. Jeg har aldri, i noe tilfelle merket noen effekt av å ha Röda i leppa. Ingen verdens ting.

 

Konklusjon

Hvit Porsjon: Karakter: 1 - en helt ubrukelig snus

 

Den løse kan vi summere opp slik: Vi kan kalle det en nybegynner snus. Den smaker godt, lukter godt, man blir ikke skitten på fingerne og den er veldig enkel å bake. Det spørs litt hva man er ute etter. Er man ute etter kosesnus er dette en veldig bra snus. Er man ute etter effekt og holdbarhet burde man prøve noe annet.

 

5 for utseende og kvalitetsfølelse

6 for smak, lukt og bakeforhold

2 for effekt

Tilsammen gir dette karakteren: 4+

 

Anmeldelse av Petterøe’s Peppermynte snus, løs.

 

untitled.jpg

 

Jeg og en kamerat kom tilfeldigvis over denne snusen på Ica, butikken ikke selskapet 47 jobber i, da de ikke hadde flere bokser Skruf løs. Kameraten min tok en god gammel traver, nemlig Gjøteborgs Ràpe, mens jeg fortsatte å lete i snusskapet til en blå boks med en bulldogg tiltrakk seg min oppmerksomhet. Petterøe’s Peppermynte. ”Jeg satser” tenkte jeg, tok boksen og ga den til kameraten min som skulle betale. Deretter vandret vi ut til kassebilen og dro til opp til et lite vann som ikke ligger så langt unna for å kose oss litt med fersk snus og Pepsi Cappuccino.

 

Lukt

Mens vi kjørte raskt oppover bakkene, ble jeg nærmest torturert av nysgjerrighet. Jeg måtte bare lukte på peppermynte-snusen. Jeg løftet forsiktig av lokket, så litt på snusen og trakk forsiktig inn odøren. Den luktet av frisk peppermynte. ”digg” tenkte jeg og luktet litt nærmere. En mild lukt av tobakk trakk seg inn neseborene, sammen med peppermynten, men tobakklukta var mild og god, så jeg fikk ikke de samme brekningsrefleksene som jeg får da jeg lukter på sterk vondtluktende general og skruf.

Den luktet faktisk veldig godt. Men den ga selvfølgelig ikke en vanlig snuslukt. For oss litt skjøre er nok denne snusen veldig god luktmessig, så jeg gir dem 6/6 i lukt

 

Bakeegenskaper

Da vi endelig fikk krøpet ut av bilen, vandret opp i skogen og over demningen til vår faste koseplass, var det å kaste seg rett på Petterøe’s-snusen. Jeg tok en god fingermengde snus og la den i håndflaten. Den virket myk og god, så første inntrykket var at den var veldig fin å bake. Men så feil kan en ta. Jeg begynte med vanlig baketeknikk, bruker den som står i guiden på førstesiden. Startet å klemme sammen snusen under fingeren for så å forme den som en tønne i håndflaten. Vanskelig! Den bristet gjentatte ganger og jeg fiklet med dette i flere minutter, og da jeg endelig fikk putta den under leppa bristet den. Jeg ga faen, skylte ut det som falt ned i munnen med vann, og var egentlig veldig missfornøyd. Kameraten min så på meg med et flir, da han allerede hadde sitti med en Gjøteborgs Ràpe pris i munnen i 5minutter. Stor skuffelse det her, for bakeegenskapene suger. Jeg skal være litt snill, da det er mulig å bake den, så jeg gir den 2/6 i bakeegenskaper, da den renner lite når den først er under leppa.

 

Smak

Smaken derimot var ingen skuffelse. Den smakte faktisk godt. Peppermyntesmaken overkjørte snussmaken kraftig. Den smakte tobakk også, men ikke plagsomt mye. Akkurat som jeg håpet på. 6/6 i smak.

