Gå til innhold

Epson lanserer nye skrivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En morsom funksjon med min R300 er at jeg kan ta en USB-penn/pen-drive med noen bilder på, og koble den rett i USB-inngangen i front på skriveren. Dermed kan jeg skrive rett ut fra den. Ellers gir R300 veldig god kvalitet på fotoutskrift med godt fotopapir. Disse modellene blir nok ikke noe dårligere.

 

Noe jeg syns kunne vært bedre, er designet.. Menmen

Lenke til kommentar

I fare for å virke som en grinebiter: Jeg ser ikke helt poenget med å ha skjerm på en skriver. Jeg synes det er rene inflasjonen i dingser med skjermer for tiden. Ville det ikke vært smartere å heller ha effektive kommunikasjonsmuligheter mellom alle disse dingsene og en enhet med skjerm? F.eks at man via blåtann kunne sett det som er på skriverens LCD på en mobiltelefon (hvis man ikke har en skikkelig PC-skjerm i nærheten).

 

Det samme med mp3-spillere. Hvorfor ha en mobiltelefon med skjerm i lomma pluss en mp3spiller med skjerm i lomma. Kunne man ikke bare sørget for effektiv kommunikasjon og et godt brukergrensesnitt slik at man sparte inn skjermen på den ene enheten? Eller ennå bedre: Hvorfor ikke bare lage mobiltelefonen mer generell programvare og med like mye minne som en mp3spiller så hadde man sluppet unna med bare ett batteri, ett chassi osv. Dvs. mye billigere, mindre elektronisk søppel om noen år, osv. Bare fordeler. (Flash-minnebrikker tar ikke akkurat stor plass så å si at det går ut over størrelsen på mobilen blir feil).

 

Så, hva er vitsen med skjerm på en skriver? Er det bare markedsføringsjippo?

Lenke til kommentar

Det er gode tanker, Simen1. Men det ville blitt aaltfor vanskelig å sammenkjøre kommunikasjonsmetoder slik at flere forskjellige enheter deler på samme skjerm. Plutselig er det 15 selskaper som slår seg sammen om en standard, og så er det 10 andre selskaper som lager en annen standard, som har visse fordeler i forhold til den første, men som er dyrere, osvosvosv.

 

Det skulle også fint gå an å få mobiltelefoner med 5GB for alle og enhver, men markedet har ikke kommet så langt, så et så stort sprang tror jeg aldri vi vil få se. De store produsentene tjener penger på at folk bruker lang tid på å flytte seg fra en gammel standard til en ny.

 

Når alt kommer til alt, er det jo stort sett penger produsentene vil ha. Og ved å lage 10 forskjellige LCD-skjermvalg til en printer, kan man ta godt betalt for det. Ekstrautstyr tjener man fett på. Å kjøpe en ethernettsmodul til en billig laserskriver er nesten like dyr som selve skriveren.

Lenke til kommentar

Poenget med skjerm på skriver er å kunne gi forbrukere mulighet til å skrive ut direkte fra minnekort. Det gir da den typiske "hobby-bruker" sjansen til å se/redigere/sette opp bilder før utskrift.

Så lenge ikke alle har mobil eller MP3-spiller med skjerm og det er standarder som støttes over hele linja, blir det vanskelig å gjennomføre det du snakker om.

Da må det bli en standard som sier hvordan ting skal vises, hvordan enhetene skal kommunisere, osv.

 

Jeg er enig i at det kunne vært spennende med tettere integrasjon mellom de ulike enhetene, og det er jo i mange tilfeller slik.

Når man skriver ut fra kamera via PictBridge eller fra mobiltelefon er det jo skjermen på kameraet/mobilen som benyttes, og ikke på skriveren.

 

Men å kunne benytte en "hvilken som helst skjerm" til å styre slike ting er nok litt lenger fram i tid.

Lenke til kommentar

Er ikke den nye 320 bare ett nytt navn på 300m, som forøvrig har en 2.5" skjerm ifølge epson?

 

r300 støtter allerede en liten lcdskjerm, det er bare å pugge i, og ellers er jo skriveren akkurat lik, mulig denne er noe raskere?

 

ser ikke noe poeng i å oppgradere akkurat, men mulig det blir gode priser på r300 fremover.

 

Dumt at du må kjøpe Epsons bluetooth adapter på disse, mitt standard ble ikke gjennkjent.

Synd de ikke slår til med wifi støtte med det samme.

Lenke til kommentar

Eh siemen1 du følger vist ikke med på mobilmarkedet i det siste eller? For det første så finnes det allerede fullgode Mobiler med innebygget MP3 funksjon og med muligheter for å utvide kapasiteten med minnekort.

 

Noen mobile enheter støtter bluetooth / wireless lan og det muligjør da kommunikasjon mellom enhetene, derimot så finner jeg det egentlig unyttig å ha mer en gadget med seg så da kan det like godt være en fullverdig PDA med alle disse funksjonene innebygget (innkludert telefon og wireless lan). Nå er det kun et tidsspørsmål før vi får PDA som støtter IP-Telefoni og wips så har vi en større emigrering til det formatet.

 

Når det gjelder Skrivere så er faktisk noen av disse printerene myntet på folk som bare putter i minnekortet eller kobler til kameraet for direkte utskrift av bildene de har tatt, de fleste av disse menneskene er de som ønsker å ha enklest mulig løsning og da er det veldig kjekt for de å kunne se bildene før de skriver dem ut. Unyttig ja, men desverre noe som faktisk er en del etterspurt.

 

Edit : Forresten så har jeg lagt merke til at flere og flere produsenter gir oss nå tilgang på printere som bruker opp til 6 blekkpatroner, dette synnes jeg er veldig positivt da det er økonomi i det. Men selvsagt så koster faktisk blekk fortsatt mere Literen enn en flaske vin av god årgang.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...