Gå til innhold

TEST: Sony WH-XB900N


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne testen bærer dessverre preg av "personlige preferanser" til den som har gjennomført testen. For alle som synes det er et bittelite snev av "for lite punch" i de ellers perfekte XM3 så er XB900 akkurat det man trenger. De spiller MEGET GODT - faktisk svært nært XM3 med litt ekstra i bunnen. Støydempingen er selvfølgelig litt spinklere og de mangler trykkutjevning for bruk i fly, men lydmessig er de på mange måter bedre - noe andre anmeldelser også påpeker. Man kan alltids argumentere for at de er litt for bassy ut fra eska, men dette kan justeres helt etter brukerens smak og behag. Problemet med XM3 er at man rett og slett ikke får tilgang på den nederste "kjeve-ristingen", som disse faktisk tilbyr. Til under 2.000,- er det INGEN som spiller bedre enn disse - Bose har virkelig fått et problem, for disse slår QC35II ned i støvlene (og de koster mer). Det var nok også det Sony hadde i tankene, når de konstruerte dem  ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra kommentar Bromm, eg er en av de som ikke har noe i mot endel bass. 

Uansett er 2000 utelukket for meg om man ikke kan game med disse. Er vel bluetooth only?

 

Nei, de kan selvfølgelig også tilkobles med den inkluderte kabelen (minijack), og benyttes som helt ordinære hodetelefoner (+støydemping). De fleste spillplatformer støtter vel en eller annen form for BT-tilkobling også - hvis ikke så gjør jo TVene eller surroundforsterkerne det i disse dager.
Lenke til kommentar

Denne testen bærer dessverre preg av "personlige preferanser" til den som har gjennomført testen. For alle som synes det er et bittelite snev av "for lite punch" i de ellers perfekte XM3 så er XB900 akkurat det man trenger. De spiller MEGET GODT - faktisk svært nært XM3 med litt ekstra i bunnen. Støydempingen er selvfølgelig litt spinklere og de mangler trykkutjevning for bruk i fly, men lydmessig er de på mange måter bedre - noe andre anmeldelser også påpeker. Man kan alltids argumentere for at de er litt for bassy ut fra eska, men dette kan justeres helt etter brukerens smak og behag. Problemet med XM3 er at man rett og slett ikke får tilgang på den nederste "kjeve-ristingen", som disse faktisk tilbyr.

 

Til under 2.000,- er det INGEN som spiller bedre enn disse

Etter min mening høres Sonys egne WH-H900N bedre ut enn de testede WH-XB900N, førstnevnte får man til 1300kr på tilbud. Jeg er glad i en "v formet" lydsignatur, men disse Sonyene er bare helt grusomme, og ødelegger stort sett all musikk med fiktivt mye bass som overkjører resten av registeret. Veldig synd fordi komfort og vekt er bedre enn WH-H900N.

 

Ville anbefalt disse kun til spesielt interesserte, ikke til de som bare liker ekstra trøkk i bassen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Nei, de kan selvfølgelig også tilkobles med den inkluderte kabelen (minijack), og benyttes som helt ordinære hodetelefoner (+støydemping). De fleste spillplatformer støtter vel en eller annen form for BT-tilkobling også - hvis ikke så gjør jo TVene eller surroundforsterkerne det i disse dager.

Nesten alle spill eg spiller, er multiplayer, og då må eg bruke micen, det går ikke i med bluetooth (lydkvalitet). Men bra det følger med ledning, da funker det jo. 

Lenke til kommentar

Så veldig lik lyd som XM3 bare mindre støydemping og mer bass til en tusenlapp mindre? Ehm, ja takk!

 

Men blir vel å holde på mine Beyerdynamic DT770 Pro

 

Men kan det sammenliknes egentlig? Den modellen du nevner har ikke blåtann en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...