 

Styrke

Det var en stund siden sist jeg hadde hatt snus under leppa, så jeg fikk et fint lite nikotinsjokk da jeg plasserte den inn. Positiv overraskelse. Hadde ikke forventet å merke stort, da smakstilsatt snus ikke pleier å gi stor effekt. Vil tro styrken er litt over vanlig general bakesnus, altså helt okey. 4+/5- i styrke

 

Konklusjon

Da jeg endelig fikk plassert den under leppa, har jeg ingen klager på denne snusen. Smaker godt og renner lite. Men da den er såpass dårlig å bake, blir det vanskelig å gi den noen karakter, da resten av kriteriene får såpass god karakter. Jeg regnet ut karakteren ved å legge sammen de jeg har gitt hittil og delt på antall, slik at vi får gjennomsnittet.

Det blir derfor 4.6. Jeg synes dette ble litt vel høyt, da bakeegenskaper betyr ganske mye, og gir den heller en 4-.

 

Anbefales om dere har tålmodighet nok til å fikle lenge med prisen før den puttes under leppa.

 

Nyhus anmelder Gjöteborgs Ràpe, løs.

 

d810c54b.jpg

 

De som har lest Petterøe’s anmeldelsen min kjenner historien. Var på Ica hvor jeg og en kamerat kjøpte snus. Han kjøpte da denne gangens anmeldelse Gjöteborgs Ràpe og jeg kjøpte Petterøe’s. Etter at jeg hadde spyttet ut min første Petterøe’s prell, var det på tide å teste denne. Jeg speidet utover det klare vannet, vurderte om jeg skulle riva av meg klæra og bade eller om jeg skulle bake en pris først. Jeg valgte prisen.

 

Lukt

Da jeg tok tak i snusboksen, klar til å åpne den spurte jeg kameraten min hvordan lukten var. ”Den lukter absolutt ingen ting”, sa han med et stort glis, som klart viste at han burde spytte ut prellen sin snart. Intet pent syn. Uansett, jeg skjønte at jeg ikke kunne stole på luktesansen hans, da han ikke hadde tatt pollenmedisinen sin i dag og var pottetett i nesa. Jeg tok boksen i høyre hånd, vred om lokket, bøyde hodet ned og luktet forsiktig på snusen. Vemmelsen traff meg som ei slegge og jeg holdt på å miste snusboksen. Jeg er ikke veldig glad i sterk tobakkslukt, og denne snusen luktet sterk tobakk. Absolutt ikke min ting. Må si jeg synes Gjöteborgs Ràpe luktet værre enn general og skruf, altså ikke helt min kopp te. Derfor gir jeg Ràpe 2/6 i lukt.

 

Bakeegenskaper

Da jeg endelig fikk ristet av meg den heslige lukta, tok jeg en fin porsjon av snusen med høyre hånd og slapp ned i venstre. Den virket fin og mjuk. Her hadde jeg rett. Gjöteborgs Ràpe formet seg fint og holdt seg godt sammen. Jeg formet den på vanlig måte, uten problemer og smalt den inn under leppa og var ganske så fornøyd. Bakeegenskapene var gode og jeg gir Ràpe 5/6 i bakingen.

 

Smak

Jeg fryktet smaken. Snus som lukter vondt, pleier også å smake vondt. Men smaken var helt okey. Ikke så sterk som jeg hadde forventet. Ikke rant den noe særlig heller, tvert imot satt den godt. God pluss, og i smak gir jeg snusen en halvsvak 4/6

 

Styrke

Så var det å plassere seg ved vannkanten, ta av tskjorta og dyppe overkroppen i det kjølige vannet. Deilig. Snusen satt fint og intet vann i munnen. Så var det å bruke skjorta som håndkle og legge seg på steinene. Lå der en stund. Merket ingenting. Det er mulig at grunnen er at jeg nettopp hadde hatt en pris i munnen, men så testet jeg den på nytt i dag, to ganger, merket ingenting. Så denne snusen er nok ikke blant de sterkeste og jeg gir den en svak 3/6 i styrke.

 

Konklusjon

Snusen var helt okey. Ikke helt min ting, men helt okey snus. Hadde litt høyere forventninger til denne snusen, men den innfridde bare på et punkt. Derfor gir jeg Gjöteborgs Ràpe en sterk 3 eller en veldig svak 4. så ¾ av 6

 

 

Mixel anmelder General Onyx

 

swm892.jpg

 

General Onyx er en finere variant av General Porsjon, som er sterkere, smaker bedre og har en liten smak av lakris.

