Gå til innhold

TEST: Ulefone S8 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bo1e: UleFone Mix er i test. Men vi forholder oss til norske, eller til nøds europeiske, leverandører. Det skyldes forbrukervern og fare for å få kinesisk programvare på de rent kinesiske merkene. Spesielt for telefoner som *ikke* er utbredte utenfor Kina kan det bli vanskelig å få tak i global programvare med Google-støtte og alt man trenger. UleFone Mix koster forøvrig 1100 kroner inkludert MVA fra DX- men da har man ikke inkludert gebyret for fortollingen, som kan være ganske høy, avhengig av speditør. Vi vil altså vurdere den ut fra norsk pris som er 1900 kroner fra forhandler, og ikke altfor langt unna det utlandsbestilt Mix vil komme på om man tar med alt. Men så kan man også levere den til reparasjon her på berget, etter norske regler, hvis noe skulle skje.

 

Det er en del ting som gjør at vi er veldig forsiktige med å anbefale kjøp av telefoner langveis fra. For det kan bli ei hengemyr for folk som ikke vet hva de går til - gjør du mot formodning det, er sjansen større for at du på fornuftig vis kan vurdere vår karakter opp mot telefonen kjøpt rimeligere og muligheten for å måtte gjøre litt arbeid selv for å få den til å virke :)

 

Det gjelder forøvrig ikke kun kinesiske telefoner. Ikke kjøp for eksempel LG-telefoner i Korea om du ikke er forberedt på å klare deg med koreansk og engelsk som språkvalg. Det er fortsatt noen fallgruver ved å kjøpe mobil utenfor landegrensene.

Lenke til kommentar

Synes det er litt useriøst å trekke for å ikke ha USB-C når majoriteten av telefoner på markedet fortsatt ikke har dette.

De fleste nye telefoner i dag har jo det da. Selv kinatelefoner.

Men dem har ofte pluggen litt for langt "inne" grunnet dårlig design. Elseplevis Bluboo S1 som har USB-C, men man må bruke den medfølgende kabelen med ekstra lang plugg.....

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Usb-C har vel ikke iphone-X heller. Så hvorfor er det et minus her? Da jeg kjøpte Nexus 5X til guttungen, husker jeg det ble skrevet negativt om at den hadde usb-c, fordi den var alene? Når iphone kommer med noe som andre ikke har (og heller aldri trenger), jo da er det fantastisk, revolusjonerende og innovativt.

Lenke til kommentar

bo1e: UleFone Mix er i test. Men vi forholder oss til norske, eller til nøds europeiske, leverandører. Det skyldes forbrukervern og fare for å få kinesisk programvare på de rent kinesiske merkene. Spesielt for telefoner som *ikke* er utbredte utenfor Kina kan det bli vanskelig å få tak i global programvare med Google-støtte og alt man trenger. UleFone Mix koster forøvrig 1100 kroner inkludert MVA fra DX- men da har man ikke inkludert gebyret for fortollingen, som kan være ganske høy, avhengig av speditør. Vi vil altså vurdere den ut fra norsk pris som er 1900 kroner fra forhandler, og ikke altfor langt unna det utlandsbestilt Mix vil komme på om man tar med alt. Men så kan man også levere den til reparasjon her på berget, etter norske regler, hvis noe skulle skje.

 

Det er en del ting som gjør at vi er veldig forsiktige med å anbefale kjøp av telefoner langveis fra. For det kan bli ei hengemyr for folk som ikke vet hva de går til - gjør du mot formodning det, er sjansen større for at du på fornuftig vis kan vurdere vår karakter opp mot telefonen kjøpt rimeligere og muligheten for å måtte gjøre litt arbeid selv for å få den til å virke :)

 

Det gjelder forøvrig ikke kun kinesiske telefoner. Ikke kjøp for eksempel LG-telefoner i Korea om du ikke er forberedt på å klare deg med koreansk og engelsk som språkvalg. Det er fortsatt noen fallgruver ved å kjøpe mobil utenfor landegrensene.

 

Mulig noen kan rette meg på dette, men jeg har handlet fra både gearbest og dx (som begge har ulefone mix til rett over 1100 kr), og da mener jeg de har havnet hos posten og at gebyret der har vært det vanlige, og ikke noen hinsides greier som enkelte speditører holder på med. Og jeg, og mange andre, bruker aldri noe annet enn engelsk menyspråk. Det både klinger bedre, og er uendelig mye enklere å søke opp svar på eventuelle spørsmål som skulle dukke opp, enn om man kun har de norske menyene og meldingene å søke etter. Reparasjon på ting til rett over 1000 kr er jeg ikke veldig bekymret for. Skulle noe mot formodning være DOA, så får man faktisk hjelp selv om de ikke har et norsk regelverk å forholde seg til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...