Gå til innhold

hjelp til fl studio


Blåbær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vell, FL har noe som heter "step sequencer", der du kan lage alle rytmene dine. Du kan også bruke "pianoroll", som gir deg flere alternativ. Du åpner en lyd med å legge inn en "sampler" (channels -> add one -> sampler), som du henter lydene dine med. (loops, one shots, etc). Når du har fått en grei rytme, melodi eller bass, så finner du "playlist" hvor du kan sette de forskjellige elementene sammen, og få en grei struktur på dem. Du kan lage flere melodier, rytmer eller hva det nå skal være i forskjellige "patterns" som du setter sammen i playlisten.

 

Du spør om et veldig vanskelig spørsmål, men siden du har brukt trackere og litt vst instrumenter, så burde det ikke være et alt for stort problem for deg å lage en sang... Men hva vet jeg, jeg vet jo ikke en gang hva en tracker er...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg skriver her for å få denne tråden i mine innlegg, så den ikke blir borte for meg.

 

For å holde meg litt on topic: FL Studio har den fantastiske egenskapen å skreddersy lyden på synthene, noe Magix ikke hadde. Jepp, jeg brukte Magix Music Maker før  :ermm:

5391555[/snapback]

 

 

Skjønte ikke helt den, var det bare èn lyd på hele synthen, sikker på at du ikke snakker om sample da?

Lenke til kommentar
Hvordan får man en lyd til forandre volumet sitt? Altså gå høyt og lavt og høyt igjen og hvordan skifter man rytmen, få sangen til å få sangen til å gå tregt og fort igjen?

5395783[/snapback]

 

Skifte Volum: Vel, hvis du skal få lyd til å variere i volume, så kan du bruke "channel pan" i step-sequencern for å få flyt i det, eller "velocity". Gjør jobben begge to! "Channel Pan" når du har en sammenhengende note som varer lenge, og "Velocity" når du har mange korte som på bildet ved siden av. Se BILDE. Du kan for all del bare recorde live og justere volume-knappen i step-sequencern også da! Mange muligheter!

 

Skifte rytme: Her er det bare å høyreklikke på "Tempo" øverst på sia. Da får du opp en liten meny du bare kan velge og skreddery bpm i på den delen av sangen du har valgt. Se BILDE.

 

Så det! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...