Gå til innhold

96-noders maskin under skrivepulten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interresant! Litt mer info:

CPU'er: 96 stk Transmeta TM8600 Efficeon opp til 1,6GHz

Minne per CPU: 1 DDR DIMM opp til 2GB

Størrelse (BHD): 43cm x 69cm x 64cm

Vekt: ca 75kg

Støynivå: ca 50dBA "at operator position"

Lanseringsdato: 30 August 2004

Pris: under 100.000 US$

 

Jeg skulle gjerne likt å sett innsiden av det kabinettet :yes:

 

Edit:

Desktopversjonen DT-12 er betydelig mindre:

12 stk Transmeta TM8600 Efficeon opp til 1,6GHz

220W

1,4TerraByte

Størrelse (BHD): 61cm x 10cm x 47cm

Pris: under 10.000 US$

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er nok snakk om 1 boks ja.. Men jeg vil gjerne se hvordan de får plass i boksen. Det må jo være kretskort tett i tett samt ennorm plass til harddisker..

 

Forresten så er det snakk om et enormt kabinett, 64% høyere, 115% bredere og 40% dypere og dermed 5 ganger større volum enn mitt helt vanlige ATX-kabinett.

 

Jeg fant forresten ut at denne boksen såvidt går inn under skrivebordt mitt med 3cm klaring under bordplata, rekker ca 5-10cm lengre ut fra veggen enn skrivebordet mitt gjør avhengig av kabler osv på baksiden og er 3 cm bredere en skuffeseksjonen jeg har under skrivebordet. Ganske digert eller?

 

Edit: Jeg fant et par bilder:

cluster-workstation.jpg20040830-orion2.jpg

 

Se størrelsen på CDrom'en i toppen av kabinettet:

0904_prod_orion.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det hadde vel vært kult å hatt noe slikt med på TG eller noe slikt, selv om jeg tviler på om jeg hadde tørt å ta med en så dyr maskin til et slikt sted.

 

Den er jo enorm og hadde helt sikkert vært en fin maskin til å rendre bilder med enorm oppløsning og få et veldig nøyaktig resultat med veldig nøyaktig AA og rays per pixel.

Lenke til kommentar
Tenk hvis den der hadde funket med windows..tenk for en score det blir i 3dmark01 :p

Jeg tror den vil fungere i windows. Det er jo x86-kompatible CPU'er. Det eneste problemet er vel å finne en windows som støtter så mange CPU'er. "Windows 2003 Advanced Datacentre" støtter vel i utgangspunktet "bare" 64 CPU'er og 64GB ram, men kan lisensieres for å støtte opp til 128 clustere av 64CPU'er og 64GB ram.

 

Jeg vet dessverre ikke om denne DS-96-maskina fungerer som 96 clustere av 1 CPU, 1 cluster a 96CPU'er eller om det er noen annen organsiering.

 

PS. 3DMark01-scoren ville nok blitt ganske skuffende. Kanske på nivå med en Duron 1,4GHz eller noe sånnt. Hvorfor? Fordi 3DMark01 ikke er flertrådet så vil den kun kjøre på 1 av de 96 CPU'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...