Gå til innhold

Hvordan fly kamphelikopter


Anbefalte innlegg

Har lenge sett meg lei på copiloter og piloter som ser ut til å være enten være noen amøber som aldri har sett et helikopter før eller folk som tror de er luftens hersker, nesten under bakken... Noen flyr nemlig så lavt og tett oppå ting at det er umulig å treffe, disse er gjerne gode piloter men som bare ikke vet hvordan de bør fly for å få kills og for å hjelpe laget. Dere som flyr lavt: Fly høyere!

 

Har dermed sett meg lei på dette og nå skriver jeg likesågodt en kort "guide". ( Må gjerne legges til i sticky tråden her )

 

Pilot:

  • Din jobb er å FLY, ikke drepe. Du flyr, copiloten dreper. I enkelte tilfeller passer det bra å fyre av noen missiler men generelt skal du fly og copiloten ta seg av skytinga. Copiloten får gjort pent lite om du svirrer rundt som en annen gjøk og skyter missiler.
     
  • Alltid fly slik at copiloten har god utsikt mot fienden og såpass tett at det er lett å treffe, men ikke så tett at de kan meies ned ved at han snur på kanonen... Fly høyt er fint, da ha copilot god utsikt til tanks o.l. med TV missilen sin.
     
  • Fly så stabilt som mulig, ikke sjangle frem og tilbake, men gjerne er smooth bevegelse. Å stå helt i ro er fyfy, du blir mye lettere å skyte ned av AT personell.
     
  • Se godt rundt deg etter tanks, buggyer, Humvee'r, andre kjøretøy med guns, andre kamphelier og stingere, disse er dine største fiender. Har de ikke sett deg så line deg opp og la copiloten gjøre resten.
     
  • ALDRI, jeg gjentar, ALDRI snu ryggen til et fiendtlig kamphelikopter. Da skyter det i vei en TV missile og sekunder senere er du dead bytes.
     
  • Og for all del... FLARE! Blir du skutt på av missiler, slipp en flare og dra helikopteret til siden ellerreis deg raskt i forhold til stingeren. Er stingeren på et platå kan du alltids også dukke under den. Skal du angripe stingere eller Linebackers så ha en flare klar.

Copilot

  • BRUK TV GUIDED! TV Guided er desidert kamphelikopterets største fordel. Skyt i vei en missil når du har sjangs (selvom du ikke ser noen fiender der og da) og styr den mot intetanede kamphelis og blackhawks i det fjerne. Eks. på steder det som regel lønner seg å styre en missil mot er dalen i FuShe pass, der er det alltid en eller to BlackHawks som venter på deg. Kan ikke få satt ord på hvor viktig TV Missile er.
     
  • Ser du et fiendtlig heli som ikke har sett deg må du ikke finne på å bruke kanonen. Da skjønner det fiendtlige heliet hvor du er og gjør heavy unnamanøvrer. Skyt i vei en TV og se hvor sur fienden blir når de blir skutt bakfra. Dette gjelder ogsa tanks og andre pansrede kjøretøy. Båter derimot er går det som regel bra å skyte med kanon siden folka i båten sitter åpent.
     
  • Se litt rundt deg og bruk enemy spotted knappen for å gjøre piloten oppmerksom på evt. tanks, Black hawks og andre kjøretøy som er morsommme å skyte på.
     
  • Noen ser ut til å ikke vite at TV Guided missilen kan styres, det kan den... Beveg musa i retningen du vil at raketten skal styre ( i forhold til midten av TV skjermen) og klikk med venstre musetast.

Kommer ikke på noe mer akkurat nå, er sikkert en masse viktige ting jeg har glemt i farta.

Som sagt hadde det vært fint om denne ble addet til den ene sticky guiden her og, den noobguidetingen. ;)

 

Happy hunting, håper det hjelper litt.

EDIT1: Bare lagt til en greie.

EDIT2: Lagt til noen detaljer om tankskyting.

EDIT3: Bare omformulert noe som kunne misforstås i "intoren"...

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke nå lengre. Nå er det bare pilot som teller for å ta baser, og da tar det laaang tid. for lang til å bruke til å hovre over baser...

 

imho så har de endelig gjort helis til det de skal brukes til

 

BH har blitt transport istedet for basewhoringmiddel, og angrepshelikopter har blitt drapsmaskiner, intet mer, intet mindre. Angrepsheli skal rydde vei for infanteri, så skal de bugge til helsike ut før de blir drept :)

 

flaggfanging er for infanteri og tanks(til dels)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Tror det er best hvis Pilot tar seg av Stingers og Igla med rakettene sine, da det er en veldig stor sjanse for at en middels god copilot misser stingerne med tvmissil og kanon.

