Gå til innhold

Hardware-nettverket søker utvikler


Anbefalte innlegg

Drifts- og utviklingsavdelingen i Hardware Online AS har ansvaret for servere, utvikling av nye webtjenester og den daglige driften av Hardware-nettverkets tekniske løsninger. Avdelingen har i dag 13 servere som hver måned leverer mer enn 25 millioner sidevisninger til 650 000 unike brukere.

 

De fleste av våre systemer er basert på en plattform med Ubuntu/Debian Linux, Apache, MySQL og PHP. De viktigste tjenestene utvikler vi selv, og det er derfor viktig at du som søker har meget god kunnskap om systemutvikling, og spesielt innen MySQL og PHP.

 

I tillegg ønsker vi at du har kunnskap innenfor flere av områdene: Linux-serverdrift, (X)HTML, CSS og grafisk design. Fullført 3- eller 5-årig høyere utdanning er et krav.

 

Vi søker en person som er utadvendt, interessert i Internett som medium, og som har lyst til å videreutvikle Hardware-nettverket til en enda bedre tjeneste for våre lesere. Ansettelse umiddelbart. Arbeidssted vil være våre lokaler i Fred Olsens Gt 1, Oslo.

 

Still gjerne spørsmål her i tråden, eller kontakt oss på epost: [email protected]

 

Send søknad og CV per epost til [email protected]. Søknadsfrist: 1. november.

 

Amund Espelien

Teknisk sjef, Hardware Online AS

Mobil: 9707 2033

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Synd dama ikke liker tanken på meg flytter. Hvis ikke hadde jeg nok søkt, sitter på en hel del kunnskap og utdanning, og er nok midt i blinken for stillingen her.

 

mvh

Lenke til kommentar

Amund er ikke så veldig tilgjengelig denne helgen så vidt jeg vet, så jeg svarer etter beste evne i hans fravær.

 

Lønn vet jeg ikke noe om, men jeg har jobbet full tid her en stund, og lønnen ligger vel på et vanlig nivå for en seriøs utviklingsjobb vil jeg mene. Hvor høy lønn og hvilke vilkår en eventuelt nyansatt vil få vil jo også avhenge av vedkommendes kvalifikasjoner.

 

Det er snakk om en fulltidsjobb ja. Om ikke nødvendigvis akkurat 8-16 så er man hvertfall nødt til å være på kontoret på dagtid. Hvorvidt du klarer å følge studier i tillegg til dette er det nok bare du som kan svare på, men noe mer enn 30-50% studiebelastning tror jeg vil være for mye (etter egen erfaring, jeg studerte 50% ved siden av et år).

Lenke til kommentar
Er det gøy å jobbe for hardware? :)

5040014[/snapback]

Jeg begynte å jobbe i driftsavdelingen tidligere i år, og jeg har ikke angret et sekund. Trivelige medarbeidere, fint arbeidsmiljø og mye variert jobb. :)

 

Men selve driftsarbeidet består av mye, mye mer enn akkurat bare forumet. Forumet er (tross alt) bare én tjeneste av mange som vi leverer. Ikke misforstå, forumet er en viktig tjeneste, men langt i fra den eneste tingen vi jobber med. :) Vi utvikler hele tiden nye ting som er med å gjøre HW-nettverket en bedre ressurs for alle som er involvert. Det er vi som har ansvaret for at alle serverne våre er friske og raske, samt at alle sidene i nettverket er oppe å gå. Vi har også en salgsavdeling som har behov for en del teknisk hjelp.

 

Det er som dere sikkert forstår mer enn nok å ta av, og derav også årsaken til at vi ser behovet for et nytt tilskudd hos oss. :)

Lenke til kommentar
Er det gøy å jobbe for hardware? :)

5040014[/snapback]

 

Jepp!

Personlig stortrives jeg her. Det er et bra og hyggelig arbeidsmiljø med flinke folk.

Det er også mye spennende utvikling for de som liker webutvikling, vi lager nesten alt selv utenom forumet og det er flust av utfordringer og spennende ting å ta fatt på, det mangler ikke på kreative ønsker og planer for produktene våre.

Det er også morro å få inn en liten miks med drifting og administrasjon av servere, da har man en bere totaloversikt som utvikler også. Det er ikke nok å vite hvordan du skriver en sql-spørring, vi må i tilleg vite hvordan mysql fungerer slik at vi kan drifte det.

 

For de som liker webutvikling og passer stillingsbeskrivelsen vil jeg absolutt annbefale å søke, du kommer neppe til å angre om du får jobben!

Lenke til kommentar
Var jaggu mange svar å få her. :)

Hvordan er aldersfordelingen på de som arbeider på drift/utvikling?

Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at det er mange unge mennesker som jobber der.

5043937[/snapback]

Per i dag varierer det fra 19 til 30 hvis jeg ikke tar helt feil. Er vel det man kan karakterisere som et ungt miljø ja. :)

 

De som forøvrig lurer på mer rundt HW.no sin historie, litt om de enkelte av oss mm kan jo følge med når filmen om oss er klar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...