Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Storspela inntar Switch - me har testa to av dei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er nyskjerrig på begge spillene på Switch men klarer ikke legitimere kjøp til full pris når jeg har spilt begge mye på PC. Syns Bethesda er i overkant grådige, spesielt siden Skyrim ofte koster 35 kr på PC.

 

Men hva er greia med ordet "nå" i stedet for "no" i artikkelen? Virker malplassert når resten av artikkelen er på nynorsk!

Lenke til kommentar

Men hva er greia med ordet "nå" i stedet for "no" i artikkelen? Virker malplassert når resten av artikkelen er på nynorsk!

 

Det har ei enkel forklaring: 'Nå' er heilt legitimt å bruka på nynorsk. Eg skriv stort sett nokså dialektnær nynorsk, så fordi eg seier 'nå' og ikkje 'no', så skriv eg det slik òg.

Lenke til kommentar

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

Lenke til kommentar

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Heh, er det noe doom ikke på noen måte oppleves som i mine øyne, så er det et nintendo-spill :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Det har ei enkel forklaring: 'Nå' er heilt legitimt å bruka på nynorsk. Eg skriv stort sett nokså dialektnær nynorsk, så fordi eg seier 'nå' og ikkje 'no', så skriv eg det slik òg.

 

 

Skjønner, det forklarer egentlig saken greit! Var vel snakk om at det skulle bli lov å skrive "ikke" istendenfor "ikkje" også, men er ikke dermed sagt at det er riktig å skrive det, mener jeg da, men jeg ser poenget ditt!

 

Men tommel opp for nynorsk på Gamer!

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

 

 

Hvorfor er det ikke det? Om man opplever ubehag ved spilling i 30 fps kontra 60 fps er høyst subjektivt.

 

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Heh, er det noe doom ikke på noen måte oppleves som i mine øyne, så er det et nintendo-spill :)

 

AtW

 

 

Siktes vel til at DOOM er 100 % gameplay, noe som er ganske Nintendo-lignende.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

 

 

Hvorfor er det ikke det? Om man opplever ubehag ved spilling i 30 fps kontra 60 fps er høyst subjektivt.

 

 

 

 

 

Det er objektivt elendig å spille et spill som Doom i 25FPS(25! ikke en gang 30) 

Spillet er raskt, du beveger deg raskt, demoner beveger seg raskt, doom er det aboslutt siste spillet som burde spilles i 25fps.

Lenke til kommentar

 

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

 

 

Hvorfor er det ikke det? Om man opplever ubehag ved spilling i 30 fps kontra 60 fps er høyst subjektivt.

 

 

 

 

 

Det er objektivt elendig å spille et spill som Doom i 25FPS(25! ikke en gang 30) 

Spillet er raskt, du beveger deg raskt, demoner beveger seg raskt, doom er det aboslutt siste spillet som burde spilles i 25fps.

Nei, det er ikke objektivt elendig selv om du mener det. Men at DOOM nytest best i 60 fps er jeg helt enig i, men det er en subjektiv sak. Finnes folk som ikke har fps-teller i hjørnet på alle spillene sine vet du.

Lenke til kommentar

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Heh, er det noe doom ikke på noen måte oppleves som i mine øyne, så er det et nintendo-spill :)

 

AtW

Her er artikkelen:

https://www.polygon.com/2017/1/6/14057018/doom-games-of-the-year-2016

 

Doom opplevdes som et Nintendo-spill fordi det er klassisk Nintendo å ha spill med finslepen gameplay som hovedsakelig gameplay-drevne. Plottet i Super Mario har aldri vært poenget. Rammene har heller aldri vært poenget. Poenget er at det er tilfredsstillende og gøy å løse de utfordringene i spillet, og det er dette som driver spillet fremover.

 

Og det er her Doom også skinner. Jeg er helt enig i Doom er et veldig uvant spill å finne på en Nintendo-konsoll; det er mye vold og det er et dramatisk plot, men det er ikke det som er poenget, og det er ikke det som får meg til å spille det. De ironiserer til og med over det. Poenget med spillet er en utrolig strøken gameplay-opplevelse, med gjennomtenkte utfordringer og intuitiv styring. Det er dette som får det til å føles som et Nintendo-spill.

