Gå til innhold

NGT senker prisene, øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 år er lenge fordi prisene synker hele tiden. Jeg kan garantere at om et år er ADSL-prisene vesentlig lavere enn de er idag. Og da kan man jo tenke seg hvordan de er om 2 år. Ikke så kult å sitte og betale 400 kr for 1mbit når normalpris er kanskje er under halvparten. Selv sitter jeg og betaler 420 kr/mnd for 700/128 fordi da jeg tegna bandt jeg meg til 1 år. (det var det laveste på den tiden) Allerede nå er prisene vesentlig lavere.

1 år er greit. 2 er for lenge.

Lenke til kommentar
2 år er lenge fordi prisene synker hele tiden. Jeg kan garantere at om et år er ADSL-prisene vesentlig lavere enn de er idag. Og da kan man jo tenke seg hvordan de er om 2 år. Ikke så kult å sitte og betale 400 kr for 1mbit når normalpris er kanskje er under halvparten. Selv sitter jeg og betaler 420 kr/mnd for 700/128 fordi da jeg tegna bandt jeg meg til 1 år. (det var det laveste på den tiden) Allerede nå er prisene vesentlig lavere.

1 år er greit. 2 er for lenge.

dette stemmer ikke helt, siden hvis NGT setter ned prisen eller øker hastigheten på det abbonementet du har fra før, så får du også disse godene og ikke bare de som tegner nytt abbonement. At NGT har mange trofaste kunder er faktisk i lengden bare bra for både eksisterende kunder og nye, siden da kan NGT legge opp sin markedstrategi mer nøyaktig og levere bedre produkter til lavere priser uten å gjøre noe risikabelt...

 

EDIT: Feilformulering...

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar
2 år er lenge fordi prisene synker hele tiden. Jeg kan garantere at om et år er ADSL-prisene vesentlig lavere enn de er idag. Og da kan man jo tenke seg hvordan de er om 2 år.

Hvis du har fulgt med litt på hvordan NGT opererer så har de satt opp hastigheten flere ganger på uten å øke prisen, og nå setter de ned prisen på de beste abbonementene, så den er for tynn. :p

Lenke til kommentar

De to årene med bindingstid er kun for at dem vil ha deg som fast kunde i to år. Du kan styre, herje og forandre på abonnementet ditt selv om du er bundet. Går prisene ned eller hastighet øker så forandres disse for deres kunder som allerede er bunnet til den spesifikke tjenesten. Det eneste som gjelder er at dem for ha deg som kunde.

Endret av Vegard20
Lenke til kommentar

En annen ting å merke seg er at NGTs løsning er "ren plug-and-play" i den forstand at man får et modem/router som ALLTID har linjen oppe og IKKE kjører eller krever noen som helst form for software. Telenor har til privatmarkedet en software som må installeres, deriblant en "skreddersydd" Internet Exploder, samt det helvetet av en PPPoE-løsning de har valgt å legge seg på. Og skal man ha flere PCer tilknyttet internet, må man inn med en router i tillegg, hvis man da ikke ønsker å knote med det fabelaktige verktøyet i Windows som har med deling av internettilgang å gjøre... Så inngangsbilletten på en Telenor-løsning kan være betraktelig høyere hvis man selv må anskaffe en router. Tusenlappen kanskje.

 

Nei, min anbefaling er klar, og i tillegg til pen pris og strømlinjeformet løsning er det bare én ting å si om NextGenTel: Det funker! Så enkelt er det.

 

Var selv en av NGTs aller første kunder, og i de over tre årene jeg har hatt NGT, har jeg bare hatt problemer over en liten periode. Og da var det Telenor som hadde klusset til noe i sentralen min...

Endret av Mr Olrich
Lenke til kommentar
Kjempefornøyd med NGT.

Valgte bindingtid på 2 år for 2.5 år siden - avtalen er idag like gunstig
siden hastigheten har økt. :yes:

Da jeg gikk inn på avtalen fikk jeg ca. 750/128, dette har blitt oppjustert
til stadighet; nå er den 1500/512.


-og alt uten pristillegg.

Stå på NGT :p
Lenke til kommentar

Ser at alle kaller det bindingstid. Dette er litt feil. Så vidt jeg vet bruker NGT begrepet "kontraktstid". Du får altså pris etter kontraktstid, men du er ikke bundet. Hvis du avbryter abonnementet i løpet av kontraktstiden, så må man bare betale mellomlegget mellom den fordelaktige kontraktsprisen og løpende pris. Man betaler ikke noe ekstra "straffegebyr" eller lignende. Med andre ord har man _ingenting_ å tape på å ikke velge 2 års kontraktstid.

 

Edit: Sjekket vilkårene nå, der står det:

"Kunden kan velge å kjøpe en fastpriskontrakt for en gitt periode, hvori NextGenTel ikke kan øke prisene. Ved utløp av en kontrakt fortsetter kunden på en løpende kontrakt med eksisterende månedspris bestemt av type abonnement tidligere kjøpt, hvis kunden ikke har avbestilt abonnementet. Kunden kan også velge å tegne en ny tidsbestemt kontrakt."

 

...jeg er for øvrig fornøyd NGT-kunde, og har vært det i litt over 3 år nå. ;)

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar

Hei, hei,

 

Jeg tror litt av poenget med lange bindingstider må være å tenke hva som eventuelt kan skje i løpet av to år ---- og det kan være mye rart.

 

SDSL, for eksempel, er nå omtrent på samme nivået som ADSL var på for bare kort tid siden. Snart blir det nok standard med symmetriske bredbåndslinjer.

 

Og så er det jo mulig at 2,5 GHz-spekteret for trådløst bredbånd blir frigitt i norge også - i england har de kommet ganske langt der. Trådløst bredbånd er enda bedre enn A/SDSL igjen fordi det blir lavere kostnader ved utbygging, som igjen fører til billigere og raskere abonnementer ...

 

Uansett, bredbåndsfremtiden er lys :D

Lenke til kommentar
har bravo jeg så jeg merker ikke noe til prisendringene :cry:, men det er godt å se at prisene er på vei nedover for snart er bindingstiden på 1år over.

Du kan jo bytte til høyere (og lavere) abonnement uten å tape noe! Du er ikke bundet...!?

det kan jeg jo, men egenlig venter jeg på at fiber skal bli utbygd hvor jeg bor :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...