Gå til innhold

Fire nye iPader og en iPod Touch på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ventet lenge på ny iPod med forhåpentligvis mye større langringsplass. Er dypt etterlengtet i disse musikkstrømmetider. Kjekt å slippe å tømme batteriet på iPhonen når man skal høre på musikk??

 

Nå er vel musikk-spilling noe som ikke tømmer iPhone fort, har opplevd på 10-12 timers flyturer at batteriet knapt har tapt seg nevneverdig, XR er oppgitt til 40 timers spilletid, kontra 10 timer med videotitting, har sjøl kuttet ut min gamle 160 GB iPod Classic pga gratis strømming og at telefonen knapt bruker strøm til det bruket.

Men kjekt at tilbudet kommer for de som ønsker det. :)

Lenke til kommentar

Håper det er DAB mottager på den nye ipod’en. Da kunne jeg brukt den til all musikkspilling. Jeg bruker Apple Music og hører på DAB radio, og gjør det mye mens jeg går tur. Så da får jeg ikke hørt på radio siden jeg ikke har wifi mens jeg går. Hadde den hatt DAB mottager hadde jeg definitivt kjøpt den. Jeg gidder ikke å dra med meg tlf’en på turgåing.

Lenke til kommentar

Det er alltid kjekt å ha en dedikert musikkspiller for oss musikklyttere. Ny iPod betyr nok bedre batteri og meir lagringsplass. Jeg bruker Dragonfly Red Dac til både hodetelefon og på aux i bil og den drar endel strøm,men gir fantastisk lyd fra mine Apple produkter. Da kan jeg bruke iPod til musikk og slipper å kople fra alt på telefon hver gang den ringer. Håper bare ny iPod har minst 560 GB lagringsplass,skulle gjerne hatt 1000 GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper det er DAB mottager på den nye ipod’en. Da kunne jeg brukt den til all musikkspilling. Jeg bruker Apple Music og hører på DAB radio, og gjør det mye mens jeg går tur. Så da får jeg ikke hørt på radio siden jeg ikke har wifi mens jeg går. Hadde den hatt DAB mottager hadde jeg definitivt kjøpt den. Jeg gidder ikke å dra med meg tlf’en på turgåing.

Tviler på DAB funksjon kommer.

Bruker også Apple Music, og etter bytting fra Apple Watch 1 til 4 generasjon med e-sim, så ligger iPhonen mer og mer hjemme på gåturer, streamer musikken eller hører på radiostasjonene i Apple Music via trådløse ørepropper, trenger ikke tilgang til wifi heller, mobilnettet funker fint, og jeg har fri strømming i abb fra operatør.

Lenke til kommentar

Var salget av nettbrett allerede på hell i 2015? Ingen som har planer om å kaste sine nettbrett fra den gang allerede nå. Vanskelig å se annen innovasjon her enn den som er nyttig for Apple.

 

Det er alltid kjekt å ha en dedikert musikkspiller for oss musikklyttere. Ny iPod betyr nok bedre batteri og meir lagringsplass. Jeg bruker Dragonfly Red Dac til både hodetelefon og på aux i bil og den drar endel strøm,men gir fantastisk lyd fra mine Apple produkter. Da kan jeg bruke iPod til musikk og slipper å kople fra alt på telefon hver gang den ringer. Håper bare ny iPod har minst 560 GB lagringsplass,skulle gjerne hatt 1000 GB.

På Dragonbox Pyra har du tre minnekortplasser, større batteri, og ekte USB-porter, der du faktisk kan koble til mer lagring. Samt at du kan koble deg til mobil- og trådløsnett hvis ønskelig. Hvis du regner DAC/amp som tre produkter så kan du klare deg med ett. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Var salget av nettbrett allerede på hell i 2015? Ingen som har planer om å kaste sine nettbrett fra den gang allerede nå. Vanskelig å se annen innovasjon her enn den som er nyttig for Apple.På Dragonbox Pyra har du tre minnekortplasser, større batteri, og ekte USB-porter, der du faktisk kan koble til mer lagring. Samt at du kan koble deg til mobil- og trådløsnett hvis ønskelig. Hvis du regner DAC/amp som tre produkter så kan du klare deg med ett.

Å sammenligne en Dragonbox Pyra med en liten iPod er en smule off topic, ihvertfall for en som tydeligvis er rimelig integrert i Apple sitt økosystem.
Lenke til kommentar

I bærbar sammenheng har alltid Rockbox vært påkrevd for å få de funksjonene som Apple nekter å gi, som for eksempel støtte for FLAC. All den tid Apple fremdeles er Apple så mangler nok det nå også. Hvis man går til det steget at man kjøper egen DAC for bruk med bærbart utstyr så er man mer interessert i lyd enn det Apple innbyr til med sitt økosystem. Det er å forvente både at man har en telefon fra før av (hvilket nettopp er grunnen til at iPods ikke selges lenger), samt at batteriet på en Iphone ikke tåler allverdens tung bruk.

 

Har man Apple-klokke vil antageligvis ikke Ipod gjøre saken bedre, og man har fremdeles problemet med å bytte enhet (?).

 

DAB for tredjemann kommer ikke til å skje, ihvertfall ikke MPEG4-DAB. Å koble til en SDR eller annen mottager er henholdsvis ikke mulig, og for kronglete. For mange enheter med skjerm i iPhone-størrelse, bytting og for mye styr hvis man likevel har en liten klokke-skjerm.

 

1TB lagringsplass er ikke mulig på annet enn de Ipods man kan bytte ut harddisk på. Jeg skal både ta av og på meg hatten hvis Apple leverer noe i nærheten av 1TB til god pris, eller en løsning der man har modulær eller utbyttbar lagringsplass.

 

For "Say hello to the future" Iphone X er største telefon 256GB, og for Iphone Xr 512 GB. Med de prisene de tar for lagringsoppgraderingen på det som er en telefon, skal man være rimelig snodig før man kjøper noe som kun kan spille lyd og video til samme pris. Lagringskostnadene for kjøp av eMMC er fremdeles høye.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...