Gå til innhold

TEST: OnePlus 6T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge mobilnettstedet gsmarena.com mangler 6T LTE-båndet 8, som er blant båndene som brukes i Norge. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men jeg ser for meg at det har noe å si for hvor god dekningen opp mot telefonen er. Den har dog støtte for bånd 3, 7 og 20, som også brukes i Norge.

 

LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300), 32(1500), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 46, 66(1700/2100), 71(600) - Europe, North America

 

Her er mer om bånd brukt i Norge (IT-Avisen):

https://itavisen.no/2018/02/28/vi-provde-a-finne-ut-av-mobildata-jungelen-her-er-svarene/

Lenke til kommentar

En mer pålitelig kilde: https://www.nkom.no/teknisk/pmr-profesjonell-mobil-radio/offentlig-mobil/frekvensar-til-offentleg-mobilkommunikasjon

 

(mye ullent i den itavisen artikkelen, blant annet feil / slurv i påstander om 5G, bånd i Norge og Carrier Aggregation. Telefoner kan forøvrig bli oppdatert til å støtte nyåpnede bånd i en region i noen tilfeller, da støtten i utgangspunktet varierer fra region til region i programvaren, ikke i hardware)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge mobilnettstedet gsmarena.com mangler 6T LTE-båndet 8, som er blant båndene som brukes i Norge. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men jeg ser for meg at det har noe å si for hvor god dekningen opp mot telefonen er. Den har dog støtte for bånd 3, 7 og 20, som også brukes i Norge.

 

LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300), 32(1500), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 46, 66(1700/2100), 71(600) - Europe, North America

 

Her er mer om bånd brukt i Norge (IT-Avisen):

https://itavisen.no/2018/02/28/vi-provde-a-finne-ut-av-mobildata-jungelen-her-er-svarene/

 

Ser ut som GSMarena har en feil på at det båndet mangler på siden til Oneplus selv så skal den ha bånd 8 :)

Lenke til kommentar

Ser ut som GSMarena har en feil på at det båndet mangler på siden til Oneplus selv så skal den ha bånd 8 :)

 

Ok, takk for korrigeringen :) 

 

Pleier å sjekke frekvensbåndene dersom jeg kikker på aktuelle telefoner. iPhone og Samsung er blant dem som støtter en bråte bånd. Det må være en telefon som støtter LTE i USA, siden vi skal der i sommer. I fjor hadde jeg iPhone i USA, samt Komplett mobil-abonnement, som har samme dataroaming som hjemme/EU-land. 

Lenke til kommentar

En fantastisk telefon som dessverre ikke har godt nok kamera.

 

jobber i telefon butikk, når jeg spør kunder om de bruker å ta mye bilder, svaret er stort sett ja det er viktig, for de sender mye bilder på snap....

i tilegg så forteller mange at de så og si aldri skriver ut selve bildene, men bare ser de på tlf evt tv, da er litt vitsen borte i mine øyner

 

så min mening er at folk syns kameraet er så viktig, men bruker det ikke fullt ut. Personlig skulle jeg ønske det ble lagd en tlf uten selfie kamera og heller lagt pengne i selve tlf, men det skjer nok aldri..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jobber i telefon butikk, når jeg spør kunder om de bruker å ta mye bilder, svaret er stort sett ja det er viktig, for de sender mye bilder på snap....

i tilegg så forteller mange at de så og si aldri skriver ut selve bildene, men bare ser de på tlf evt tv, da er litt vitsen borte i mine øyner

 

så min mening er at folk syns kameraet er så viktig, men bruker det ikke fullt ut. Personlig skulle jeg ønske det ble lagd en tlf uten selfie kamera og heller lagt pengne i selve tlf, men det skjer nok aldri..

Tror ikke det er mye å spare på å droppe selfie kamera. Kjøpte begge bakkamera ny til min Oneplus 5 og de kosta vel en 100 lapp inkludert frakt.

Lenke til kommentar

Skal ikke henge meg opp i selve diskusjonen her, men hvordan kan et kamera bli bedre ved å bruke en annen app? Snakker vi bedre i form av software optimalisering av bildene? I så fall mener jeg det er en uhyre dårlig løsning for en som er litt over middels glad i å ta bilder.

 

Har jeg nissforstått så bare gi meg på pukkelen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke henge meg opp i selve diskusjonen her, men hvordan kan et kamera bli bedre ved å bruke en annen app? Snakker vi bedre i form av software optimalisering av bildene? I så fall mener jeg det er en uhyre dårlig løsning for en som er litt over middels glad i å ta bilder.

 

Har jeg nissforstått så bare gi meg på pukkelen :)

Er ikke software optimalisering som gjelder for kamera delen på mobiler fortia? Eller har æ også misforstått ?

Lenke til kommentar

Er ikke software optimalisering som gjelder for kamera delen på mobiler fortia? Eller har æ også misforstått

Det viktigste for meg i så måte er at optikken er bra, samt at appen man bruker ikke "pynter" på bildene mine. Flott at det finnes apper som gjør dette for enkelte, men jeg ønsker ikke at softwaren skal manipulere bildene jeg tar for at dem skal se flotte ut der og da. 

Lenke til kommentar

Man kan ringe, sende SMS og ta dugelige bilder etc. Med de fleste telefoner uansett pris. Har man ikke store krav så kan man definitivt klare seg med rimeligere modeller. Ønsker man derimot litt luksus og vil betale for dette så gjør man det. Det hele koker ned til hvor stor interesse man har for dette, hvor mye penger man kan forsvare å bruke samt behov.

Lenke til kommentar

Elsker alle billige og bra mobiler som beviser at folk flest ikke trenger en mobil til over 10 tusen kroner, mange er jo også bedre en de dyrere merkene.

De "billigere" merkene har fortsatt et stykke å gå som testen viser. Nå får man jo dessuten toppmodeller fra topprodusenter med noen måneder på nakken til rundt 5000kr som det nevnes i artikkelen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg har hatt OP6T en måneds tid og er veldig fornøyd med den daglige bruken. Den har ikke WiFi tale, dessverre. Har hatt utrolig dårlig dekning hvor jeg bor og har hatt stor glede av Samsung's S7 kombinert med Komplett abonnement. Men ifølge skjermen på OP6T så virker det som om signalene fra utsiden er sterkere en det S7 rapporterte.

 

Jeg har sett på OPT6 at den har/kan ha WiFi tale, ihvertfall med Telia abonnement. Noen som vet hva som skal til for å få WiFi tale på OP6T? Det er ikke noen menyvalg under SIM kort innstillinger.

Lenke til kommentar

mandela:

 

Enig med deg! Kunne godt tenkt meg en Samsung Galaxy S9, men skjermen har ganske så buet kant, og jeg ser for meg at det kan være vanskelig å finne skjermbeskytter i herdet glass som passer godt til den. Hadde en Galaxy S6 Edge Plus i sin tid, og skjermbeskytteren var umulig å få til å sitte i kantene. Dessuten var det lett å åpne apper ufrivillig når man holdt rundt den. Ellers en knall telefon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...