Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver amobil at man ikke kan velge at tlf. skal vise ikonene i rute nett form? :no: dette er fullt mulig. og di skriver og at tlf. har ikke linsedeksel?? bakdekselet fungerer som linse deksel! blir dekselet skrapt eller ødelagt er det bare å kjøpe et nytt. altså selve linsen er beskyttet av bakdekselet :thumbup: virker som amobil har vært litt for raske i svingene med testingen av denne telefonen :nei:

Lenke til kommentar
Med det legger den seg på en relativt standard størrelse, lik for eksempel Sony Ericsson T610 og svært mange andre populære modeller på markedet.

Hadde vel vært fint å sammenligne størrelsen med en mobil som ikke er to år gammel :)

 

for eksempel muligheten til å organisere menyen i et rutenett, og man er dermed tvunget til å se menyen som en liste.

Helt sikker på at jeg har sett skjermskudd av rutenettmeny på 6230i.

 

6230 støtter for øvrig MMC-kort i størrelser på opp til 512 MB.

6230i eller 6230? Uansett; Begge støter 2 gb. Nokia hevder noe annet, men det er feil. De støtter altså 4 ganger så mye minne som dere skriver, og sannsynligvis støtter de 4 gb kortene når de kommer. Dere nevner altså en svakhet som den ikke har, så da blir det feil å si at K750i er bedre på dette området.

 

Vi kan ikke helt forstå hvorfor ikke Nokia, for det første, har satset på et mindre minnekort,

Spiller det noen rolle om den bruker MMC eller RS-MMC, når den også støtter RS-MMC?

 

den provisoriske manualen

Min ordbok sier at "provisorisk" er midlertidig eller føreløpig. En midlertidig manual?

 

Ellers fin test. God lesing :)

Lenke til kommentar

Da skulle det med rutenett være rettet opp. Nå skal det nevnes at Nokia sine tidligere modeller har lagt menystrukturvalg under innstillinger og ikke som 'Valg' i hovedmenyen. Vi tar det til etteretning.

 

Skal innrømme at 'linsebeskytter' ikke er et korrekt passende ord, men det er fortsatt det vi har brukt i samtlige av våre tester. Hadde vært fint om noen kunne kommet med innspill til bedre alternativer.

 

Angående minnekort så kan 6230i i teorien støtte 100 GB, uten at vi kan skrive det. Så lenge Nokia går ut og sier at den støtter opptil 512 så er det det vi må forholde oss til.

 

Ellers skal 'provisorisk' være fjernet. Stemmer at det betyr foreløpig eller midlertidig.

 

Takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Angående minnekort så kan 6230i i teorien støtte 100 GB, uten at vi kan skrive det. Så lenge Nokia går ut og sier at den støtter opptil 512 så er det det vi må forholde oss til.

Jeg forstår tankegangen din, men synes det likevel blir feil å skrive det. Faktum er at den støtter minst 2 gb. Når dere da skriver 512 mb, blir leserne lurt og kanskje baserer kjøpet sitt på det.

 

Nokia sier at 6230i har en stor skjerm, dere skriver jo ikke det av den grunn.

Lenke til kommentar

Stort sett enig i det som er skrevet, men jeg syns faktisk ikke kamera er så dårlig som dere skal ha det til. Har tatt masse testbilder med samboeren sin 6230i og mange av dem blir ganske bra. Jeg ville nok gitt kamera enn 4'er. Må huske på at det er en enorm forbedring i forhold til 6230 og det er ikke så mange mega-pixel tlf. på markedet ennå.

Lenke til kommentar

Angående linsedeksel. Sant nok beskytter dekselet linsen, men siden man faktisk må kjøpe nytt, til et par hundrelapper hvis det blir riper, synes jeg ikke det kvalifiserer til å kunne kalles linsedeksel... Linsedeksel er av typen som finnes på k750i, 6680 / 6681.

 

Jeg har også lest at 6230 starter å oppføre seg merkelig på enkelte funksjoner som bruker telefonminnet når minnekortene passerer gigabyten. Om dette stemmer aner jeg ikke, jeg synes forsåvidt at 6230 oppfører seg merkelig uansett... Med så mange funksjoner, er det trist at f.eks mp3-spilleren ikke er gjort bedre. Må nesten teste hvordan den er på 6230i :)

Lenke til kommentar

Kjøpte 6230i i går, og koste meg med testen i dag morges. Takk for fin test!

