Gå til innhold

*Løst. Hvor blir det av sokkene i vaskemaskinen?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg synes faktisk dette klisjespørsmålet hører hjemme her på vitenskaplig forum. For dette må jo være et vitenskaplig fenomen. Med mindre man tar i bruk sokkeholdere, så forsvinner det konstant sokker, etter å ha vært med på en tur i skittentøysdukken, videre til vaskemaskinen, tørketrommel og tilbake til skuff eller skap. Hvor på veien forsvinner dem, og hvorfor finner man dem aldri igjen?

 

Jeg har faktisk (og dette er helt sant) hatt et så stort problem med ukjent antall enslige sokker, at jeg de siste 3 årene konsekvent har kjøpt de samme sokkene. I dag har jeg kun sorte sokker av samme type, så jeg finner alltid et par.

 

Redigert: Fortsatt må jeg fylle på med nye sokker, fordi antallet stadig synker uansett. Jeg må kjøpe 3-4 par sokker minst hver 3. eller 4. måned. Hvis ikke er det til slutt ikke flere sokker igjen.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dere kanskje har lagt merke til bruker vaskemaskiner relativt lite strøm i forhold til arbeidsoppgaven den utfører. Dette er fordi den spiser sokker. Min maskin spiser en sokk annenhver gang jeg starter vaskemaskinen. Vaskemaskiner er også kresne i matveien og krever variasjon. Den spiser derfor aldri to like sokker med mindre den ikke har noe annet valg som i anth sitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg fant svar:

 

Det endelige svaret på hvorfor sokker forsvinner i vaskemaskinen

 

Spørsmålet om hvorfor venstresokker forsvinner i vaskemaskinen har plaget menneskeheten helt siden den roterende vaskemaskinen ble oppfunnet. Men, nå har Doktoren etter mange års forskning kommet frem til svaret.

 

Sokker er utenomjordiske skapninger sendt hit for å studere menneskeheten!

 

Helt siden den feilaktige studieturen som endte på en ørkenslette utenfor Roswell i 1947, har folket fra planeten Guluz prøvd ut nye metoder for å studere menneskene. Siden de egentlig er ganske like oss, synes de vi er interresante å studere, akkurat som vi synes mennesker er interresante. Men, de har en teknologi som går forbi oss med mange mil. De har maskiner som kan skifte formen deres om til hva som helst, og etter mye om og men kom de frem til at den riktige formen var sokker. Siden de ennå ikke har teknologien til å dele seg, lagde de også en haug høyresokker som ser nøyaktig ut som guluzanere som har skiftet form.

 

Ved hjelp av allierte jordboere i konfeksjonsindustrien, blir guluzanere lagt sammen med sine kopierte høyresokker i butikken, der mennesker kommer og betaler for dem. Så, når menneskene tar dem på seg, bruker de den tiden de har på å studere mennesket ved hjelp av tilkobling til nervesystemet. Dette fører til mennesker får træler på føttene, fordi guluzanerene kobler til på samme sted hele tiden, først etter å ha brukt hudbedøvelse, så klart. De absorberer også fotsvette, som kan fortelle svært mye om et menneske.

 

Etter at en guluzaner har studert sitt valgte menneske lenge nok, kobler den inn hjemsendingsmekanismen. Denne er ikke så veldig god, fordi den krever en tyngdekraft som er lik eller større enn den som er på Guluz, altså, tolv ganger jordgravitasjonen på 9,8 newton, eller mer. Heldigvis for guluzanere med hjemlengsel har moderne vaskemaskiner en sentrifugefunksjon som gjør at de får mer enn nok sentrifugalkraft til at hjemsendingsmekanismen fungerer, og med et kjapt lysglimt forsvinner de, og tilbakelegger over 13 lysår i løpet av brøkdelen av et sekund. De åpner altså et bittelite ormehull i vaskemaskinen, og dette kan faktisk høres som et kort smell.