 

Førsteinntrykk

 

Når man først står med en boks Onyx i hånda føler man seg heldig. Ikke har man måtte bare betale 6kr ekstra enn for vanlig General Porsjon, men den sorte boksen med sølvfarget lokk gir deg en liten luksusfølelse. Det blir bare enda bedre av at man ikke brekker seg av lukten når man åpner boksen. Posene kommer i sorte poser, med snusinnholdet fordelt som en trekant slik at det er lett å bruke 2 om gangen. De er dessuten plassert fint i en sirkel inni boksen.

Det første jeg følte når jeg åpnet min første boks var at jeg ikke hadde lyst på snus alikevel. Men når man først smaker på den, finner man ut hvor god snus dette egentlig er.

 

Lukt, smak og poseforhold

Onyx lukter ikke akkurat godt, men det er sjeldent snus gjør det. Til sammenligning har jeg luktet på Catch Ecalyptus, General Portion, General White Portion og Gøteborg Rape Portion av posesnus. Lukten er ikke så sterk, så folk ved siden av deg kreperer ikke hvis de er av typen som ikke liker snuslukt. Stikker man nesa godt nedi, synes jeg det lukter kaninpiss. Lukten blir ubehagelig hvis man lukter lenge, men blir ikke kvalm av lukten slik jeg blir med General Portion.

 

Smaksmessig er den litt lik General Portion, bare bedre. Saften er svelgbar uten at man trenger å brekke seg hver gang. Når man først har fått den godt plassert i overleppa, er det deilig å stryke tunga over og smake på den. Den skal visstnok inneholde smak fra både lakris og sitron, men har ikke merket så mye til det.

 

Posene er ganske fine egentlig. De er sorte som gir et litt ekslusivt preg over det. Samme materiale som teposer og alle andre snusposer.

 

Konklusjon

Ikke en snus for nybegynnere, ettersom den virker litt frastøtende med en gang. Men smaken er litt mildere enn General Portion, så man blir fort glad i denne snusen. Innholdet må tygges litt på plass før man legger den under leppa, så blir endel spytting etter tygging og rulling på tunga. Etter det er det bare behagelig å ha den der, ettersom den hele tiden avgir passe mengde smak. Virkningsmessig er den bra, og 11mg gjør sitt. Så ubeskrivelig deilig å ta seg en dobbelt prell (22mg ) etter noen nikontinfrie dager. Merker jeg blir litt svimmel bare det har gått noen timer fra forrige prell.

 

Grunnlaget for karakteren blir:

6 for utseende og kvalitetsfølelse

5 på smak,

4 lukt

6 på styrke

Tilsammen gir dette karakteren: 5+

 

Nyhus anmelder Röda Lacket

 

Roda_Lacket_050501_los_x1.jpg

 

Okey, for dere som har lest de andre snusanmeldelsene mine, kommer ikke denne til å skille seg så veldig ut. Dere skjønner, jeg får eller kjøper kun snus sammen med denne ene karen, og da snusen er kjøpt inn drar vi i 90% av tilfellene opp til samme plass som jeg beskrev i de 2. andre anmeldelsene. So here we go!

 

Vi var da i denne Ica butikken. Jeg hadde lenge hatt lyst å prøve denne Röda Lacket snusen, da jeg har lest så mye positivt om den her på forumet. Noen uker før dette hadde jeg og kameraten min pratet en del sammen, og kom til enighet om hvilke snus vi skulle kjøpe osv. Da hadde han blånektet på å kjøpe Röda Lacket, slik han hadde gjort med absolutt alle snusmerkene han ikke hadde prøvd fra før av, selv om 99% av de nye har vært vellykkede forsøk. Tror jeg brukte over en måned til å få han til å kjøpe seg en boks Skruf Løs, og etter den dagen har skruf vært hans klare nummer en.

Men tilbake til historien. Kammeraten min hadde da blånektet på Röda Lacket, men til min overraskelse gikk han rett bort og tok ut et stykk. Röda Lacket Løs snus fra snusskapet på Ica, med en eneste gang vi kom inn i butikken. Jeg sto fortsatt blant Rislunsj og milkshake da han tok denne og gapte med stor overraskelse da jeg kom bort til kassen.