 

Foruten de forslag eller korreksjoner som andre har gitt i denne tråden, kan dere gjerne få med at man endelig kan endre fargen på bakrunnsteksten i stand-by-modus. Problemet på nokiatelefoner med series4 operativsystem har jo vært at dersom man bruker mørke bakgrunnsbilder, forsvinner teksten helt eller delvis. Nå kan man velge blant et bra utvalg tekstfarger. Det var på tide, Nokia!

 

 

Kanskje dere også kunne nevnt at Nokia kommer til å levere en adapter for hodetelefoner med 3,5mm plugg. Denne er med i tilbehørslisten for telefonen.

 

 

Dette er beskrivelsen fra Nokias hjemmeside:

 

"Lydadapter AD-15

Adapteren gjør det mulig å lytte til MP3-spilleren med stereohodetelefoner, som har en 3,5 mm standardplugg. Adapteren har ikke mikrofon, så du må koble fra adapteren hvis du vil ringe eller motta samtaler. "

 

 

Igjen takk for en fin test, og takk for en konge hjemmeside!

Lenke til kommentar

Syns dette var en bra test, realistisk og reel på alle måter, nøyaktig slik jeg ser på 6230i selv.

Er vel ikke like imponert over EDGE og push to talk som noen andre men greit nok, derav syns jeg kanskje det fikk litt for mye i kategorien kommunikasjon, men ellers veldig bra!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Er vel ikke like imponert over EDGE og push to talk som noen andre men greit nok, derav syns jeg kanskje det fikk litt for mye i kategorien kommunikasjon, men ellers veldig bra!

:thumbup:

... Det er jo rimelig logisk at når en mobil har alt, bortsett fra 3G (som igrunnen ikke er ventet i det hele tatt) så bør den jo få 6'er...

EDGE er jo et "trekkplaster" for 3G, så det er jo bare positivt at den har det!

 

Aner jeg noen sure miner etter at K750i fikk 5'er bl.a. fordi den ikke hadde EDGE? ;)

Lenke til kommentar

Bra test!

Men en ting synes jeg er veldig merkelig! Nemlig topicen. Hadde vi dødelige skrevet en slik topic, hadde den vært stengt umiddelbart. Denne topicen sier absolutt ingen ting om hva tråden handler om, viss vi trykker på den fra utvalget til høyre på hovedsiden. Når skribenter eller andre moderatorer skriver, gjelder visst ikke dene regelen lenger. Dårlig! Nok en gang, skjerp dere!!!

Når dere er så fisefine og firkantet når andre brukere skriver, må dere klare å være det når dere selv skriver også!

Lenke til kommentar
Men en ting synes jeg er veldig merkelig! Nemlig topicen. Hadde vi dødelige skrevet en slik topic, hadde den vært stengt umiddelbart.

Når en artikkel blir skrevet og publisert, så blir det automatisk laget en topic i Diskuter artikler (amobil.no). Det er altså ikke bevisst at topicen blir sånn. Når det bare står telefonnavnet i topic, så er det ca alltid en test det er snakk om.

3-ords-regelen gjelder ikke her.

 

Bra test forresten. :)

Lenke til kommentar
Angående minnekort så kan 6230i i teorien støtte 100 GB, uten at vi kan skrive det. Så lenge Nokia går ut og sier at den støtter opptil 512 så er det det vi må forholde oss til.

Jeg forstår tankegangen din, men synes det likevel blir feil å skrive det. Faktum er at den støtter minst 2 gb. Når dere da skriver 512 mb, blir leserne lurt og kanskje baserer kjøpet sitt på det.

 

Nokia sier at 6230i har en stor skjerm, dere skriver jo ikke det av den grunn.

Her har vi første eksempel på en som kanskje blir lurt av deres test.

http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=431121

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det dere skriver om minnekortkapasitet feil, da den støtter mer enn 512 mb. Skal gi meg med masingen nå, men synes dere bør fjerne det dere har skrevet om grensen, evt. omformulere det.

Lenke til kommentar

Er vel sånn at samtlige 512Mb kort fungerer, mens om man passerer denne grensen så må man være litt selektiv.

