Gå til innhold

Satser på ekstern lagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å finne ut mer om forskjellen på de to 250GB-versjonene uten hell. Vel, det eneste jeg fant var at den ene hadde USB 2.0 i navnet mens den andre ikke hadde det. Begge kommer levert med USB-kabel så jeg antar da at begge har USB2.0. Min foreløbige teori er at den som ikke har USB2.0 i navnet har Firewire mens den andre ikke har det.

 

Link

 

Men jeg fant derimot noe annet rart: Under "features" står det Pentium 4 processor 1GHz,128MB ram. Det synes jeg er en rar måte å skrive det på om det ikke er innebygget. Jeg tipper det kan lure mange en Ola Nordmann.

 

Legg også merke til at modellen som heter External Hard Disk 250 GB Portable Drive SPD5115CC/00 bare har 160GB. Det kan sikkert lure mang en Ola Nordmann det også.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg har rapportert det nå, så jeg regner med det rettes etter hvert. :)

5261117[/snapback]

ser ut til å være rettet på nå, men morsom feil :tease:

5265754[/snapback]

Nei, jeg kan ikke se at det er rettet ennå. Poenget er at den i følge Philips har bare 160GB selv om de kaller den 250GB. Altså, navn: 250GB, innmat: 160GB, = lureri.

 

Det som er feil er at det står i prisguiden at den skal ha en innmat på 250GB. Noe som er feil i følge Philips. Jeg antar at den som la inn produktet i prisguiden ble lurt av navnet og tok det for gitt at "250GB" i navnet betyr at den har 250GB innmat uten at han sjekket det med spesifikasjonene som Philips oppgir.

 

Philips bruker altså samme taktikker som høytalerbransjen: De kaller produktet for 250W selv om det kan levere maksimalt 160W. Tenk om dagligvarebransjen hadde vært på samme måte. Da kunne du betalt for en pose med 250 gram potetgull og gått hjem og veid den inn til 160 gram. Eller telebransjen: Kjøp et 250 kroners kontantkort og få 160 kroner på ringekontoen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...