Gå til innhold

Fornuftig pris på Athlon 64 X2 3800+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akseptabel sum???

 

2700 for en cpu, er ikke det jeg kaller akseptabelt. Og jeg tror at dette vil forsikre at AMD bare tar og henvender seg til entusiast markedet år det gjelder dualcore. Huff. Det er mange som ikke trenger noe god ytelse men alike vel dualcore angående multitasking.

 

Og derer er vel optimistiske angående prisen, når dere tar us $ og over til kroner. Vi ser nok neppe en dualcore fra amd under 3000kr på en liten stund.

Lenke til kommentar

Det er hva jeg kaller "nice price".

Eller (ta to, betal for nesten to)

Det er jo som nevnt tideligere i tråden rimeligere enn 2x 3200, så da skal man ikke klage. Men jeg kommer nok til å kjøpe en X2 4000, (vil ha 2x1mb L2)

Kommer self ann på prisen, men en X2 3800 eller x2 4000 blir det uansett.

 

Det virker på meg som om denne x2 3800 kommer til å ta helt av, hvet om minst 15 stk som skal ha x2 3800/x2 4000.

Lenke til kommentar
Dette er jo en god nyhet :)

Kanskje blir Dual Core på meg også til jul. Man vet jo aldri hva nissen har med seg :p

Forøvrig, tviler jeg på at prisen blir ner mot 2700 kr. Blir vel nærmere 3500 med moms å greier. Tar nok en liten stund før vi kommer under 3000...

Tror også 3500 er nærmere sannheten enn 2700 som i bestefall er noe optimistisk.. Uansett ikke en ille pris for en slik CPU, man må tross alt forvente å betale noe mer for 2 kjerner. En vanlig 3800+ koster vel i dag 3000NOK(+/-)? Kan ikke forvente noe under dette og AMD har vel også sagt at prisene vil gå opp noe...

Lenke til kommentar

Ved å ta utgangspunkt i 4200+ sin dollar pris på $520, estimerer jeg utsalgsprisen på X2-3800+ fra nettbutikk til 3200,-. Tilsvarende produkt fra Intel er vel Pentium D840 priset fra 4700,- i prisguiden. Skulle gjerne sett dobbelkjerner fra AMD enda billigere, men den har jo også skikkelig singlecore ytelse, og det kommer til å være interessant en god stund fremover.

Lenke til kommentar
2700 for en cpu, er ikke det jeg kaller akseptabelt. Og jeg tror at dette vil forsikre at AMD bare tar og henvender seg til entusiast markedet år det gjelder dualcore. Huff. Det er mange som ikke trenger noe god ytelse men alike vel dualcore angående multitasking.

 

 

Det er akseptabelt for en så bra CPU!!! End åff diskösjn

Lenke til kommentar
Er dette en nedstrippa 4200? Isåfall kan det jo være at den kan moddes litt til bla. mer cache  :dribble:

Nedstrippa er den nok ikke, den har bare lavere hastighet.

3800-4200-4600 har 2x512kb L2 (Manchester core)

4000-4000-4800 har 2x1mb L2 (Toledo core)

 

Begge seriene leveres i 2,0ghz, 2,2ghz og 2,4 ghz.

 

Dvs. at 3800,4200 og 4600 kjernene i utgangspunktet er like, men at 3800 er tredje sortering, og er derfor spesefisert for laveste klokke frekvens.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Men 4400 har 2MB cache. Altså samme kjerne tredje sortering + at AMD har sikkert svidd av en slik bro på CPUen for at den skal ha mindre cache.

 

Jeg tipper at 3800 (sikkert 4200 og). Koster vel altfor mye å lage en "helt" ny CPU bare for å ha litt mindre cache. Eller har AMD skiftet strategi?

Lenke til kommentar
4de sortering da.. kanskje de gir bort til trengende? :)

We wish! :!:

 

Kommer vel en 5000 og 5200 etterhvert tenker jeg, da blir 3800 og 4000 4de sortering. My guess.

 

Men prisene vil helt klart synke, kanskje ikke ned mot Pentium D nivå, men hvem gidder vel å tenke tanken på en halv god dual core som bruker enorme mengder strøm uansett.

Lenke til kommentar
Men jeg kommer nok til å kjøpe en X2 4000, (vil ha 2x1mb L2)

4400+ ser ut til å være knallpopulær for tiden, mens 4200+ ikke er så veldig populær. Jeg tror det har å gjøre med at de er priset ganske likt så 4400+ blir et bedre valg, særlig for hovedkundegruppen: hjemmebyggere som ofte overklokker, og dermed gir blanke i MHz, men konsentrerer seg om mest mulig cache + mest mulig klokkepotensiale.

 

Hva har dette med ditt innlegg å gjøre lurer du kanskje på? Vel, poenget er at AMD kan velge å ikke lansere en 4000+ på en god stund. Da kan de melke overklokkerne mest mulig, men samtidig så solgt unna billige dobbeltkjerner som har noe defekt L2 cache. Det er viktig for dem å holde en viss balanse i salgene så de ikke sitter igjen med et lass av kjerner som har defekt L2 cache fordi 4400+ selges veldig mye bedre enn 4200+. AMD kunne i stedet for å ha lansert 3800+ bare satt ned prisen på 4200+, men det tror jeg ikke de gjør fordi det presser prisene på enkeltkjerner som er ratet 4000+.

 

Jeg har leste mye rundt om kring om 3800+, mye av det i artikler basert på såkalte sikre kilder i industrien, men alt som har vært sagt om 4000+ har jeg lest av entusiaster som har antatt at den kommer samtidig. Det kan altså hende at entusiastene har antatt litt for mye her og at 4000+ drøyer til etter at AMD har sett salgstallene på 3800+ noen måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...