Gå til innhold

Firefox passerer 50 millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inneholder kanskje dette tallet også de som har lastet ned Firefox flere ganger ? Gjerne på grunn av at de måtte skaffe seg først versjon 1.0 så 1.0.1, 1.0.2 og til slutt 1.0.3.

 

Det må gjerne andre metoder til for å måle hvor mange som faktisk surfer med Firefox som verktøy. :roll:

Lenke til kommentar
Inneholder kanskje dette tallet også de som har lastet ned Firefox flere ganger ? Gjerne på grunn av at de måtte skaffe seg først versjon 1.0 så 1.0.1, 1.0.2 og til slutt 1.0.3.

 

Det må gjerne andre metoder til for å måle hvor mange som faktisk surfer med Firefox som verktøy.

Er enig med deg... De skulle heller ha målt hvor mange som lastet ned Firefox rett etter at en ny versjon kom ut. Altså slik Opera gjorde det med 8 Final.

Hva er grunnen til at Opera er så godt kjent?

Vet at Firefox er ganske ny, men likevell...

Lenke til kommentar
Inneholder kanskje dette tallet også de som har lastet ned Firefox flere ganger ? Gjerne på grunn av at de måtte skaffe seg først versjon 1.0 så 1.0.1, 1.0.2 og til slutt 1.0.3.

 

Det må gjerne andre metoder til for å måle hvor mange som faktisk surfer med Firefox som verktøy. :roll:

Oppgraderer ikke de fleste med det innebygde oppdateringsverktøyet?

Lenke til kommentar
Oppgraderer ikke de fleste med det innebygde oppdateringsverktøyet?
Det vet jeg ikke, men jeg laster den ned manuellt når det kommer en ny versjon.
Hva er grunnen til at Opera er så godt kjent?
Det er ein god nettlesar!
Ja, men har Opera drevet mye med reklame for seg selv osv., for 1 million nedlastinger i løpet av 4 dager er jo ganske mye da....!

Firefox er jo også bra.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Oppgraderer ikke de fleste med det innebygde oppdateringsverktøyet?
Det vet jeg ikke, men jeg laster den ned manuellt når det kommer en ny versjon.
Hva er grunnen til at Opera er så godt kjent?
Det er ein god nettlesar!
Ja, men har Opera drevet mye med reklame for seg selv osv., for 1 million nedlastinger i løpet av 4 dager er jo ganske mye da....!

Firefox er jo også bra.

De teller bare nedlastinger med klient som ikke er firefox > 1.0. Så om du lastet ned firefox 1.0.1 med firefox 1.0.0, så teller det ikke.

 

Videre teller de ikke nedlastinger via linux-distroer etc. - så firefox'en jeg sitter i nå (fedora rawhide), telles ikke med. Kun det som går gjennom deres "bouncer" - altså systemet som peker deg videre til riktig server, telles. Om du bruker en direkte ftp:// link telles det ikke.

 

Selvfølgelig har du folk som har lastet det ned flere ganger etc., lastet det ned men ikke installeret ol., men summa summarum er nok det tallet heller lavt enn høyt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Inneholder kanskje dette tallet også de som har lastet ned Firefox flere ganger ? Gjerne på grunn av at de måtte skaffe seg først versjon 1.0 så 1.0.1, 1.0.2 og til slutt 1.0.3.

 

Det må gjerne andre metoder til for å måle hvor mange som faktisk surfer med Firefox som verktøy. :roll:

Sitat fra BBC News:

 

"In just nine months Firefox has chalked up 50 million downloads, although some are admittedly upgrades."

 

 

Tenker dette kanskje kan svare på spørsmålet jeg stillet tidligere (hvis artikkelen er til å stole på).

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4508897.stm

 

(Spennende artikkel foresten) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...