Gå til innhold

AMD oppdaterer prislistene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det en fast dato på de oppdaterte listene fra importøren?

Hvor lenge ca. er det til vi private kjøpere kan merke noen forksjell?

5051921[/snapback]

 

Jeg vil tro når komplett(osv.) har solgt ut sitt parti med prosessorer til den gamle prisen.

Gi det noen uker.

5052046[/snapback]

 

 

Jepp ! Prisene går ikke ned før de gamle er utsolgt, sånn ca.... ;)

(vil seff variere fra shop til shop)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Ikke uventet sank prisen på de mest populære prosessorene minst: X2 3800+ falt bare 7% og X2 4400+ falt bare 6%. Mens de mest tungsolgte prosessorene sank mest i pris: X2 4800+ falt 11% mens X2 4200+ falt hele 15%.

 

Dette er markedskraften tilbud og etterspørsel i praksis.

 

Ellers: Veldig bra at Sempron helt og holdent har blitt 64bit. Det er bra for fremtidig oppgraderbarhet på OS-siden.

 

Trist å se at Athlon64 3000+ fases ut. Det betyr at AMD ikke vil senke prisen på Athlon64-serien noe mer. Det betyr nok også at det er veldig få CPU'er som klokker så dårlig at de ikke klarer 2,0GHz. Noe som også betyr at 3000+ er veldig overklokkbar. 3200+ (2,0GHz) vil altså bli den nye sistesorteringa for prosessorer som ikke klarer alle testene på 2,2GHz.

Lenke til kommentar

Det kommer an på om de opererer etter FIFO eller LIFO prinsippet, altså first in, first out, eller last in, first out.

 

Om de går etter LIFO vil prisene synke med en gang de kjøper inn nye cpu'er til ny pris, om de går etter FIFO vil ikke prisene synke før de selger ut cpu'er med ny pris. Så får vi håpe de går etter LIFO, selv om det er sjeldent at en grossist/forhandler gjør det.

Lenke til kommentar
Ikke uventet sank prisen på de mest populære prosessorene minst: X2 3800+ falt bare 7% og X2 4400+ falt bare 6%. Mens de mest tungsolgte prosessorene sank mest i pris: X2 4800+ falt 11% mens X2 4200+ falt hele 15%

 

Jo,men de som sank mest er jo for bærbare maskiner noe som ikke er uventet da det er her konkuransen og etterspørselen er størst .

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de bruker hverken FIFO eller LIFO. De senker nok prisene på hele beholdningen samtidig, uavhengig om de er kjøpt inn til forskjellig pris. Men senkningen blir nok mer gradivs enn det bråe droppet i AMD's prislister antyder.

 

PS. Nå har AMD oppdatert prislista for ørtende gang i år. Når skal de oppdatere veikartet? Det har jo vært det samme helt siden 10. mars i år.

Lenke til kommentar

Godt mulig det Simen1, kjenner ikke til infrastruktur og logistikk på de forskjellige webshop'ene. Og, det var en grunn til at jeg byttet fra økonomi og over til optometristudiet.

 

Sikkert litt tungvint å oppdatere et logistikksystem for hver enkelt cpu og skrue..

 

Men, et fall i X2 4400+ hadde falt i smak her..

Lenke til kommentar

Franking: Hvis du skal kjøpe X2 så skjønner jeg ikke hvorfor du klager over at prisen synker.

 

tore_v1: litt of topic men hva er optometristudiet? (det høres litt ut som måling av linser, speil, eller landmåling)

Edit: Jeg fant det ut.

 

X2 4400+ har forresten falt stusselige 6% hvis du ser på linken til digitimes.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Når vi først var litt OT; Institutt for optometri og synsvitenskap hører jeg til på, det er altså læren om samsyn, hvordan øynene fungerer, hvordan de fungerer sammen, og hva man kan gjøre for å sørge for at de gjør det. Du var ikke langt unna, men linsekompetansekurs er et 30 studiepoengskurs en optometrist/optikker må ta etter å ha fullført bachelorgraden ved HiBuskerud, som er det eneste studiestedet man kan ta det på i Norge. Så, ha respekt for de som sjekker synet deres, og husk å blunk når dere sitter foran pc'en, det gjør dere altfor lite, så vet dere det.

 

Tilbake igjen, han ble sikkert litt irritert siden han ikke hadde lyst til å vente på prisreduksjonen..

 

EDIT: Var hjelpsom for sent.. Men, ikke glem blunkingen.. Tørre øyne blir fortere slitne, og det er ikke godt om dere skal spille.. Faktisk er det egne "databriller", som tilpasses synet deres og avstandet til skjermen. Litt forskjellig fra lesebrillen.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...