Gå til innhold

Xiaomi Mi A3 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært morsomt å pøve en slik noen dager. For å kunne sammenligne og vurdere om det faktisk er verd pris mellomlegget opp til en p30 pro som jeg har nå..

 

Kunne muligens blitt en ny jobbtelefon i stedet for den kjedelige gamle samsung A5en jeg har nå.

Lenke til kommentar

Xiaomi har mindre problemer med Android One enn Nokia har, men det er fremdeles mange problemer.

Jeg måtte negradere min A2 ned til Oreo, fordi jeg opplevet mindre batterilevetid og ustabilitet med Pie.

 

Det har vært en bug som går ut på at man ikke kan koble seg til "skjulte" (som ikke sender SSID) Wi-Fi nettverk lenge på Pie nå, ingen fra Xiaomi har giddet å fikse dette. Telefonen min kresjet også veldig sjeldent (men merkbart) to-tre ganger på Pie før jeg byttet, den siste dråpen var mens jeg lagget ut i Google Maps (nesten helt uresponsivt) helt til den kresjet hele telefonen og den restartet på en dag jeg skulle bruke den til viktig navigering. Dette er tommelen ned på det sterkeste.

 

Android One er løgn, du får oppdateringer, men ingen bugfixes. Du får ustabil programvare som de ikke vil fikse mye på, bare gjøre det de trenger for å vedlikeholde kravene Google har satt for å være med i programmet.

Helt enkel: du kjøper en billig mobil, og du får like billig vedlikehold av programvare. Dette er en modell som er i billig-segmentet og som raskt blir glemt, jeg synes ikke denne er noe penere enn min A2, og jeg vil tenke to ganger før jeg kjøper en Xiaomi på nytt. Jeg har sett S8+ en til en venn, og han fikk gode Pie oppdateringer til nå, det fikk ikke jeg ... Så ja.

 

Merk mine ord, dette er viktig! Jeg skal ikke si jeg har helt rett, men jeg har hatt en slik telefon .DET ER IKKE VERDT DET! Det fungerer ikke å bare se på spesifikasjonene for pengene, programvare ER VIKTIG.

 

Xiaomi tjener LITE på en slik telefon, og fokuserer mer på MIUI, det er en raskt glemt telefon som de ikke vil vedlikeholde.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar

Skuffet over skjermoppløsning og manglende NFC.

 

Ellers er det mye telefon for pengene, bra kamera, stort batteri, hodetelefonutgang og minnekortplass til en fin pris.

 

Jeg har bestilt en for å teste ;)

 

Ellers er det mange gode prisgunstige xiaomi telefoner som kjører MIUI ;) Nevner spesielt Mi 9T og Mi 9SE.

Lenke til kommentar

Skuffet over skjermoppløsning og manglende NFC.

 

Ellers er det mye telefon for pengene, bra kamera, stort batteri, hodetelefonutgang og minnekortplass til en fin pris.

 

Jeg har bestilt en for å teste ;)

 

Ellers er det mange gode prisgunstige xiaomi telefoner som kjører MIUI ;) Nevner spesielt Mi 9T og Mi 9SE.

 

Hvor vil du anbefale å kjøpe de da?

Lenke til kommentar

Hvor vil du anbefale å kjøpe de da?

 

Jeg har bestilt hos selgeren fantacy hos aliexpress, som jeg har gode erfaringer med fra før.

 

Å bestille fra Kina er ganske uproblematisk så lenge man velger "global versjon" og ikke er så bekymret for garanti.

 

Av mine sikkert 40-50 telefoner så har jeg hatt behov for å få en reparert på garanti en gang. Det er langt større sjanse for at man ødelegger telefonen enn at den går i stykker pga fabrikasjonsfeil :p

Lenke til kommentar

På slike billige telefoner er det ikke noe problem med garanti.

Kjøp hos en ekte butikk ala Banggood.com så får du gjerne bare refundert penger om det skulle bli noe tull. Er veldig fornøyd med kundeservicen deres.

 

Men A1 og A2 som foreldrene mine har er virkelig gode telefoner med topp kvalitet (for prisen), så tviler på det blir mye trøbbel med denne heller.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt hos selgeren fantacy hos aliexpress, som jeg har gode erfaringer med fra før.

 

Å bestille fra Kina er ganske uproblematisk så lenge man velger "global versjon" og ikke er så bekymret for garanti.

 

Av mine sikkert 40-50 telefoner så har jeg hatt behov for å få en reparert på garanti en gang. Det er langt større sjanse for at man ødelegger telefonen enn at den går i stykker pga fabrikasjonsfeil :p

Sparer man noe særlig på å kjøpe slike telefoner fra aliexpress? Ser mi 9 SE ligger til ca. 2400 på aliexpress. Billigste nettbutikk i Norge selger samme telefon til 3290 inkl frakt. Med moms og gebyr skulle dette nesten gå opp i opp? 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...