Gå til innhold

Ang. de brukerne som IKKE deltar i forumet lenger?


Anbefalte innlegg

Dette er sikkert tatt opp før, men ut ifra denne tråden, kan det være et problem!

 

Kan ikke styre sette en maks grense på 3 eller 6 måneder hvor du må være aktiv i forumet, og hvis du skal f. eks. være borte 7 eller 12 måneder, at du skriver en email til styrer, slik at de vet om at du evt. ikke kan logge inn på kontoen! Det er så utallige mange kontoer som er starter bare for å svare på _ET_ innlegg!

 

QUOTE (Forumstatistikk)

Vi har 67076 registrerte medlemmer
Da jeg tror under halvpartet ikke er "aktive" brukere!

 

Derfor sender jeg en anmodning til styrer om å ta dette opp som et tema på nærmeste styremøte!

 

(hvis dette på én eller annen måte krenker, eller skaper noen form for problemer, steng denne tråden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Ueland @ 12/05/2005 : 20:50)
QUOTE (Birger_Nord @ 12/05/2005 : 19:36)
Dette er sikkert tatt opp før, men ut ifra denne tråden, kan det være et problem!

Hvor er problemet?

 

Et nick er ikke et "problem"...

Tenker på det i ettertid, at den linken var ganske så dum, men tilbake til topic:

Synes det er litt mange ikke-være-til-stede bruker!

 

Og dette er IKKE en negativ ting, ovenfor forumet, som holder en VELDIG bra stander!

Men synes det virker så veilende, at det står 67000 brukere, og sikkert halvparten som er "aktive".

Lenke til kommentar

QUOTE (midnight_walker @ 12/05/2005 : 21:41)
Kjenner noen som bare registrerte seg bare for å spørre om 1 ting! Det synes jeg er unødvendig!!

Hvorfor det? Er det ikke lov å lure på ting nå lenger? Nå er det jo slik at en må være registrert for å kunne benytte dette forumet, så da er det vel temmelig så nødvendig å registrere seg for å spørre om denne ene tingen. ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (PT @ 12/05/2005 : 20:45)
QUOTE (midnight_walker @ 12/05/2005 : 21:41)
Kjenner noen som bare registrerte seg bare for å spørre om 1 ting! Det synes jeg er unødvendig!!

Hvorfor det? Er det ikke lov å lure på ting nå lenger? Nå er det jo slik at en må være registrert for å kunne benytte dette forumet, så da er det vel temmelig så nødvendig å registrere seg for å spørre om denne ene tingen. ;)

Enig med den.

Men brukere som ikke har vert logget inn på ca. år kunne gått bli slettet,

men då måttte det å blitt gitt tydelig beskjed om. ;)

Lenke til kommentar

Som så mange ganger før denne diskusjonen har vært oppe så forstår eg rett og slett ikkje problemet. :dontgetit:

 

Kva problemer får du, eller andre, av at ein person registrerer seg for å spørre 1 spørsmål? Har gjort det mange ganger sjølv på forskjellige forum.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at det har blitt tatt opp mange ganger!

 

Men hvis andre evt. vil ha det navnet, og de synes det navnet reflekter "deg", og da har en annen dude tatt det, bare for å svare på en post, og da kan ikke "du" ta navnet!

 

Pluss at jeg synes det blir litt rotete, og missvisende.. Og du kan ikke nekte for at det hadde vært mer ryddigt ved a sette en grense på ca. 6 måneder?

Lenke til kommentar

QUOTE (Birger_Nord @ 12/05/2005 : 22:52)
Skjønner godt at det har blitt tatt opp mange ganger!

Men hvis andre evt. vil ha det navnet, og de synes det navnet reflekter "deg", og da har en annen dude tatt det, bare for å svare på en post, og da kan ikke "du" ta navnet!

Pluss at jeg synes det blir litt rotete, og missvisende.. Og du kan ikke nekte for at det hadde vært mer ryddigt ved a sette en grense på ca. 6 måneder?

Jeg har vært bortreist i 9 måneder (har riktignok postet nå og da, men bare for å illustrere). Vil det da si at jeg med mine 3000 innlegg (sier ikke at antall innlegg er viktig for meg, men folk stoler heller på en fyr med 3000 innlegg enn en med 30) ikke var 'verdig' nok til å få delta mer? At jeg hadde måtte 'bygge meg opp igjen', ville det vært greit?

Skal noe slikt innføres, bør ikke noen brukere slettes før det kommer en annen fyr som vil ha nicket, og brukeren som har nicket har vært inaktiv en god stund og ikke har gjort noe særlig 'for' forumet.

Mine to øre.

Lenke til kommentar

QUOTE (PT @ 13/05/2005 : 12:52)
QUOTE (Birger_Nord @ 12/05/2005 : 22:52)
Skjønner godt at det har blitt tatt opp mange ganger!

Men hvis andre evt. vil ha det navnet, og de synes det navnet reflekter "deg", og da har en annen dude tatt det, bare for å svare på en post, og da kan ikke  "du" ta navnet!

Pluss at jeg synes det blir litt rotete, og missvisende.. Og du kan ikke nekte for at det hadde vært mer ryddigt ved a sette en grense på ca. 6 måneder?

Jeg har vært bortreist i 9 måneder (har riktignok postet nå og da, men bare for å illustrere). Vil det da si at jeg med mine 3000 innlegg (sier ikke at antall innlegg er viktig for meg, men folk stoler heller på en fyr med 3000 innlegg enn en med 30) ikke var 'verdig' nok til å få delta mer? At jeg hadde måtte 'bygge meg opp igjen', ville det vært greit?

Skal noe slikt innføres, bør ikke noen brukere slettes før det kommer en annen fyr som vil ha nicket, og brukeren som har nicket har vært inaktiv en god stund og ikke har gjort noe særlig 'for' forumet.

Mine to øre.

Da tror ikke jeg du har lest alt sammen, jeg kom med forslaget, slik at du kan si ifra om at du blir borte lengre en minimum periode!

Lenke til kommentar

Jeg synes at f. eks Nick som ikke har vært i bruk på ca. 1år burde bli slettet. I hvertfall om de har mindre en 100 innlegg.

 

Og kanskje etter enda kortere tid om brukeren har 0. innlegg.

 

Om da denne stakkars brukeren kommer tilbake etter 1år og ikke har tenkt på forumet, ser jeg ikke det stor problemet er om han ikke bare kan registrere et nytt nick.

 

 

Zevs_ "kissa4ever" :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet her. Folk får være litt mer kreative hvis et navn er opptatt.

 

Og denne "Antall brukere" kan sikkert endres, eller man kan lage en "Antall aktive brukere" der man bare tar med de som har skrevet innlegg f eks de siste 3 mnd. Det er bare snakk om en SQL-setning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...