Gå til innhold

Microsoft med PDF-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hater foresten at det skal finnes tusenvis av formater for alt mulig.

Det synes eg òg, og eg har alltid synes at PDF er noko drit! Eg synes at dersom dokument skal bli vist til alle, er HTML den beste satndarden ettersom alle har ein aller annan nettlesar. *hater å måtte laste ned og installere Adobe Acrobat reader*

Lenke til kommentar
Jeg hater foresten at det skal finnes tusenvis av formater for alt mulig.

Det synes eg òg, og eg har alltid synes at PDF er noko drit! Eg synes at dersom dokument skal bli vist til alle, er HTML den beste satndarden ettersom alle har ein aller annan nettlesar. *hater å måtte laste ned og installere Adobe Acrobat reader*

PDF er mye brukt i grafisk bransje, så det er kanskje der Microsoft prøver å lirke seg inn!?

 

Kanskje Adobe kommer med XML støtte i PDF -filer også nå da? Eller har de dette allerede? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg hater foresten at det skal finnes tusenvis av formater for alt mulig.

Det synes eg òg, og eg har alltid synes at PDF er noko drit! Eg synes at dersom dokument skal bli vist til alle, er HTML den beste satndarden ettersom alle har ein aller annan nettlesar. *hater å måtte laste ned og installere Adobe Acrobat reader*

Syns PDF er greit, men jeg syns det burde vært innebygget i browserne så man slapp å innstalere det dumme programmet.

 

Når det gjelder HTML er det bra til visning. Men når det gjelder lagring og utskrift er det veldig klønete og resultatet blir dårlig.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

Vis man skal lagre HTML må man lage en mappe med med alle bildene, javascript kodene (vis det er eksternt)

I IE kan man lagre alt i en mht fil. Men der kan man ikke lagre videoer, flash ol. Dessuten kan man bare åpne dem med IE.

 

 

Når det gjelder utskrift blir veldig mange web-sider veldig rare når de skrives ut.

Det beste hadde vel vært å lage litt bedre programvare eller endre html standaren istedenfor å bruke pdf. Men det er i alle fall ikke en mulighet i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...