Gå til innhold

Elektroniske instrumenter til FL Studio


Cuneax

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter elektroniske instrumenter, eller såkalte "soft synths" eller hva man nå enn kaller det, til bruk i FL Studio. Jeg var en gang vitne til at noen brukte f.eks. trekkspill-lyd som synth i en av låtene sine. Jeg er på jakt etter spesielt strykere, som fiolin og cello osv. Men jeg aksepter alt mulig annet av instrumenter også.

 

Til slutt får jeg minne om at WAREZ ikke er tillatt å poste her.

 

Mvh

 

cun, produsenten til DJ Stalins kommende album "IV"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med warez så mener du linker til synth som ikke er gratis...?

Lager for det meste trancelåter, så har litt strykere med der.

 

Av gratis kan jeg anbefale

synth1, finnes nesten 1000 presets til den på nettet

galactix, grei nok

cheeze machine, er ment som stryker

 

Til slutt nevner jeg vanguard, fungerer best som trancesynth men fy søren for en lyd og muligheter den har, beste vst synth jeg har. Koster dog noen få kroner.

Lenke til kommentar

Har ikke så mange VSTier selv, men de jeg bruker til FL (lager mest Trance/house/techno):

 

-ReFX: Vangurad

-ReFX: Slayer

-ReFX: Beast

-rgcAudio: z3ta

-Native Instruments: Absynth (man får til noen PASSELIG skumle lyder med denne! helt utrolig! Skremmer meg selv til døde med denne VSTien :p)

 

Bruker de sammen med et midi keyboard/synth som jeg låner av en kompis :)

 

Dog, disse koster penger, men kvaliteten og muligheten på de er helt utrolig iforhold til de som er gratis.

Lenke til kommentar
Takk skal dere ha for linker. Finnes det også vsti av saxofoner osv? Er litt glad i jazz og sånt også, i tillegg til klassiske elementer :)

5130252[/snapback]

Du kan jo bruke søkemotoren på kvr og søke etter saxofon.

En annen synth som er bra: edirol super quaret, har noen bra pianoer og et bra trommesett, vis du stiller lydskyrken i pianorollen så blir den ikke spesielt lavere, men du trykker svakere, så får du ikke så monoton lyd ;)

 

feh: absynth kan være ganske skummel ja :p

Slayer er foressten innebygb i fl studio, men slayer 2 er bedre... men en ekte gitar blir det ikke akkurat.

Lenke til kommentar

Fant ingen gratis saxofon-synther på den første anbefalte sida... :(

 

I FL Studio går det visst ikke an å spille inn vokal direkte, men man må ha et tilleggsprogram. Noen som kan anbefale noe her?

 

Og videre, jeg SIKLER etter saxofon her. Noen som veit om et konkret gratisprogram for dette?

 

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...