 

Lukt

Da jeg satt meg ned på berget, skuet utover det rolige vannet og åpnet lokket på kameraten min sin Röda Lacket ble jeg veldig, veldig fornøyd. Den lukter veldig svakt, og absolutt ikke den vanlige sterke ”hjelp jeg må spy”-snuslukten som jeg pleier å forvente fra snus. Jeg lot først odøren snike seg inn i neseborene, for så å trekke inn lukten forsiktig. Jeg lærte nemlig av Gjöteborgs Rapè tabben min.

Jeg smilte stort. ”Detta blir nok jævelig bra!” sa jeg til kameraten min som var godt opptatt med å beskue småripsa som pent fjollet rundt på demningen godt på andre siden av vannet.

5 av 6

 

Bakeegenskaper

Jeg spør aldri, bare tar. Har jeg snus tar han, har han snus tar jeg. Enkelt! Så jeg tok. En god og stor mengde snus. Jeg må si, Röda Lacket virket fuktig. Fuktig og pent oppmalt, langt ifra grov slik som Petterøes-snusen. Den virket faktisk helt stikk motsatt Petterøes på bakeegenskaper. Denne snusen viste seg å være en sann glede(!) å bake. Jeg formet først prisen som en liten tønne, slik jeg pleier. Den satt fint sammen, nesten som modelleiere. Det var helt utrolig. Så jeg gadd ikke forme den mer, bare smalt den under leppa uten i nærheten så mye plunder som med annen snus.

Skulle så gjerne gitt Röda Lacket 7 av 6, men den må nok klare seg med 6 av 6 i bakeegenskaper.

 

Smak

Så kommer det som sammen med lukten er absolutt viktigst i mine øyne. Snus kan være god selv om den er problematisk å bake, men smaker den høgg og lukter hvalrossurin blir den ikke bra, uansett hvordan en vrir og vender på det. Men Röda Lacket hadde en litt sjenert smak, den var absolutt ikke sterk og ubehagelig. Det her var også en veldig fin overraskelse. Så hittil har alt med denne snusen vært så bra som det kan bli. Men her kommer første lille minus. Denne snusen var såpass fuktig at den rant litt på samme måte som porsjonssnus. Det var ikke snusen som rant nedover tennene, men snussaften. Dette var ikke et stort ubehag, men ble litt slitsomt etter hvert. Intet stort minus, så Lacket høster en 4+ eller 5- av 6 i smak.

 

Styrke

Her kom Röda Lackets første store nederlag. Snusen er nær perfekt, helt til dette punktet. Da jeg satt der, god og svett, i vannkanten merket jeg absolutt null og niks. Ingenting. Jeg kunne ha puttet en liten jordklump eller kanskje litt rådyrekskrement under leppa som ville gitt større kick enn det Röda Lacket gjorde. Dessverre. 1+ til 2- av 6 i styrke for Lacket.

 

Konklusjon

Denne snusen er som en overtent 14år gammel gutt på sitt første ligg. Den starter bra, gir et flott inntrykk, men avslutningen suger hestesnabel! Alt går for fort. Halve gleden med denne snusen er vekk. Det er kos å bake, det er kos og ikke spy av lukten og det er kos og kunne få litt snus i munnen uten å krepere, men dette er ikke nok. Snus må gi effekt! Det klarer ikke Röda Lacket. Derfor er jeg usikker på hva jeg skal gi denne snusen. Jeg er redd for at jeg ikke vil klare å gi den en ”rettferdig” karakter, da jeg er såpass skuffet som jeg er. Så jeg lar være.

Jeg vil dog anbefale den for jomfrusnusere, som vil få nikotinsjokk uansett hva de putter under ved leppe strengen.

 

 

Takk til anmelderene. Bra tiltak! :)

 

Fy så lang denne posten er. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moderatorer, les dette. Jeg synes vi kan prøve å ha denne åpen litt. Om den ikke fungerer, skal jeg gå med på å stenge den. Men gi den en sjanse...

 

Stenges, I tråd med de andre forsøkene:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=510156&hl=snus

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=452216&st=1860

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=508485&hl=snus

 

Men, ettersom det er jul kan du prøve å sende en pm til f.eks. Alastor som stengte v.2. og håpe på at han er i julerus.

