Gå til innhold

Oppo avslører mobil med «waterfall»-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel laget for at skjermen lettere skal knuses.

Med skjermen rundt kanten har produsenten sikret seg at sansynligheten for at glass treffer bakken er stor om den skulle falle ut av hånda på brukeren eller på andre måter utsettes for et fall, eller så er vel dette en motegreie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjerm med avrundet kant er forferdelig. Ikke noe godt å se på skjermen der den buer. Gjør telefonen vanskeligere å holde, lettere å miste. Større sjanse for at skjermen knuser når kanten er skjerm. Vanskeligere å få på skjermbeskytter. Slutt med det! Vil ha galaxy note med flat skjerm!

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar



 



Blir "nei takk" fra meg også...
Lag heller en fet 16:9 skjerm i størrelsesorden 6 tommer eller mer.
Blir bred, men mye bedre og bredere skjermtastatur.
Nå ser jo mobilene mer og mer ut som en fjernkontroll...
Lang og smal.


 

 

- Når det kommer til Mobil-TLF så er ikke bredere nødvendigvis bedre enn lengre, eller omvent...

Det er en høyst subjektiv smaksak.
F.eks min "Sony Xperia XZ2 Compact" er akkurat passe bred til at jeg får et godt og fast grep om den med etuiet på.
Det hadde ikke skadet om den hadde vært lengre, men den fungerer fysisk sett veldig godt til mitt bruk.

Andre med større eller mindre hender enn meg vil nok ha andre preferanser.

-----

En fin måte å finne ut hvilken størrelse Mobil-TLF som passer en best er ved å måle ørneklo-grepet som jeg kaller det.

Nr.1. Bøy fingrene inn imot håndflaten slik at dem bøyes til krokstilling ved andre ledd ut i fra håndflaten.
Det inkluderer tommelen også, men den kroker fra første ledd...

Nr.2. Med et så flatt klo-grep som mulig, mål avstanden fra kroken på pekefingeren til kroken på tommelen.

Nr.3. Skriv ned resultatet, da dette er den bredden som passer hånden din best for et fast og godt grep.

-----

Noen foretrekker fingertupp-grepet istedet, men det fungerer dårlig for folk med nedsatt finmotorikk.
Og da kan det fort bli dyrt om man mister grepet.

Dette gjelder kun portrett-vinkling.
Ved landskap-vinkling så bruker stortsett alle to hender uansett.

-----

Når det kommer til Data-skjerm er jeg mye mer åpen og fleksibel, dog da er det begrensendet hvor praktisk en skjerm er å plasere når oppløsningen øker.
Mulig det bare er meg, men en flat-skjerm burde holde seg tro til sin namesake "Flat-Screen".
Noe som også kan sies å være en høyst subjektiv smaksak.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...