Gå til innhold

Nye dobbelkjerner i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMDs Athlon 64 FX-60 (2,6 GHz) får 1 MB L2-cache pr. kjerne og benytter sokkel 939. Spesifikk lanseringsdato er foreløpig ikke kjent, men ifølge X-bit labs vil dette skje en eller annen gang i januar.

 

Jaja,, det vil jo si at Fx57 er raskere enn Fx60 i spill som bare støtter ei kjerne.

 

Syns Fx cpuene skal være SC helt til spillene støtter noe annet :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kan godt tenke meg en FX-60, men den blir nok rådyr. Det jeg er spent på er om den legger seg over dagens toppprosessorer i pris, eller om den forskyver resten av listen nedover.

5166173[/snapback]

 

Får håpe den skyver resten av prislisten nedover

:)

5166194[/snapback]

 

De legger seg sikkert over i begynnelsen og forskyver prisene nedover etter en liten stund :roll:

Lenke til kommentar

:hmm: jeg kom over dette:

AMD Athlon FX-60 is expected to be released in Late November / December. The FX-60 will be the first Dual Core FX CPU, built around the Toldeo core, and offering a clock speed of 2.6Ghz

 

edit: vi får se da, hadde jo vært rått om den var tilgjenglig før jul

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Alltid greit med litt framgang. Selv om jeg synes Intel sine dualcore EE-CPUer er litt merklig, de er jo priset veldig høyt til å i forhold hastigheten på kjernene når man sammenlikner de med AMD sine varianter. I de lavere klassene har jo Intel lagt seg på en fornuftig prispolitikk på dualcore, men EE-edition er helt villt dyr, uten å yte best.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med tanke på spill som støtter DC så kan jeg iallefall neven ett som gjør att jeg kommer til å kjøpe DC neste gang (som blir i Januar/Februar/Mars området en gang).

 

The Elderscrolls: Oblivion

 

Til Oblivion har de laget en egen thread manager som gjør at man får bedre flyt i spillet dersom man har DC. Thread-manageren vil dynamisk endre prioritet og kø-plassering på tråder for å best mulig utnytte tilgjengelig prossessor kraft.

 

... Kan nesten ikke vennte til å få spillt det spillet!!

Lenke til kommentar

Jepp, det er ikke noen vei tilbake nå. Flere og flere spill støtter dobbeltkjerne og grafikkdrivere utnytter begge kjernene bedre og bedre. For ikke å glemme alt mulig annet enn spilling som dobbeltkjerne gjør bra.

 

Husk at FX-60 er like rask som FX55 på entrådet ytelse. Det er ikke lenge siden FX55 var kongen på haugen. FX57 er bare 7,7% raskere enn FX55 og FX60 på entrådet ytelse. Det er ikke mye ytelse å ofre for å få ekstra ytelse inn fra en annen side.

 

Intels toppmodeller er veldig høyt priset. Men den billigste dobbeltkjernen (2,8GHz) begynner også å hentes inn igjen prismessig av AMDs billigste dobbeltkjerne. Intel Pentium D 820 dobbeltkjerne 2,8GHz koster fra 2045 kr og AMD Opteron 165 dobbeltkjerne sokkel 939 koster fra 2564 kr. Sistnevnte yter nok en god del bedre i utgangspunktet og har bedre overklokkingspotensiale. Så prisforskjellen på 519 kr er nok vel andvendte penger. Prisene på hovedkort er i AMD's favør så den femhundrelappen krymper fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...