Gå til innhold

Nye våpen og vinterkart til PUBG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kan vi vær så snill å slippe å lese artikkler på nynorsk ??

Hvis du sliter såpass med å lese nynorsk, så høres det ut som du har godt av og prøve litt :)

Kan ikke si jeg sliter akkurat.. men jævlig unødvendig å poste artikkler på nynorsk når fleste parten av landet leser og skriver bokmål.

I 2016 så var det så lite som 10% av norges befolkning som leste og skrev nynorsk.

Lenke til kommentar

Nøyaktig hvorfor er dette spillet så verdig at Gamer føler de må komme med en oppdatering hver gang dette spillet gjør noe?

 

Det er framleis det desidert mest populære spelet på Steam, så sjølvsagt skal me dekkje det. Me forstår at alle ikkje er interesserte i å lese om det, men eg syns det er ein smule rart å kritisere oss for å skrive om PUBG. Ein må jo ikkje klikke på artikkelen. Eg er ikkje interessert i fotball, men det betyr ikkje at eg blir irritert viss det er mykje skriveri i avisene om det, liksom.

 

Angåande dette med nynorsk: Me har alltid brukt nynorsk på Gamer.no, og det kjem me til å halde fram med. Vil òg påpeike at talet på dei som brukar nynorsk som målform ikkje er det same som kor mange som les det. Vil tru dei aller fleste nordmenn er borti nynorsk i ny og ne.

Nynorsk er ei viktig del av kulturarva vår, og det er eit flott skriftspråk. Det er ikkje akkurat som om det er vanskeleg å forstå for dei som ikkje brukar det sjølv, heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er framleis det desidert mest populære spelet på Steam, så sjølvsagt skal me dekkje det. Me forstår at alle ikkje er interesserte i å lese om det, men eg syns det er ein smule rart å kritisere oss for å skrive om PUBG. Ein må jo ikkje klikke på artikkelen. Eg er ikkje interessert i fotball, men det betyr ikkje at eg blir irritert viss det er mykje skriveri i avisene om det, liksom.

 

Angåande dette med nynorsk: Me har alltid brukt nynorsk på Gamer.no, og det kjem me til å halde fram med. Vil òg påpeike at talet på dei som brukar nynorsk som målform ikkje er det same som kor mange som les det. Vil tru dei aller fleste nordmenn er borti nynorsk i ny og ne.

Nynorsk er ei viktig del av kulturarva vår, og det er eit flott skriftspråk. Det er ikkje akkurat som om det er vanskeleg å forstå for dei som ikkje brukar det sjølv, heller.

 

Det er ikke at dere skriver om spillet, det er at dere mer eller mindre bare reklamerer for spillet, 

Hver eneste gang noen gjør noe som helst med det spillet kommer det en fortløpende oppdatering fra gamer, og med tanke på de horrible måtene utvikleren oppfører seg syns jeg det er noe rart at dere gir så mye gratis reklame til det spillet.

Det finnes bedre utviklere som ikke oppfører seg som gedigene duster som mer fortjener at dere driver gratis reklame for de. 

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg sliter akkurat.. men jævlig unødvendig å poste artikkler på nynorsk når fleste parten av landet leser og skriver bokmål.

I 2016 så var det så lite som 10% av norges befolkning som leste og skrev nynorsk.

Nynorsk er en lovlig skriftlig målform, og medier kan fritt velge mellom bokmål og nynorsk. Det er en grunn til at du lærte nynorsk på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...