Gå til innhold

Omtale av Beyond Divinity (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aiaiai!

 

dette er ett spill jeg definitivt skal kjøpe, bare novellen er nok grunn til å legge noen lapper på bordet og gå hjem med spillboksen i en pose og sommerfugler i magen :D

har egentelig ikke fulgt med på hva som skjer hos Larian, etter å ha rundet Divine Divinity så regnet jeg med det kom til å komme en oppfølger, men om Larian kommer med både en 'snack' innimellom Divine Divinity og II'ern så er det bare ett stort pluss i boken for meg :)

 

Jeg vet at Larian er ett eksepsjonellt spillutviklerfirma, men når de går så langt å bytter ut stemmen til en viktig figur i spillet fordi de som allerede har spillet ønsket en forandring fordi de mente at den var dårlig, ja da bøyer jeg meg i støvet for Larian.

 

ang. zoomingen i sånne spill. det er svært mange rpg'er der ute allerede som også har zoom muligheter men de også har det problemet at zoomen egentelig er lett bortkastet da den forstørrer bakgrunnen og rett og slett gjør den blokkete. tror selve hensikten med zoom er at man minsker selve området som blir vist og av den grunn kan øke flyten/hastigheten i spillet når man er i områder som er mer krevende. med dette tenker jeg på i by-områder hvor der er svært mange figurer, byggninger osv. bare se på Sacred, pent og morsomt spill men når man går inn i en landsby med full view så begynner selv min maskin å lagge (P4-2.66, R9700Pro Cat4.5), zoomer jeg inn ett par hakk så forsvinner lagget på kostnad over synlig område og litt dårligere bakgrunnsgrafikk.

 

uansett, jeg likte artikkelen din Aasgard, 'keep up the good work' :thumbup:

Lenke til kommentar

Det ser ikke veldig spektakulært ut på skjermbildene, men mye er faktisk meget godt tegnet. Det er nok også tydelig at grafikken er der for å underbygge spillet, snarere enn for sin egen dels skyld.

 

Spillet er definitivt verdt fullpris, men jeg har sett det til ned mot 300,- faktisk. Sjekk www.gamesmix.com og www.cdon.com.

 

Ellers takk for responsen, det er alltid hyggelig å se at det man skriver blir lest annet enn på statistikk. ;)

 

PS: Bare å svinge innom #Gamer.no Loeve (og alle andre for den del). Men, nå får jeg lese litt tror jeg. Eksamen i videregående programmering i morgen. :(

Lenke til kommentar
Tror jeg må skaffe meg både Divine Divinty og Beyond Divinty etter alt det maset her på Gamer.no :p

så lenge du har sansen for ett skikkelig RPG spill så kommer du mest sannsynlig til å like Divine Divinity og dette nye spillet Beyond Divinity (har ikke prøvt det nye spillet selv da men.. har troen på at den er en verdig oppfølger til Divine Divinity)

 

obs obs!

DD er svært tidkrevende, planlegger du å springe gjennom spillet og kun gjøre det som er nødvendig for å fullføre spillet, så trenger du ca +-50 timer, å gjøre _alt_ i spillet.. 200+

jeg fullførte spillet på ca 120-130 timer ;)

Lenke til kommentar
Husker ikke hvordan det fungerte i Diablo 1, men i DD finner man bøker med navnet på skillen som oppgraderes. Så er det bare å høyreklikke på den, så lærer du skillen, evt. går opp en ekstra level i skillen hvis du har den fra før.

Det er et nytt system i Beyond Divinity. En bok gir deg ikke en ferdighet i en gren (ikke trenere heller), de gir deg bare mulighet til å plassere poeng (som du får ett av for hver level du går opp) i den aktuelle grenen. Gode trenere gir deg mulighet til å spesialisere deg lenger (hvis du vil bruke poengene dine der) enn bøker eller dårligere trenere. Når du har plassert poeng i en gren kan det reverseres, men det koster litt cash å "avlære" en ferdighet.

 

Melfaction: Jeg skriver en del om novella i omtalen. Jeg liker den meget godt.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
er det i butikken nå?

Ja, det kom ut 7. mai 2004. Det kan du se om du går inn på vår produktside til spillet. Slike produktsider finner du om du søker på spillet i søkefeltet øverst til høyre på forsiden vår. Dessuten er det link til slike sider under bildet av coveret i omtaler og artikler. Våre datoer oppdateres jevnlig, og de er norske (i motsetning til hva de fleste andre tilgjengelige datoer på nett er). :)

 

Det er altså ute, men det kan være vanskelig å finne det dessverre. Grunnen til det er vel at det er et relativt ukjent (lite markedsføring), og at butikker ikke tar inn alle spill. Det selges likevel i en del butikker, og hvis du kan kjøpe på nett blir det en del enklere (og sikkert billigere). www.gamesmix.com solgte det ganske nylig for 299,- og www.cdon.com for like over 300,- Rimelig billig for et nytt spill som gir så mye kvalitetsunderholdning. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...