 

Doktorens tidligere teori, om sokketrollet, som dere finner her, kan derfor avskrives som vrøvl og oppspinn. Doktoren beklager eventuelle misforståelser denne teorien kan ha forårsaket. Sokketrollet Doktoren en gang selv observerte var desverre bare en anorektiker som vasket klær.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det egentlig tabu å ha på seg forskjellige sokker? Jeg pleier å bruke sokkene som blir partnerløse med hverandre... Ikke noe galt med to venstresokker, vel? Homofilt partnerskap lenge leve!

5126255[/snapback]

 

Jeg for min del ser ikke forskjellen på venstre- og høyresokk :p

Kanskje det er jeg som er rar?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det egentlig tabu å ha på seg forskjellige sokker? Jeg pleier å bruke sokkene som blir partnerløse med hverandre... Ikke noe galt med to venstresokker, vel? Homofilt partnerskap lenge leve!

5126255[/snapback]

 

Jeg for min del ser ikke forskjellen på venstre- og høyresokk :p

Kanskje det er jeg som er rar?

5127034[/snapback]

Det finnes ingen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et seriøst svar: Vaskemaskiner spiser faktisk sokker! (på ordentlig). Jeg har reparerte et par ganger vaskemaskinen i det forrige kollektivet jeg bodde i og fant bevis på dette. Dette var av den gamle typen med vasketrommel og sentrifugetrommel hver for seg. Hos oss var det sentrifugen som spiste sokkene, stringtruser og andre små plagg. Sokkene går først utenfor selve trommelen og havner da i "magesekken" til vaskemaskinen. Der kan det ligge en god håndfull med single sokker å godgjøre seg i måneder av gangen. Deretter går sokkene videre ned i tarmsystemet (slangen til tømmepumpa) og blander seg med andre næringsstoffer der (hybelkaniner, hår og lo). Deretter går de videre ned til pumpa og blir grundig tygd der før de forlater maskinen via bakveien når det blir behov for å gjøre fra seg. I forbindelse med at maskinen fikk et stort "kyllingben" (BH-spile) helt ned i pumpa så fikk maskinen forstoppelse og oversvømmelse som resultat. Etter en kirurgisk fjerning av BH-spilen og påfølgende tarmskylling så fungerte maskinen som den skulle igjen. Fordøyelsen kom i gang igjen og sokkene begynnte å forsvinne som normalt.

Lenke til kommentar
Jeg har et seriøst svar: Vaskemaskiner spiser faktisk sokker! (på ordentlig). Jeg har reparerte et par ganger vaskemaskinen i det forrige kollektivet jeg bodde i og fant bevis på dette. Dette var av den gamle typen med vasketrommel og sentrifugetrommel hver for seg. Hos oss var det sentrifugen som spiste sokkene, stringtruser og andre små plagg. Sokkene går først utenfor selve trommelen og havner da i "magesekken" til vaskemaskinen. Der kan det ligge en god håndfull med single sokker å godgjøre seg i måneder av gangen. Deretter går sokkene videre ned i tarmsystemet (slangen til tømmepumpa) og blander seg med andre næringsstoffer der (hybelkaniner, hår og lo). Deretter går de videre ned til pumpa og blir grundig tygd der før de forlater maskinen via bakveien når det blir behov for å gjøre fra seg. I forbindelse med at maskinen fikk et stort "kyllingben" (BH-spile) helt ned i pumpa så fikk maskinen forstoppelse og oversvømmelse som resultat. Etter en kirurgisk fjerning av BH-spilen og påfølgende tarmskylling så fungerte maskinen som den skulle igjen. Fordøyelsen kom i gang igjen og sokkene begynnte å forsvinne som normalt.

5132828[/snapback]

Det var det jeg viste.

Min vaskemaskin har enda ikke fått denne forstoppelsen til tross for at den har spist svært mange sokker. Jeg tror den går på do når jeg ikke er på badet. Jeg har hørt merkelige lyder derfra, men når jeg prøver å overraske den mens den sitter og gjør sitt fornødende har den rukket å komme seg på plass og står og later som ingenting. Den lurer ikke meg. Jeg tror vaskemaskiner har veldig gode ører.

washingmachine.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...