 

Husk at en god copilot trenger ikke engang se målet for å skyte avgårde en tvmissil - bare vit hvor apc og tankser spawner. Funker fett skal jeg si dere.

Lenke til kommentar
Tror det er best hvis Pilot tar seg av Stingers og Igla med rakettene sine, da det er en veldig stor sjanse for at en middels god copilot misser stingerne med tvmissil og kanon.

 

Husk at en god copilot trenger ikke engang se målet for å skyte avgårde en tvmissil - bare vit hvor apc og tankser spawner. Funker fett skal jeg si dere.

ellers så tar copilot seg av stingers ute av rekkevidden til stingersrakketene :)

 

tenker da på båtkart som gulf of oman og dalian plant.

Lenke til kommentar
Takker. Men jeg lurer, som pilot: Bør jeg prøve å ta baser? Bør jeg fly veldig nærme fienden eller holde god avstand? Fly lavt, på avstand, høyt, eller bare sånn midt i lufte et sted?

 

Prøver alltid å bli bedre :)

Det var gøy å spille med deg i går Blib :p På wake only

 

---

 

Teddy, var denne guiden rettet til meg? :D Tenker på chopper horinga vår i går ^^

Lenke til kommentar

Jeg liker å være copilot, men det er ikke lett hvis piloten bare driver å surrer rundt! Spiller du på en server og ønsker å være pilot, bør du nok ha øvd litt på forhånd. Det er nok av tullinger fra før som bare går inn, henter seg et helikopter og copilot, for så å bli skutt ned 10 sek. etterpå fordi de ikke kan å manøvrere. Jeg har også opplevd å være copilot i et helikopter som har lettet fra carrier, baklengs og plupp! Nedi vannet! Enerverende.

Lenke til kommentar
Jeg liker å være copilot, men det er ikke lett hvis piloten bare driver å surrer rundt! Spiller du på en server og ønsker å være pilot, bør du nok ha øvd litt på forhånd. Det er nok av tullinger fra før som bare går inn, henter seg et helikopter og copilot, for så å bli skutt ned 10 sek. etterpå fordi de ikke kan å manøvrere. Jeg har også opplevd å være copilot i et helikopter som har lettet fra carrier, baklengs og plupp! Nedi vannet! Enerverende.

enda verre har jeg hatt. det var en fyr som ba meg hoppe inn, jeg hoppa inn, og flyr selvfølgelig rett inn i rullebanen i det en jet tar av :p

 

angående "sum": Sorry, men jeg liker av en eller annen grunn ikke at de enkleste engelske ordene skal bli sagt i slang hele tiden :hmm:

Lenke til kommentar
Takker. Men jeg lurer, som pilot: Bør jeg prøve å ta baser? Bør jeg fly veldig nærme fienden eller holde god avstand? Fly lavt, på avstand, høyt, eller bare sånn midt i lufte et sted?

 

Prøver alltid å bli bedre :)

Det var gøy å spille med deg i går Blib :p På wake only

 

---

 

Teddy, var denne guiden rettet til meg? :D Tenker på chopper horinga vår i går ^^

ja den var nok til deg fuzzy, lamere fyr skal man lete lenge etter :whistle:

(hvis vi ser bort ifra squadmaten som sprang dere)

Lenke til kommentar
Tror det er best hvis Pilot tar seg av Stingers og Igla med rakettene sine, da det er en veldig stor sjanse for at en middels god copilot misser stingerne med tvmissil og kanon.

 

Husk at en god copilot trenger ikke engang se målet for å skyte avgårde en tvmissil - bare vit hvor apc og tankser spawner. Funker fett skal jeg si dere.

Mhm, pleier å line meg opp på avstand og bommer co / han ikke har skjønt poenget med TV så går jeg inn fra høyden, slipper noen flares og "bomber" stingeren sønder og sammen.

 

ellers så tar copilot seg av stingers ute av rekkevidden til stingersrakketene

 

Ja, men nå er det sjeldent at man har med copiloter som har lest denne guiden / vet at TV finnes. :p

 

---

 

@ Fuzzy^: Deg og! :!:

@ Blib: Så det var deg vi gamet med? Trodde det var en annen jeg, tenkte ikke at du gamet BF.

 

Men ikke helt OT her nå da.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...