Gå til innhold

800/448 kbit fra Bluecom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tracing route to vg.no [193.69.165.20]

over a maximum of 30 hops:

 

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1

  2    11 ms    11 ms    10 ms  gw-ostfold.bluecom.no [62.101.206.1]

  3    8 ms    17 ms    10 ms  r-core-osl-st30-01-v40.bluecom.no [81.191.32.217]

  4    9 ms    9 ms    9 ms  ge-1-0-0-700.br3.gaus.no.catchbone.net [81.0.128.189]

  5    11 ms    14 ms    11 ms  rs1-v202.osl-sand.inet.catchcom.no [193.75.3.62]

  6    10 ms    10 ms    10 ms  193.69.165.20

 

Trace complete.

 

Ser at det står catchcom.no

Har det alltid vært slik eller er det noe som har kommet etter at Catch kjøpte opp Bluecom ?

 

Når jeg ble flyttet over på BC sin egen sentral så merket jeg at ping ble lavere. Catch er jo kjent for linjer med lav ping så lurer på om BC nå bruker utstyr/linjer fra Catch.

Noen som vet ?

Lenke til kommentar

Har brukt NGT de siste to åra mens jeg bodde i Oslo (Delta 2400/640 linje) og var meget fornøyd med det jeg fikk for penga. Mange som krangler på Netopia routeren, men så lenge man vet hva man gjør, så funker den helt fint.

 

Her hjemme i Stavanger sitter jeg nå på familiens "tilsvarende" BlueCom linje (2048/256 kbps), og synes den er like, hvis ikke bedre, enn NGT koblingen jeg hadde tidligere. I begge tilfeller fikk/får jeg bedre downstream/upstream enn det som er satt hos leverandørene. Hos NGT fikk jeg en gjennomsnittlig downstream på 2485 kbps, og nå med BC ca. 2098 kbps.

 

Jeg tror de skrev en artikkel hos Catch der det sto at de byttet en del av BC utstyret ja. Det kan hende de skulle bytte ut alt, og med dette mente de hovedsakelig koblingene i sentralene. Har ikke fått noe beskjed om retur av router eller noe annet utstyr enna, ialtfall.

 

Jeg er en hyppig PlanetSide spiller (inkl. mye annet, sef), og typisk ping for meg til den europeiske serveren i Amsterdam ligger rundt 24-30. Siden PS er et MMOFPS spill (det eneste som finnes for tiden), så er det jo en selfølge at serverene deres er optimisert for flere hundre spillere per kontinent. Men det hjelper å spille på en rimelig god (og VELDIG stabil) linje...

 

Skal ikke snakke surt om Telenor, men jeg vet at en av kompisene abonnerte på en 1200 kbps linje fra dem og fikk ca. 540-730 kbps konstant. Førte til en del telefoner til Telenor. Han byttet leverandør 3 måneder senere... :whistle:

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

slett ikke værst priser på bluecom nå....vurderer det sterkt nå, ihvertfall nå som de har kutta ut etableringskostnadene....

 

Men angående det modemet man må kjøpe selv....Hva er det noe slikt kan koste?er det bluecom selv som skaffer dette?eller er det opp til meg å skaffe noe slikt et sted?

Lenke til kommentar

Ruteren får man fra Bluecom (vi har en Efficient Networks SpeedStream 5100 modem/router), samt alt det "vanlige" tilleggs-utsyret man trenger for å koble seg opp. Helt enkel og grei router, som jeg har aldri hatt behov for å "tukle" med (slik som på Netopia routeren fra NGT).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...