Gå til innhold

Eldre nordmenn bruker ikke nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som ikke vet hva internett er tror at det er noe science-fiction greier, de har sine meninger, de er bare veldig gale.

 

Jeg syns ikke vi burde tvinge å få gamle folk på nett, ser ikke vitsen heller og de burde rett og slett få leve uten om de vil. De eldre har det ikke enkelt med å lære seg hva en PC er og hvordan den brukes, de kommer mest sannsynlig aldri til å komme lengre enn å trykke på en og en knapp for å skrive og de kommer til å freake ut når noe skjer med PCen.

 

De er rett og slett for uinteressert i det, og den eneste måten jeg ser på at de kan komme til å bruke PC og internett er at de har veldig lyst til å lære det, man kan tross alt ikke lære en gammel hund nye triks- ;)

Lenke til kommentar
Mange av de spurte visste ikke engang hva internett er.

dette var det som overraska meg mest med denne undersøkelsen. hadde trudd at internett var såpass kjent at alle hadde ein vis formeining om kva det er.

Nå må jeg legge til at det er mange nordmenn som tror de vet hva internett er, men som i virkeligheten ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Har noen set en frit tiljegelig pc på et gamle hjem før?

Det er snakk om hovedsakelig de mellom 55 og 74 da ;) En vesentlig andel av de er nok ikke å finne på gamlehjem, og er de der så er det for å besøke familie og venner. Forøvrig, nei det er nok dårlig med allment tilgjengelige datamaskiner på gamlehjem. Dette har nok mest å gjøre med den generelle tilstanden de fleste er i der og at økonomien er svært elendig.

 

At få i den eldre genereasjonen ikke kan eller veit hva en datamaskin er må sies å være langt fra overraskende. De har ikke vokst opp med datamaskiner i hverdagen. Dette er et fenomen som oppstå lenge etter at de ble voksne, og som kjent er det verre å tilegne seg ny kunnskap da. Folkene det er snakk om her var i beste fall 40 år gamle når internett slo igjennom.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
At få i den eldre genereasjonen ikke kan eller veit hva en datamaskin er må sies å være langt fra overraskende. De har ikke vokst opp med datamaskiner i hverdagen. Dette er et fenomen som oppstå lenge etter at de ble voksne, og som kjent er det verre å tilegne seg ny kunnskap da. Folkene det er snakk om her var i beste fall 40 år gamle når internett slo igjennom.

:yes:

Lenke til kommentar

faren min er 59 år eller noe.. han finner pcer nesten hver uke på elkjøp, lefdahl etc, han har nesten hele huset fult av pcer. og jeg har til og med fått han til å bruke linux, så ikke kom å si at faren min ikke vet hva INTERNETT er! haha!

Lenke til kommentar

:roll:

Her er det mye rart som er skrevet... i min omgangrkrets er det mange av de over 40 og 50 som bruker nettet mer enn de som er "unge"..

Om dere definerer "eldre" som de på 70 og 80 er jeg enig, men husk at for å kunne fungere i en jobb i dag, MÅ du ha IT-ferdigheter...

Jeg har hjulpet å sette opp trådløse nett, PDA på wlan for flere "eldre" enn dere tror..

Og til sist kan jeg jo si at her på min jobb er det en rekke på 50+ og 60+ som henter jobb-mail på mobilen..

Kanskje på tide å være klarere på hvem som er "eldre"???? :w00t:

Endret av Hektor_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...