Gå til innhold

Catalyst 5.9 ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Star Wars Knights of the Old Republic 2: Running the Dantoonie level of the game no longer results in hesitation being noticed

 

Dette problemet er adressert i de fire fem siste oppdateringene, klarer de aldri å fikse det? ;)

 

Er det forresten noen som kan forklare hva dette egentlgi betyr?

Catalyst™ 5.9 introduces directional motion adaptive deinterlacing algorithm through the 3D shader. The algorithm will detect edges in 5 different directions. This reduces artifacts, and improves the overall detinterlace video quality.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Trkker på linkene og simsala bim...

File not found.

:p

 

Edit:

Etter å ha lest litt i release notes så ser jeg at det ikke er lagt inn støtte for x1800. Og siden de slipper drivere ca. med en måndes mellomrom, betyr det da at vi må vente helt til slutten på oktober før vi ser noe til R520 :hmm:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Er det forresten noen som kan forklare hva dette egentlig betyr?

Catalyst™ 5.9 introduces directional motion adaptive deinterlacing algorithm through the 3D shader. The algorithm will detect edges in 5 different directions. This reduces artifacts, and improves the overall detinterlace video quality.

Når du spiller av film som er interleaced så økes bildekvaliteten. Interleaced er når bare halvparten av skjermbildet oppdateres for hvert skjermbilde. Det er annenhver linje av bildet som oppdateres hver gang. Altså først linje 1,3,5,7,.. så linje 2,4,6,8,.. Ved raske bevegelser så i bildet (f.eks en bil som kjøer forbi i stor fart) så vil man tydelig se linjene. F.eks har bilen kjørt 1 meter mellom de to bildeoppdateringene. Da vil den andre skjermoppdateringen (linje 2,4,..) ikke stemme over ens med den første oppdateringen. Bilen har jo kjørt 1 meter fremover siden sist så da vil den se tydelig feil ut. Altså som en rekke linjer som stikker ut i både bakkant og fremme på bilen. Men hvorfor akkurat 5 retninger vet jeg ikke. Jeg skulle tro at det kun er 1 retning som er av betydning: horisontal bevegelse. De 5 retningene er trolig 0° (horisontalt), 36°, 72°, 108°, og 144°. (pga symmetri/speiling så dekker det hele sirkelen med hver 36° grad)

Lenke til kommentar
Etter å ha lest litt i release notes så ser jeg at det ikke er lagt inn støtte for x1800. Og siden de slipper drivere ca. med en måndes mellomrom, betyr det da at vi må vente helt til slutten på oktober før vi ser noe til R520 :hmm:

Ligger vel i kortene at R520 kommer med Catalyst 6.0. Skal det være nytt så får alt være nytt. Da lanseres R520/Catalyst6 samtidig med EAX5. Oktober kan bli en god måned, spesielt hvis man har feit konto..

 

Simen: Takk for forklaringen. Ikke aner jeg hvorfor du går rundt og husker 5x36° men noen må vel kunne sånt også ;)

Lenke til kommentar
Etter å ha lest litt i release notes så ser jeg at det ikke er lagt inn støtte for x1800. Og siden de slipper drivere ca. med en måndes mellomrom, betyr det da at vi må vente helt til slutten på oktober før vi ser noe til R520 :hmm:

Ligger vel i kortene at R520 kommer med Catalyst 6.0.

Blir vel heller 5.10 får vi håpe, 6.0 betyr jo at det ikke kommer før i januar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...