Gå til innhold

Apple fornyer PowerBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, når kommer G5 i denne herligheten...? Venter og venter...

 

/Cyrus

Du skal få vente lenge tror jeg. En G5 idag krever kjøling, du får den neppe inn i noe som er særlig tynnere enn en Xserve, det vil si 4 cm tykt. Pluss lokket/skjermen. Og jeg har ikke hørt dem selv, men det sies at Xserves har en rimelig heftig viftestøy.

 

Jeg ser ikke helt for meg et marked for en slik maskin idag. Skjønt andre fabrikanter har suksess med skrivebordserstattere, Dell's Inspiron 9100 er 5 cm tykk. Men fortsatt måtte man løse støyproblemene. Verdens første(?) vannkjølte bærbare kanskje...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg at markedet for bærbare har gått litt "feil vei" de siste 2 åra. Ser ikke helt poenget med en bærbar som er laget for spill. En bærbar er vel egentlig en kun en erstatning for en stasjonær så lenge man ikke er hjemme eller på jobb?

 

Å få til en vannavkjølt bærbar kan by på hauger av problemer...bla vannlekkasje + plassmangel, støy, batteritid etc..

 

Den dagen G5 er klar for bærbare så kommer den, men håper da de lager en dualcore G4 først :love:

 

Også kan de få backlight i 12"!!!!! ENESTE grunnen til at jeg ikke kjøper den (vet det er litt gadget, men de burde få til det også).

 

En Radeon 9700 i G4 12" burde de også lage spør du meg, siden os krever litt av gpu også.

Lenke til kommentar
Ja, når kommer G5 i denne herligheten...? Venter og venter...

 

/Cyrus

Du skal få vente lenge tror jeg. En G5 idag krever kjøling, du får den neppe inn i noe som er særlig tynnere enn en Xserve, det vil si 4 cm tykt. Pluss lokket/skjermen. Og jeg har ikke hørt dem selv, men det sies at Xserves har en rimelig heftig viftestøy.

 

Jeg ser ikke helt for meg et marked for en slik maskin idag. Skjønt andre fabrikanter har suksess med skrivebordserstattere, Dell's Inspiron 9100 er 5 cm tykk. Men fortsatt måtte man løse støyproblemene. Verdens første(?) vannkjølte bærbare kanskje...?

 

Geir :)

Nå er det ganske lenge siden de første G5 ble laget for PowerMac og jeg tror nok de er godt på vei til å lage noen som støyer mindre og produserer mindre varme. PowerBook G5 var langt borte da de lanserte PowerMac G5, men nå tviler jeg sterkt på at det blir så alt for lenge til..

Lenke til kommentar
Nå er det ganske lenge siden de første G5 ble laget for PowerMac og jeg tror nok de er godt på vei til å lage noen som støyer mindre og produserer mindre varme. PowerBook G5 var langt borte da de lanserte PowerMac G5, men nå tviler jeg sterkt på at det blir så alt for lenge til..

Lenge nok til at de gadd å lansere nye versjoner av G4 modellene...

 

Time will tell.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det var da et ekstremt stygt design. Og hvorfor et forminska tastatur på den måten, det er jo masse uutnytta plass? :no:

Hehe, jaja smaken som baken.

 

Har du sett andre bærbare maskiner ? Powerbook anses som å være blant den dessidert toppen i eleganse.

 

Vel det er umulig å sett inn den G5 brikken de har i PM/ imac/ og i xserveren. PPC970fx er betydelig kjøligere enn PPC970 men den produserer mer varme enn en vanlig ovn.

 

Håper på en bedre G4 brikke. Husk at imac mini slo 1,6ghz imac i en cpu test. G4 er den opptimale bærbare cpuen hvis de får opp FSB til 400.

 

Titan tok de vek grunnet at den hemmet det tråløse netverket.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Det som er stilig med de nye versjonene av PowerBook 15" og 17" er at de har mulighet for å benytte seg av 30" HD Cinema Dispay'et til Apple.

 

Når neste oppgradering/PowerBook G5 kommer til høsten så blir det en slik maskin på meg sammens med en 30" skjerm. For se hva Sony lanserer av HDV kameraer i løpet av året, kansje det blir ett sannet på meg også (Det ene de allerede har lansert blir litt for dyrt kan man si).

Lenke til kommentar
Ja, når kommer G5 i denne herligheten...? Venter og venter...

 

/Cyrus

Du skal få vente lenge tror jeg. En G5 idag krever kjøling, du får den neppe inn i noe som er særlig tynnere enn en Xserve, det vil si 4 cm tykt. Pluss lokket/skjermen. Og jeg har ikke hørt dem selv, men det sies at Xserves har en rimelig heftig viftestøy.

 

Jeg ser ikke helt for meg et marked for en slik maskin idag. Skjønt andre fabrikanter har suksess med skrivebordserstattere, Dell's Inspiron 9100 er 5 cm tykk. Men fortsatt måtte man løse støyproblemene. Verdens første(?) vannkjølte bærbare kanskje...?

Apple har løst varmeproblemet som oppstår når man putter ein G5 i ein PowerBook. dessverre er det batteriet og visse tekniske løsninger som nå er problemet. Vil anta at vi ser ein PowerBook G5 i løpet av 2005.

Lenke til kommentar
PB 15 har riktignok DVI men det hjelper ikke stort med 1stk DVI kontakt når 30" trenger ett skjermkort med 2stk DVI . 17" versjonen derimot .

 

I skrivende stund "Requires NVIDIA GeForce 6800 GT or Ultra DDL Card" .

Med oppgradringen av grafikkkortet på PowerBook 15" eller vanlig PowerBook17" så har de støtte for de skjermene. De har bare ikke oppdatert skjerm sidene sine enda.

Lenke til kommentar
Det var da et ekstremt stygt design. Og hvorfor et forminska tastatur på den måten, det er jo masse uutnytta plass? :no:

Det er ikke tastaturet som er forminsket, det er maskinen som har vokst! Maskinen på bildet har en 17" bredskjerm. Personlig synes jeg kanskje de kunne spandert et numerisk tastatur på den istedet for høyttalerne der. Men det hadde kanskje blitt litt rart å ha tastene til siden for midten av skjermen...?

 

Ellers savner jeg at Apple tilbyr alternative skjermer med høyere oppløsning i PowerBook. Noe ala de 1920x1200 skjermene Dell tilbyr på sine 15 og 17" hadde vært praktfullt for oss som trenger plass til programmeringsverktøy og paletter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...