Lenke til kommentar

 

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

 

 

Hvorfor er det ikke det? Om man opplever ubehag ved spilling i 30 fps kontra 60 fps er høyst subjektivt.

 

 

 

 

 

Det er objektivt elendig å spille et spill som Doom i 25FPS(25! ikke en gang 30) 

Spillet er raskt, du beveger deg raskt, demoner beveger seg raskt, doom er det aboslutt siste spillet som burde spilles i 25fps.

Det objektivt sett absolutt siste spillet i hele verden som burde spilles i 25 fps? Enda viktigere med Doom enn med Overwatch eller DiRT i VR?

 

Jeg har bare spilt Doom på Switch. Hvis det du sier stemmer så burde jeg ikke ha likt dette spillet. Men det gjorde jeg altså.

 

Så ut i fra det ressonomentet så har vi to valg:

Enten så lyver jeg, eller så tar du feil.

 

Og jeg vet med meg selv at jeg koser meg skikkelig med dette spillet, så mye at jeg mye heller vil stikke og spille det på toget på vei til jobb enn å diskutere noe så tåpelig som dette med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

 

 

Hvorfor er det ikke det? Om man opplever ubehag ved spilling i 30 fps kontra 60 fps er høyst subjektivt.

 

 

 

 

 

Det er objektivt elendig å spille et spill som Doom i 25FPS(25! ikke en gang 30) 

Spillet er raskt, du beveger deg raskt, demoner beveger seg raskt, doom er det aboslutt siste spillet som burde spilles i 25fps.

Det objektivt sett absolutt siste spillet i hele verden som burde spilles i 25 fps? Enda viktigere med Doom enn med Overwatch eller DiRT i VR?

 

Jeg har bare spilt Doom på Switch. Hvis det du sier stemmer så burde jeg ikke ha likt dette spillet. Men det gjorde jeg altså.

 

Så ut i fra det ressonomentet så har vi to valg:

Enten så lyver jeg, eller så tar du feil.

 

Og jeg vet med meg selv at jeg koser meg skikkelig med dette spillet, så mye at jeg mye heller vil stikke og spille det på toget på vei til jobb enn å diskutere noe så tåpelig som dette med deg.

 

 

Allikevel diskuterer du det? Og dessuten er resonnementet ditt feil, selv om det skulle være spillet i verden minst egnet for 25 fps, så betyr ikke det at du må mislike det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

 

 

Hvorfor er det ikke det? Om man opplever ubehag ved spilling i 30 fps kontra 60 fps er høyst subjektivt.

 

 

 

 

 

Det er objektivt elendig å spille et spill som Doom i 25FPS(25! ikke en gang 30) 

Spillet er raskt, du beveger deg raskt, demoner beveger seg raskt, doom er det aboslutt siste spillet som burde spilles i 25fps.

Det objektivt sett absolutt siste spillet i hele verden som burde spilles i 25 fps? Enda viktigere med Doom enn med Overwatch eller DiRT i VR?

 

Jeg har bare spilt Doom på Switch. Hvis det du sier stemmer så burde jeg ikke ha likt dette spillet. Men det gjorde jeg altså.

 

Så ut i fra det ressonomentet så har vi to valg:

Enten så lyver jeg, eller så tar du feil.

 

Og jeg vet med meg selv at jeg koser meg skikkelig med dette spillet, så mye at jeg mye heller vil stikke og spille det på toget på vei til jobb enn å diskutere noe så tåpelig som dette med deg.

 

 

Ah, Ok, har man bare spist rotten tørrfisk så vet man ikke hva en perfekt biff smaker som.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

Doom i 25fps er ikke bra for helsa.

Hvorfor er det ikke det? Om man opplever ubehag ved spilling i 30 fps kontra 60 fps er høyst subjektivt.

 

 

 

Det er objektivt elendig å spille et spill som Doom i 25FPS(25! ikke en gang 30)

Spillet er raskt, du beveger deg raskt, demoner beveger seg raskt, doom er det aboslutt siste spillet som burde spilles i 25fps.

Det objektivt sett absolutt siste spillet i hele verden som burde spilles i 25 fps? Enda viktigere med Doom enn med Overwatch eller DiRT i VR?

