Gå til innhold

Streame nettside på TV


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har et par TV-skjermer hvor det er ønskelig å streame en nettside.

Refresh skjer automatisk.

 

På den ene TVen har vi kjørt Raspberry Pi, men plutselig så kræsjer den, så er det et par timer for å sette den opp.

 

Noen andre gode løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den ene TVen har vi kjørt Raspberry Pi, men plutselig så kræsjer den, så er det et par timer for å sette den opp.

 

Hvilket OS kjører du? Er det Raspbian? Og hvilken nettleser benyttes?

 

Jeg har hatt 3x Pi kjørende siden i vår som driver med alt mulig rart, men de har aldri klikket eller fryst. Jeg er derfor nysgjerrig på hvordan du/dere får til dette.

Lenke til kommentar

Hvilket OS kjører du? Er det Raspbian? Og hvilken nettleser benyttes?

 

Jeg har hatt 3x Pi kjørende siden i vår som driver med alt mulig rart, men de har aldri klikket eller fryst. Jeg er derfor nysgjerrig på hvordan du/dere får til dette.

 

Raspbian vi bruker ja :)

Bruker standard nettleser. Når den nå sist klikket var den frakoblet i cirka to uker pga div. oppussing. Ville da ikke starte opp igjen.

 

I tillegg bør det ikke gå et par timer for å sette opp en raspberry.

 

Tar litt tid å hente OSet, og installere det. Alt tar tid, hehe!

Lenke til kommentar

Lagre OS'et lokalt? Å brenne det til SD-kortet tar 1-2 minutt. Oppsett bør du jo fikse kjapt.

Evnt om det er et så stort problem så kopierer du jo bare minnekortet til ei IMG fil som du skriver til nytt kort senere.

 

Synes uansett det er merkelig problem du skisserer her. Det finnes tusenvis av disse maskinene som kjører 24/7 uten problemer. De gangene jeg har hatt tilsvarende problem har det skyldes dårlig minnekort eller slitt minnekort, eller for svak strømforsyning.

Lenke til kommentar

På den ene TVen har vi kjørt Raspberry Pi, men plutselig så kræsjer den

Det er byttet flere ganger. Fikk formatert, og installert, men så går den i svart igjen.

Når den nå sist klikket var den frakoblet i cirka to uker pga div. oppussing. Ville da ikke starte opp igjen.

 

Jeg har kun brukt Biltema-minnekort (16 GB) i mine faktisk, og det har fungert helt fint.

 

Har du produktnavn på de minnekortene du har prøvd?

Hvilken type Pi er det snakk om og hvor ble den kjøpt?

Lenke til kommentar

Raspberry PI er vel en forholdsvis billig sak, og den kan vel sikkert være utsatt for feil. Har et par stykker. Den ene bli ved en anledning så varm at den sluttet å virke. Da jeg fikk slått den av så kunne man se at teksten og bokstavene på prosessoren hadde brent vekk, og den hadde også skiftet farge til en litt mørkere tone. Da jeg fikk kjølt ned og startet opp så fungerte det helt fint igjen. Aner ikke hvorfor den ble overopphetet. Til den prisen som gjelder, så er det jo bare å ha liggende et par i reserve. Det blir jo som å skifte en lyspære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...