Gå til innhold

Med hvilken mal måles signaturen ?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg lurer på dette fordi jeg synes det burde stå i retningslinjene med hvilket "oppsett" en måler siggen med.

 

Jeg bytta med en gang til IPB Default skin, som ga meg mer breddeplass.

Dette resulterer i at de som ikke har gjort det samme som meg, vil antageligvis se at jeg har en signatur på over 4 linjer( :ohmy: ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fem linjer i Diskusjon.no-skin også. Jeg har lenge ønsket noe klarere regler rundt dette, men det er selvsagt vanskelig å finne en måte man enkelt kan måle signaturstørrelse på. Mitt forslag er at det gjelder på hvordan det sees i Diskusjon.no-skinnet, ettersom det er det forumet vårt nå heter, uansett hvilket søsternettsted folk kommer fra.

Lenke til kommentar
Hva med en fysisk maksgrense på x antall tegn?

5023048[/snapback]

Det var slik tidligere, men så var det en del som klaget på det fordi de ønsket å ha superlange lenker i signaturen. Det burde vel egentlig være relativt lett å lage et skript som luker ut bbCode, og teller alle andre tegn.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Litt off-topic, men hiver en pinne på bålet. Begrens hele signaturen til en linje og kun mulighet for tekst. Holder i massevis, annen info og linker kan legges i profilen.

 

Signatur = underskrift. Regner med at de fleste ikke skriver under med alt dette på e-mail'er og snailmail.

5023488[/snapback]

 

*kaste enda en pinne på bålet*

 

 

 

Nå er det slik at flere bruker signaturen som en slags reklame-plass for bloggen sin..hjemmesiden sin, eller kanskje hvilket yrke de har.

 

I likhet med mailer og slikt, skriver jeg ikke bare navnet mitt nederst, men også stilling , avdeling og bedriften jeg jobber i.

(altså kan du si at ordet signatur "misbrukes" der også)

Lenke til kommentar
Det var slik tidligere, men så var det en del som klaget på det fordi de ønsket å ha superlange lenker i signaturen. Det burde vel egentlig være relativt lett å lage et skript som luker ut bbCode, og teller alle andre tegn.

5023064[/snapback]

Eller en evt. kan benytte tjenester som TinyURL.

 

I hvert fall burde det ikke være helt umulig å lage et lite skript som tar seg av tellingen av antall linjer automatisk, eksempelvis ved å beregne antall linjeskift og ta hensyn til størrelsen på hver linje.

Lenke til kommentar

Kanskje det skal settes en maks bredde med CSS (som må være lik i alle skins), slik at signaturen får samme bredde uansett hvilket skin som brukes. Da vil det være enkelt for alle å se om signaturen deres er for stor, og moderatorene får en enkel jobb :)

Noen særlige ulemper med dette? I think not :)

Endret av PT
Lenke til kommentar

Signaturen burde etter min meining være minst mogleg, og helst hatt samme farge på teksten. Blir litt irritert på signaturar som har masse undøvendige linjer med raude og grønne strekar:

 

skulle ha skrive meir; men den for#¤#"%"#%"#¤ stygge h¤#¤#¤ filterkeys og stickykeys i windows måtte sjølvsagt slå seg på: eg kan banne på at ingen i heile verda brukar den funksjonen; og når den i tillegg er laga så idiotisk at du ikkje kan slå av så blir eg forbanna :realmad: :realmad:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...