 

Jeg har bare spilt Doom på Switch. Hvis det du sier stemmer så burde jeg ikke ha likt dette spillet. Men det gjorde jeg altså.

 

Så ut i fra det ressonomentet så har vi to valg:

Enten så lyver jeg, eller så tar du feil.

 

Og jeg vet med meg selv at jeg koser meg skikkelig med dette spillet, så mye at jeg mye heller vil stikke og spille det på toget på vei til jobb enn å diskutere noe så tåpelig som dette med deg.

Ah, Ok, har man bare spist rotten tørrfisk så vet man ikke hva en perfekt biff smaker som.

Takk for at du bekrefter fordommene mine om PC-gamere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Heh, er det noe doom ikke på noen måte oppleves som i mine øyne, så er det et nintendo-spill :)

 

AtW

Her er artikkelen:

https://www.polygon.com/2017/1/6/14057018/doom-games-of-the-year-2016

 

Doom opplevdes som et Nintendo-spill fordi det er klassisk Nintendo å ha spill med finslepen gameplay som hovedsakelig gameplay-drevne. Plottet i Super Mario har aldri vært poenget. Rammene har heller aldri vært poenget. Poenget er at det er tilfredsstillende og gøy å løse de utfordringene i spillet, og det er dette som driver spillet fremover.

 

Og det er her Doom også skinner. Jeg er helt enig i Doom er et veldig uvant spill å finne på en Nintendo-konsoll; det er mye vold og det er et dramatisk plot, men det er ikke det som er poenget, og det er ikke det som får meg til å spille det. De ironiserer til og med over det. Poenget med spillet er en utrolig strøken gameplay-opplevelse, med gjennomtenkte utfordringer og intuitiv styring. Det er dette som får det til å føles som et Nintendo-spill.

 

 

Vel, FPS og bra 3rd party er ikke det jeg forbinner med nintendo , la oss si det slik.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Da Polygon kåret Doom til årets spill 2016 så kommenterte de faktisk at det opplevdes som et Nintendo-spill. Og jeg er helt enig. Doom er pur gameplay-glede. Strømlinjeformet, kjapt, intuitivt og utfordrende. Og overraskende god karakterbygging av hovedpersonen.

 

Det morsomste spillet jeg har på Switch så langt.

 

Heh, er det noe doom ikke på noen måte oppleves som i mine øyne, så er det et nintendo-spill :)

 

AtW

Her er artikkelen:

https://www.polygon.com/2017/1/6/14057018/doom-games-of-the-year-2016

 

Doom opplevdes som et Nintendo-spill fordi det er klassisk Nintendo å ha spill med finslepen gameplay som hovedsakelig gameplay-drevne. Plottet i Super Mario har aldri vært poenget. Rammene har heller aldri vært poenget. Poenget er at det er tilfredsstillende og gøy å løse de utfordringene i spillet, og det er dette som driver spillet fremover.

 

Og det er her Doom også skinner. Jeg er helt enig i Doom er et veldig uvant spill å finne på en Nintendo-konsoll; det er mye vold og det er et dramatisk plot, men det er ikke det som er poenget, og det er ikke det som får meg til å spille det. De ironiserer til og med over det. Poenget med spillet er en utrolig strøken gameplay-opplevelse, med gjennomtenkte utfordringer og intuitiv styring. Det er dette som får det til å føles som et Nintendo-spill.

 

 

Vel, FPS og bra 3rd party er ikke det jeg forbinner med nintendo , la oss si det slik.

 

AtW

Er du sikker? Hva med Goldeneye? Metroid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Goldeneye er bare bra til å være på nintendo, metroid er ikke 3rd party. Så ja, jeg er sikker. Nintendo-konsoller har aldri vært noe sted der fps er det store, ei heller noe sted for mye bra 3rd party. 

 

Illustrerer forsåvidt greit nok av dette også, til tross for at noen mener doom av alle ting er typisk nintendo (selv om det er mer typisk PC enn noe annet, og de til alt overmål poengterer hastigheten som helt sentralt, noe switch-versjonen i liten grad passer til med så lav framerate), så er det den desidert dårligste versjonen. Greit for de som har switch seff, men ikke akkurat den plattformen som definerer spillet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...