Gå til innhold

Ekstern harddisk spiller film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, så jo litt digg ut den, men de har jo glemt å integrere en kortleser slik at man kan f.eks. bruke den som en foto-backup sak også. Rart at de ikke analyserer markedet mer for slikt før de lager produktet.

5171039[/snapback]

 

Enig.

 

Burde også være større... 200GB f.eks. Koster ikke stort mer enn 60GB

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Virker som dette sjiktet begynner å løsne litt nå og det er på tide. Til å begynne med var jeg litt kritisk til såkalte mediaplayer bokser, fordi stueboksene ofte var forholdsvis dyre og begrenset.

 

Men nå som man lager mindre enheter som koster mindre og kan gjøre det meste så er det mer interessant.

 

Disse harddiskboksene med mediaplayer funksjonalitet er ikke noe nytt som det sies, men det at flere begynner å lage de er et godt tegn fordi da vil snart funksjonaliteten også begynne å utvides.

 

Det jeg ser etter i en slik boks er(gjerne 3,5" størrelse):

- Trådløs 54-102Mbit ethernet, samt 10-100Mbit rj45(siste kan ofres til annen modell hvis liten plass bakpå).

- At den har innebygget FTP for enkelt å overføring av filer via nettverk.

- At den også har en universiell standard for å overføre filer mellom stand alone enheter via eks. Bluetooth eller Wlan(overføre filer trådløst direkte mellom 2 bokser)

- rimligere enheter uten medfølgende integrert harddisk som er greit for å sette opp media spillere/mottakere i forskjellige rom i hjemmet uten å betale flesk for en slik boks.

- støtter de fleste mpeg4 variasjoner i dag Divx5-6 og Xvid

- kan spille av de samme formatene i HD 720p-1080i/p

- Kan spille av de fleste lydformater og også fungere som en lydsone spiller.

- Støtte for å fungere som en UPNP Media client over ethernet.

- Støtte for streaming av lyd og radio fra andre kilder.

- HDMI og S-video kontakt.(tar liten plass og gir 2 kvaliteter)

- stereo phono uttakt samt en av følgende spdif/coaxial/optisk for surround.

- At man selv kan kjøpe og sette inn en 3,5" HDD(fint når man skal på tur)

- En eller annen form for display og funksjonsknapper slik at man enkelt ser hva som spilles og velger kilder/modus.

 

Det eneste jeg ser at jeg ikke kan ønske meg i en 3,5" enhet er opptaktsmuligheter via tuner/dekoder. Det hører hjemme i de større stuemodellene.

 

Slik utviklingen har vært til nå i dette segmentet ser jeg for meg at disse tingene absolutt vil være mulig å få tak i om ikke så altfor lenge. Man finner de fleste tingene i forskjellige bokser allerede i dag, og jeg tror man snart får alt i en boks da det ikke er naturlige hindre men heller en modning av produktgruppen som skal til.

 

Det eneste jeg kunne avsett, som kan være et hinder for så små bokser med mye funksjonalitet i en pakke er avspilling av HD video. Dette er ikke absolutt nødvendig da DVD kvalitet med 5.1 lyd er mer enn godt nok for ett slikt produkt.

 

Hvis de skal kunne spille av HD video ønsker jeg at den også har HDMI kontakt slik at man er sikret at den ikke vil hindres av HDCP. Uten HD er det tilstrekkelig med komponent, s-video.

 

Men legg merke til at av høykvalitet tilkoblinger er faktisk HDMI den som tar minst plass, derfor kan HDMI uansett være et ønske slik at man letter får plass til 2 muligheter. HDMI og S-video burde dekke de fleste behov.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...