Gå til innhold

Elektronisk papir på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elektronisk papir har vært under utvikling lenge, og det er godt å se at det endelig begynner å bli snakk om konkrete produkter.

 

Jeg hørte om elektronisk papir første gang i 1998 eller deromkring, så det har tydeligvis vært et par tekniske utfordringer med i bildet siden det fortsatt ikke er tilgjengelig på markedet (de begynte trolig å utvikle det lenge før 1998 også).

 

Bruksområdene for papir av denne typen er enormt mange, for å si det sånn, særlig når det kan vise farger, og attpåtil uten å bruke strøm kontinuerlig. Ser for meg dette i aviser, lærebøker, display på armbåndsur, eksterne display på klapptelefoner, reklameplakater, tapet som kan forandre farge og/eller mønster etter f.eks. årstider, osv osv osv, det er massevis av muligheter. Det blir spennende å se hva de finner på når dette papiret kommer på markedet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette virker lovende. Jeg har allerede drømt om en hverdag der man bare har behov for ett A4-ark med elektronisk papir som vil vare i årevis. Tenk dere hvor tomme bokhyllene, aviskorgene og papirsøppelkontaineren kunne blitt. :D

 

Reklamepotensialet er jeg ikke fullt så glad for. Jeg synes vi oversvømmes av nok reklame fra før av.

Lenke til kommentar

Det norske selskapet Polydisplay arbeider med et panel med de samme egenskapene. Det var så likt jeg måtte sjekke websidene deres for å se om de hadde solgt dette ut, men de ser jeg ikke at de har.

 

Anbefaler å lese om selskapet, de har masse interessante konsepter å fortelle om.

 

I redelighetens interesse vil jeg nevne at jeg har hatt forbindelser til Polydisplay tidligere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...