 

Men det er gått to uker, det er ikke akkurat lang tid... Når man forspilte sine sjangser etter gjentatte advarsler, så må man virkelig legge mye arbeid i å utarbeide hvorfor denne skal tillates. Strengt talt er dette nærmest et forsøk på å overprøve moderator.

 

Anbefaler å sende en pm til Alastor, eller evt til forumstyret. :)

 

Men denne blir intil noe annet evt blir bestemt fra høyere hold, begravd under et tonn med stein, i mangel på snø her i Bergen.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Hehe, ja.. :)

Savner snus, har ikke noe før øyeblikket! =/ Fikk en Mocca Lakris av kusina mi her en stund før jul og den var jo skikkelig kos, faktisk. Rant ikke så mye og smakte godt. Blir vel til at jeg kjøper meg en rull med Mocca i Sverige en gang. Har ikke prøvd kaffe'n, noen som kan beskrive den?

Uansett så er det kos med ny tråd og håper da at alle holder seg til topic.. Takk for julegava Alastor. :p

Lenke til kommentar

 

1. Du slår boksen mot hånden, skritt, whatever, slik at snusen samler seg.

2. Du tar høyrehånden ned i boksen og presser sammen endel snus (passe mengde

6. Så putter du den under leppa, løft leppa, plasser snusen i overleppen (på siden

 

Eller bare gjøre som meg. Gjør punkt 1 og 2, så punkt 6.

 

5331471[/snapback]

 

Haha, den dagen det skjer ja. Du bruker jo minst 10min på og bake den snusen din jo, så trekker du ut leppe som en rullegardin og putter pent og forsiktig snusen inn.

Når du er ferdig må du skure tenna dine for snusen og. Minst 2min under vann ihvertfall.

 

Hvorfor skryte?

 

Slutt og snus, er ca 4uker siden du begynte og 2uker siden du begynte og røyke? WHY?

Lenke til kommentar

Snus skal bakes. End. En godt bakt prylle i sylinderform. M-m. Men en ting, å dytte prisen opp er ikke alltid så lurt, den sprekker lett da. Personlig foretrekker jeg å legge den på tungen og dytten den forsiktig opp til en av sidene.

Det kan også være lurt å slippe prisen i bordet, holder den da, er prisen solid nok!

 

Foretrekker General, Skruf, Ettan, Göteborg, Röde Läcket og Grov Snus.

 

:)

Lenke til kommentar
Eller bare gjøre som meg. Gjør punkt 1 og 2, så punkt 6.

5331471[/snapback]

The only right way to do it ;)

5336266[/snapback]

Pft, beste er jo å gjøre som lofotfiskerne gjorde for 90 år siden, åpne boksen legge ut underleppa og dra boksen over leppa, slikke seg for underleppa og fiske videre.

 

:tease:

 

Edit: Typo

Endret av Nomix
Lenke til kommentar
Eller bare gjøre som meg. Gjør punkt 1 og 2, så punkt 6.

5331471[/snapback]

The only right way to do it ;)

5336266[/snapback]

Pft, beste er jo å gjøre som lofotfiskerne gjorde for 90 år siden, åpne boksen legge ut underleppa og dra boksen over leppa, slikke seg for underleppa og fiske videre.

 

:tease:

 

Edit: Typo

5336285[/snapback]

Det hørtes helt sykt ut.
Lenke til kommentar
Eller bare gjøre som meg. Gjør punkt 1 og 2, så punkt 6.

5331471[/snapback]

The only right way to do it ;)

5336266[/snapback]

Pft, beste er jo å gjøre som lofotfiskerne gjorde for 90 år siden, åpne boksen legge ut underleppa og dra boksen over leppa, slikke seg for underleppa og fiske videre.

 

:tease:

 

Edit: Typo

5336285[/snapback]

Det hørtes helt sykt ut.

5336302[/snapback]

Er i alle fall fælt å snus i nerleppa.

 

Har i og for seg sett en sjåfør som åpna boksen med en hånd og stakk tunga neddi, løfta opp snusen med veldig fin balanse og bare dytta den på plass med tunga.. :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...