Gå til innhold

Vil 64-bit slå igjennom for bærbare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
64-bit har bitt seg grundig fast i serverplattformen, er fortsatt noe preget av manglende støtte på desktop og vil bli innført for bærbare datamaskiner i løpet av ganske kort tid.

Det har jo allerede kommet for desktop, hvorfor ikke notebook. Så lenge de klarer å beholde batterikapasiteten og ytelsen til pentium m så kunne jeg like gjerne kjøpt det.

Lenke til kommentar

Det har jo ikke akkurat slått ann for stasjonære maskiner ,jeg tror det tar lang tid før det gjør det ,det er alt for få programmer og drivere som støtter denne versjonen av windows ,og tror neppe det er så mange som bytter opperativsystem for å få 64bit støtte til det er ytelses forskjellen for liten.

Lenke til kommentar
Det har jo ikke akkurat slått ann for stasjonære maskiner ,jeg tror det tar lang tid før det gjør det ,det er alt for få programmer og drivere som støtter denne versjonen av windows ,og tror neppe det er så mange som bytter opperativsystem for å få 64bit støtte til det er ytelses forskjellen for liten.

Hehe, da tror jeg du undervurderer hvor mye windowsbytting som kommer av 1. Kopiering 2. OEM-maskiner. Og begge vil vel skite til 64-bit relativt fort (sålenge OEM-maskinene har 64-bit da).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det har jo ikke akkurat slått ann for stasjonære maskiner ,jeg tror det tar lang tid før det gjør det ,det er alt for få programmer og drivere som støtter denne versjonen av windows ,og tror neppe det er så mange som bytter opperativsystem for å få 64bit støtte til det er ytelses forskjellen for liten.

Hehe, da tror jeg du undervurderer hvor mye windowsbytting som kommer av 1. Kopiering 2. OEM-maskiner. Og begge vil vel skite til 64-bit relativt fort (sålenge OEM-maskinene har 64-bit da).

 

AtW

Vel tiden vil vise ,jeg har lenge hatt windows 64bit installert på min maskin i over ett år ,den siste versjonen er helt ok ,men se om du finner drivere til skrivere ol.

mange programmer fungerer heller ikke med 64bit versjonen.

eks de mest kjente virusprogrammer ect.

Lenke til kommentar

Det er på tide at også bærbare kommer opp på samme nivå både maskinvare- og programvaremessig som stasjonære og da bør ikke manglende 64-bits støtte stå i veien. AMD har innsett dette for lenge siden, og satser nå friskt med sin Turion 64 som kommer til å være leveringsklar rett etter lanseringen av Windows XP x64 Edition:

http://www.winnetmag.net/Article/ArticleID/45346/45346.html

Yesterday, Microsoft finalized the Release Candidate 2 (RC2) code for three products: Windows 2003 Service Pack 1 (SP1), Windows 2003 x64 Edition, and XP Pro x64 Edition. Each of these RC builds includes performance, stability, and security enhancements when compared with previous builds, as well as minor feature changes, Microsoft tells me.

 

Windows 2003 SP1 RC2 is now available as a public download, but the two x64 products are available only to beta testers for now. All three products are expected to ship in final form by late March.

 

The x64 versions of Windows 2003 and XP Pro are designed to run on PC and server systems based on AMD64 and Intel's Extended Memory 64 Technology (EM64T) microprocessors, which combine the compatibility of the 32-bit x86 platform with the advanced memory capabilities of 64-bit systems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...