 

Var ihvertfall et 1Gb Twinmoskort vi fikk i retur på jobben da det ikke fungerte i 6230, mens tilsvarende Kingston fungerte. viste seg at det ikke var noen feil på Twinmoskortet da det fungerte med andre enheter.

Lenke til kommentar
Er vel ikke like imponert over EDGE og push to talk som noen andre men greit nok, derav syns jeg kanskje det fikk litt for mye i kategorien kommunikasjon, men ellers veldig bra!

:thumbup:

... Det er jo rimelig logisk at når en mobil har alt, bortsett fra 3G (som igrunnen ikke er ventet i det hele tatt) så bør den jo få 6'er...

EDGE er jo et "trekkplaster" for 3G, så det er jo bare positivt at den har det!

 

Aner jeg noen sure miner etter at K750i fikk 5'er bl.a. fordi den ikke hadde EDGE? ;)

Personlig så surfer jeg ikke på mobilen, men selvsagt om den mobilen jeg har hadde det-helt ok det.

Greia er vel at det er etterhvert har blitt noen funksjoner som svært mange teleoperatørene/land ikke støtter, EDGE også push to talk, for ikke snakke om visuell radio, som de forøvriog så vidt har begynnt å sende et par prøve sendinger med...

Så spør meg sev om vitsen...

Og EDGE er hypa, vi du ha hastighet-kjøp deg en UMTS mobil!

;)

Lenke til kommentar
Angående linsedeksel. Sant nok beskytter dekselet linsen, men siden man faktisk må kjøpe nytt, til et par hundrelapper hvis det blir riper, synes jeg ikke det kvalifiserer til å kunne kalles linsedeksel... Linsedeksel er av typen som finnes på k750i, 6680 / 6681.

Må innrømme at de jeg kjøpte TLF nettopp så jeg på TLFer med linsedeksel, men kom frem til at utskiftbart deksel på hele TLFen er bedre for meg. Kameraet bruker jeg ikke uansett, så det betyr ikke så mye om det blir litt riper i plasten der. Dessuten har den gjennomsiktige biten av disse dekslene blitt rimelig bra og riper ikke like lett som før.

 

Hovedargumentasjonen min for hele deksel på TLFene er at det er utrolig enkelt å bytte ut om TLFen går i bakken eller liknende, noe mine faktisk gjør fra tid til annen. Jeg har sett en K700 som har vært i gulvet og det er ikke mye å ha på etterpå, litt vanskelig å bruke en TLF uten alle knappene inntakt. Mange vil sikkert argumentere med forsikringer etc, men det er noe dritt med mindre det er noe alvorlig galt.

Lenke til kommentar

Eg synes uansett at dere trekker for mangel på"linsedeksel" blir litt for dumt. linsedeksel er der for å beskytte linsen. og linsen på 6230i er beskyttet. dere burde heller gi poeng for at det er utskiftbart for og bakdeksel. vist tlf. skulle få noen skraper eller "sjønnhetsfeil" som tiden går så kan dette fikses ved ved å bytte ut disse :thumbup: dette kan man blant annent ikke på k700i. bulker du den er den bulket! :cry: men fin er den! :love:

Lenke til kommentar
Eg synes uansett at dere trekker for mangel på"linsedeksel" blir litt for dumt. linsedeksel er der for å beskytte linsen. og linsen på 6230i er beskyttet. dere burde heller gi poeng for at det er utskiftbart for og bakdeksel. vist tlf. skulle få noen skraper eller "sjønnhetsfeil" som tiden går så kan dette fikses ved ved å bytte ut disse :thumbup: dette kan man blant annent ikke på k700i. bulker du den er den bulket! :cry:  men fin er den! :love:

Var faktisk innom flere butikker da jeg kjøpte min siste TLF og på minst 2 av stedene var K700i alt annet enn inntakt, den ene plassen manglet den ett par knapper, den andre plassen så TLFen direkte falmet ut(aner ikke hvordan, men det virket som om det manglet maling eller noe på knappene).. Det så uansett så "jalla" ut at jeg slo fra med denne TLFen og var helt ærlig litt skeptisk til å kjøpe SE eller andre TLFer uten utskitfbare deksel etterpå :) Jeg mener en TLF må vare _minst_ ett år, dvs til bindingstiden er over. Dog er jeg enig at i "fersk" tilstand ser K700i unektelig veldig bra ut.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...