Gå til innhold

Tips til oppkjøring. Hva er viktig å huske?


akira7

Anbefalte innlegg

Hejja

 

Om ikke så lenge har jeg oppkjøring. Gleder meg faktisk, og gruer meg samtidig. Vil ikke stryke og vente i 4 uker, en pine. :scared:

 

Vil gjerne bestå på første forsøk, jeg har kjørt ganske lenge. Men når jeg kjører med lærer, er jeg ganske nervøs. Bare vet at jeg kommer til å stresse på oppkjøringa. :roll:

 

Så har noen av dere med lappen gode tips å anbefale meg så oppkjøringa går helt smooth?

 

Takker & bukker for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil gjerne bestå på første forsøk, jeg har kjørt ganske lenge. Men når jeg kjører med lærer, er jeg ganske nervøs. Bare vet at jeg kommer til å stresse på oppkjøringa.

 

Så har noen av dere med lappen gode tips å anbefale meg så oppkjøringa går helt smooth?

 

Ta det med ro....ikke stress. Bare tenk på det som en vanlig kjøretur.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

deler tanker med deg innen dette området, skal snart kjøre opp selv så!

 

ting å huske på

 

1. ikke sikt på gamle kjerringer som skal krysse vegen, treff dem å lat som ingenting har skjedd

 

2. fartsdempere er bare en sak som ligger i vegen sørger for å gi følelsen av å flyge litt sånn innimellon

 

3. en hånd på rattet den andre enten nede i buksa eller hengende ut av vinduet

 

4. giring tar du på turtallet ikke med kluchen(sikkert feil skrivi, som mye annet her)

 

5. det er bare en brems på en bil og det er brekket, spes når det er glatt

 

6. men ikke rygg over sensoren som en kammerat av meg gjorde(faktisk sant) og (ja han strøyk)

 

Mvh animal (ikke kjøre dyktig) tror jeg

+at jeg kjeder med og her tatt alt for mange lykkepiller (glad gutten ha ha) :green::green:

Lenke til kommentar

Sensoren kan si masse dritt, følg trafikken mer enn sensor. Det er heller ikke en test i å navigere, så om du kjører feil gjør ingenting. Du skal ha kontroll over bilen og følge trafikkreglene, så brå manøvrer for å komme seg i en annen fil sånn at du kan kjøre der sensor vil lønner seg ikke...

Lenke til kommentar

ikke kjør for forsiktig! En kan stryke på det. Så får en alltid et spm av sensor. Jeg fikk om dekkene; hvordan sjekke hvor dype sporene er dekkene (sånn ca ), og hva slags type dekk det var (helårs, pigg, sommer...)..

 

Som andre sier,det er viktig å passe på vikeplikten!..se i speilen, ligge riktig inn og ut av rundkjøringer, stoppe for folk som skal over veien..(høres opplagt ut, men en vet aldri når det gjelder oppkjøringen med nerver...)

 

Jeg grudde meg veldig dagene før oppkjøringen, men ikke på oppkjøringsdagen.

 

Og bare spør om igjen når du ikke er helt sikker på hva sensor sa, mht til hvor du skal kjøre.

 

lykke til! :yes::thumbup:

Lenke til kommentar

Det beste rådet, tho it can be a tiny bit difficult, kjør som du har gjort med kjørelærer.

 

Her er noen andre tips:

  • Si at dere IKKE skal snakke, og at han skal sette på radio. (Litt kjipt, men herregud. Tørrprat tar opp 40% av hjernekapasitet ved høy nervøsitet. No shit).
  • Tving deg selv til å slappe av. Slapper du ikke av, stryker du. Uten unntak.
  • Samarbeid med andre traffikanter.
  • Gjør du en feil du tror kan ødelegge alt, må du bare fortsette slik du har gjort. Helhetsintrykk, helhetsintrykk, helhetsintrykk.
  • Ikke prøv å imponer sensor.
  • Når du gjør en feil, sier du ifra. "Jeg glemte å blinke." "Jeg glemte å ta av håndbrekken" - osv...

Lykke til! :thumbs:

 

feil

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...