Gå til innhold

Microsoft evaluerer Sonys DRM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette lover bra. Slik liker jeg at antivirus leverandørene oppfører seg. :!:

 

EDIT:

 

ITavisen har i dag en artikkel som sier blandt annet dette:

"I et intervju med radiostasjonen NPR sier Sony BMGs president Thomas Hesse at uttrykk som rootkit, spyware og malware ikke tilhører menigmanns dagligtale.

 

Derfor er det heller ikke noe problem at Sony-CDer er utstyrt med slikt, mener han."

 

Da tirrer han vel til at noen skal utnytte rootkit'et kanskje. Ikke særlig smart for Sony, eller for brukerne. Slike holdninger burde Sony BMG holde seg klar fra. Håper bare at alle anti-malware produsenter følger opp med deteksjon og verktøy for å fjerne styggedommen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Og jeg som mente at musikkindustrien med RIAA i spissen allerede hadde gått langt nok, ved å begrense rettighetene vi brukere har. Sony har trådd så langt over streken nå at streken befinner seg i en annen tidssone. :p

 

Det er bra at andre på IT markedet nå setter ned foten. Jeg håper dette blir ryddet opp i og at sony blir satt på plass en gang for alle. Denne typen infiserning er et fryktelig overtramp, og er helt uakseptablelt, bare tenk hvor ustabilt, treigt og rotete en datamskin kommer til å bli hvis dette blir almen praksis for sikring av ophavsretten.

 

Blir jo som at de har en fyr som står å leser igjennom alt du skal kopiere i kopimaskina på jobb dette, og ikke nok med at han gjør det, han drikker opp kaffen din og står i veien hele tida også. :p

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Dette lover bra. Slik liker jeg at antivirus leverandørene oppfører seg. :!:

 

EDIT:

 

ITavisen har i dag en artikkel som sier blandt annet dette:

"I et intervju med radiostasjonen NPR sier Sony BMGs president Thomas Hesse at uttrykk som rootkit, spyware og malware ikke tilhører menigmanns dagligtale.

 

Derfor er det heller ikke noe problem at Sony-CDer er utstyrt med slikt, mener han."

 

Da tirrer han vel til at noen skal utnytte rootkit'et kanskje. Ikke særlig smart for Sony, eller for brukerne. Slike holdninger burde Sony BMG holde seg klar fra. Håper bare at alle anti-malware produsenter følger opp med deteksjon og verktøy for å fjerne styggedommen.

5132564[/snapback]

 

Dette sitatet viser jo bare hvor ignorante deler av sony bmg er da... han aner mest sansynlig ikke selv hva det er snakk om og hvor stor ingripen dette gjør. Sony har bare leid/ansatt noen til å gjøre en jobb, og driter i konsekvensene.

 

Vi snakker om en bransje som er livredd for forandring i markedsstrukturen og som gang på gang viser total uvilje til å tilpasse seg den nye mediebruke. I stedet forsøker de å tvinge sine løsninger og strukturer på forbrukerne. Vi lever (enda) i en fri verden og har enhver rett til å kreve at makten skal ligge hos forbrukerne ikke hos produsentene.

 

Vi må få folk til å forstå de potensisele konsekvensene av dette, de framtidige konsekvensene, så må man mobilisere og slutte å kjøpe slike defekte og potensielt farlige produkter.

 

Uten å vite det har egenlti sony skapt nye argumenter for å piratkopiere. For meg handler det ikke lenger om gratis musikk, muligheten til å prøve før man kjøper etc etc. Det handler ganske enkelt om å slutte å støtte en bransje som ikke tilpasser seg mine behov, men som faktisk både motarbeider dem og usetter meg for sikkerhetsrisikorer, forsøker å lure meg, og uten min vitende vilje installerer programvare som etter sigene kan være skadelig for utstyret mitt.

 

Det eneste denne bransjen virker istand til for tiden er å skyte seg selv i foten, la oss håpe de blir bedre til å sikte så de skyter seg selv i et vitalt organ snart. Jo fortere de nåværende maktsturkturene innen musikkbransjen faller fra, jo fortere kan en ny industri stige opp av asken.

 

EDIT:

En tanke: Dette er en sak jeg ikke har noe i mot at VG tabloidiserer litt, av type "Sony Cd'er kan ødelegge datamaskinen din eller gjøre de sårbare for hackerandgrep!" <- med krigstype

 

Da blir det kanskje litt vei i vellinga...

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Fikk et album. Switchfoot - Nothing is sound..

AVG antivirus finner ikke at det er noen problemer, har ikke merket noe selv, så kanskje jeg ikke er infisert da??

5152735[/snapback]

 

Du kan jo prøve å bruke sysinternals rootkit revealer... finner ikke den noe er du sikkert clean.

5176927[/snapback]

 

Skal den bare søke og så fjerner den alt eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...