Gå til innhold

SP3 for Windows XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ganske klart for meg at de slipper ut en ny en etter at jeg leste en nyhet som var viktig for meg. Jeg har tablet og har ventet lenge på en fix med memory leak, som de endelig har sluppet. Sjekk denne lille linjen gitt fra MS representativ:

 

"This hot fix may receive additional testing," the software maker said on its Web site. "Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next Windows XP service pack that contains this hot fix."

 

Link til alt som stod er HER

 

-Heiper-

Lenke til kommentar

Håper ikke Microsoft har gått vekk fra Service Packs. Tidligere OS har jo hatt en drøss av Service Packs. Det kommer ikke som noen overaskelse om SP3 blir sluppet en gang. Men det kan nok gå en stund før vi får se en sånn.

 

Snart ett år siden vi fikk SP2 for WinXP levert, og vanligvis tar det mye lenger tid en 1 år mellom hver tror jeg. For de som liker å følge med på hva Microsoft selv gir av informasjon kan se på denne websiden:

 

http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/servicepacks.mspx

 

Den oppdateres dessverre meget sjelden. Det kan hende det finnes mye bedre kilder fra folk som følger utviklingen tettere. Microsoft er ofte svært sparsom med oppdatering av sider som denne.

Lenke til kommentar

Tre spørsmål i forbindelse med Vista:

 

- 64-bits støtte? Regner egentlig dette som en selvfølge, siden XP 64-bit er lansert. Men jeg har ikke lest noen steder at Vista har det.

 

- Ca lanseringsdato?

 

- Hvis jeg kjøper (!) en lisens av Vista, og det senere blir sluppet Service Pack, har jeg da lov til å brenne en ny CD av min kopi, der jeg smelter Service Pack inn i Windows-innstallasjonen? Husker ikke hva programmet heter, men det fungerer prikkfritt med XP Pro og SP2.

Jeg hater å måtte bruke tid på Windows Update etter å ha innstallert, og da er det veldig greit å ha Service Packs innebygget på CDen, selv om man kjøpte Vista før de første SP kom.

Lenke til kommentar

Prøv og tenke deg hvor greit det er å ha alle oppdateringer i en pakke for et stort konsern. Jeg ville IKKE likt å være system admin der hadde jeg måtte installere oppdateringer for hver enkelt pc i et konsern med kanskje 1000 brukere (og det er ganske lite). Da kan man heller ha en SP pakke distrubiert over nettverket som kjører på oppstart av en maskin som ikke er oppdatert, noe som er ganske enkelt og få gjort.

 

For enkeltbruker er det vel også greit at man får en ny PC med oppdateringer helt fram til nå istedet for og laste ned oppdateringer i flere timer av gangen når man først starter maskinen.

 

SP3 kommer vel en eller annen gang, men det blir nok en liten stund til. MS dropper ikke støtte for gamle OS med en gang et nytt kommer, folk bruker vanligvis lang tid på og bytte, og ikke minst bedrifter.

 

-Heiper-

Lenke til kommentar
Jeg har både SP2 og uoffesiell SP3 men har de ikke installert.

Hvorfor kommer de med disse.

De er rett og slett en pest og plage spør du meg :thumbdown:

Du kan jo gjerne velge å ikke innstallere dem. Hvorfor bry seg med noe som plager en? Bare kutt det ut da vel.

 

Da regner jeg selvfølgelig med at du liker et operativsystem som er ustabilt, fullt av småfeil, og veldig sårbart for virus/angrep. Høres vel ut som noe for deg?

:yes:

Lenke til kommentar
Tre spørsmål i forbindelse med Vista:

 

- 64-bits støtte? Regner egentlig dette som en selvfølge, siden XP 64-bit er lansert. Men jeg har ikke lest noen steder at Vista har det.

 

- Ca lanseringsdato?

 

- Hvis jeg kjøper (!) en lisens av Vista, og det senere blir sluppet Service Pack, har jeg da lov til å brenne en ny CD av min kopi, der jeg smelter Service Pack inn i Windows-innstallasjonen? Husker ikke hva programmet heter, men det fungerer prikkfritt med XP Pro og SP2.

Jeg hater å måtte bruke tid på Windows Update etter å ha innstallert, og da er det veldig greit å ha Service Packs innebygget på CDen, selv om man kjøpte Vista før de første SP kom.

jeg vet ikke hvordan det er med 64-bits støtte, men lanseringsdato er nøyaktig ca andre halvdel av 2006. ;)

 

applikasjonen du tenker på for å smelte sp inn i xp-installasjoner er nlite. du har antageligvis lov til å legge inn servicepacks på en cd så lenge du har lovlig lisens. antar dog at du må vente på en ny versjon av nlite for windows vista når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Jeg har både SP2 og uoffesiell SP3 men har de ikke installert.

Hvorfor kommer de med disse.

De er rett og slett en pest og plage spør du meg :thumbdown:

Jeg våger følgende påstand:

Hvis SP2 er en pest og en plage for deg, så er det mulig (ikke sikkert, men mulig) at du har feil og skader på Windowsen din. Du bør undersøke dette.

 

Aldri hatt problemer med SP2. Raskere og sikrere XP? Ja takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...