Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...sett noe så dumt! IE legger på bredden når en scrollbar dukker opp på et element. Og ja, jeg er på jobb og lager bare det kunden vil ha. :(

9375047[/snapback]

 

Husker noe sånt "IE faenskap" på noen nettsider jeg laget for 4 - 5 mnd siden. Løste det med å lage to div-er, der den ene inneholdt den andre. På div 1 ble høyde og bredde angitt, mens div 2 ble gitt margin/padding og overflow:auto.

 

Ikke nødvendigvis elegant, men det funket.

Lenke til kommentar
Fuck!

9374995[/snapback]

:love:

 

(...) Using background images is currently the only way designers can use their favorite fonts on the web. (...)

Jasså? Huleboer Wium til tjeneste? :p

 

Ser ikke helt poenget med artikkelen, i teorien er det selvfølgelig bra at Prince støtter TT-fonter, men i praksis betyr det ingenting så lenge folk bruker andre programmer for å rendre nettsider. Da kan man heller bruke sIFR. Det 'degraderer' også fint.

9375029[/snapback]

Vel det han prøver å si er jo at fler må få støtte for det, og at det kun er et eksempel.

Synes det er bra han drar frem spørsmålet om å legge fonter ut på nett. Mange som betaler store summer for en font. Og med denne metoden vil den ligge fritt for alle med mer en 10 i IQ.

 

Jørgen: Regner med du allerede har dataene i access database og det er derfor du vil bruke det. Jeg ville isåfall funnet en måte og få lastet det over på en sql database. sqlit3 om du må ha flatfil. Det vil gjøre jobben mye enklere.

 

Mener å huske å ha gjort noe sånt med asp da, ække så vanskelig..

 

Ergotastatur er kun bra om man er vandt til det. Eneste tastaturet som fungerer for meg er det jeg er vannt til. Også må det ikke bråke så mye :p

9374161[/snapback]

Nja, det er egentlig om å gjøre å beholde access som back end rett og slett fordi at jeg har problemer med å finne et mer effektivt system for å legge inn dataene. Lager jeg et web-GUI for dette også, som strengt tatt må til med en annen database, så dreper damene som puncher data meg pga tregheten de får.

9375039[/snapback]

Haha, du har en sån gjeng med damer jah. Da må du vel ty til asp ja.

 

Sebba: Trudde _eg_ skulle vere tidlig ute i dag eg, sto opp liek 06:50. Men så er du faktisk tidligare ute og postar nye ALA. Sheesh. Nerd. :p

9375092[/snapback]

E1D :cool:

Jobber jeg vet du.

 

 

make sure you use a browser in which author style sheets can be turned off. (Another disclosure: That would be Shift+G in Opera.)
:cool:

 

-

 

Gjett hvem som mistet designet han har jobbet med siden igår fordi PS gikk dunken og han ikke hadde lagret den ene gangen han laget noe som faktisk kan nærme seg å være pent :no::wallbash:

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Jørgen: Regner med du allerede har dataene i access database og det er derfor du vil bruke det. Jeg ville isåfall funnet en måte og få lastet det over på en sql database. sqlit3 om du må ha flatfil. Det vil gjøre jobben mye enklere.

 

Mener å huske å ha gjort noe sånt med asp da, ække så vanskelig..

 

Ergotastatur er kun bra om man er vandt til det. Eneste tastaturet som fungerer for meg er det jeg er vannt til. Også må det ikke bråke så mye :p

9374161[/snapback]

Nja, det er egentlig om å gjøre å beholde access som back end rett og slett fordi at jeg har problemer med å finne et mer effektivt system for å legge inn dataene. Lager jeg et web-GUI for dette også, som strengt tatt må til med en annen database, så dreper damene som puncher data meg pga tregheten de får.

9375039[/snapback]

 

Du kan ved hjelp av ODBC linke dataene til en tabell/database utenfor Access. Går greit til MSSQL server, mener det også skal gå til MySQL.

 

Nå er det en god stund siden jeg satt å kludra med dette, så kunnskapen er litt rusten, men jeg mener at man kan velge om man vil bare importere, eller etablere en dynamisk link til det eksterne datasettet.

Lenke til kommentar

Oi, image resize-saken var ganske så fett!

 

Kanskje den form-artikkelen kunne blitt skrevet om eller oversatt direkte. Jeg har sett en artikkel om label-alignment på nettet tidligere, men nå husker ikke hvordan den var, men det gikk litt på eye-movement og sånne ting i forhold til hvilke labels som hørte til hvilke form-elementer.

 

Edit: Og grattis med jobb, Arve, selv om jeg sikkert sa det tidligere i dag også :p

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...