Gå til innhold

Irriterer du deg over bufring i videoer? Forskere mener de har funnet løsningen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, personlig skulle jeg ha ønsket at jeg kunne ha tvunget Netflix til å buffre kontra å servere meg visuell grøt med lyd.

 

Når stream'en først er i gang er det jo sjeldent et problem.

Enig, synes vi kunne fått flere valgmuligheter, særlig fordi på noen serier er det ting man ikke nødvendigvis får med seg om de 20 første sekundene blir brukt til å gå fra 340p til 1080p.

 

Her kan du lese om hvordan Netflix håndterer dette og hvorfor de gjør det slik:

 

https://medium.com/netflix-techblog/a-b-testing-and-beyond-improving-the-netflix-streaming-experience-with-experimentation-and-data-5b0ae9295bdf

 

Etter å ha lest flere artikler på Netflix techblog har jeg blitt imponert over hvor grundig de faktisk er i arbeidet med å forbedre tjenesten. Jeg er stort sett fornøyd med Netflix, bortsett fra at jeg savner en del innstillingsmuligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, personlig skulle jeg ha ønsket at jeg kunne ha tvunget Netflix til å buffre kontra å servere meg visuell grøt med lyd.

 

Når stream'en først er i gang er det jo sjeldent et problem.

 

Vet ikke om det er helt dette du mente men, hvis du spiller av en film/serie på Netflix så kan du trykke "Shift+Ctrl+Alt+S" og tvinge/override til den beste bitraten på lyd og bildet. Hvis ikke streamingen blir bra med en gang kan du spole bittelitt tilbake så er alt i max kvalitet (forutsatt at man ikke har dårlig brebånds/nett hastighet :-)

 

NB! Du trykker forøvrig "Shift+Ctrl+Alt+S" igjen for fjern "override" bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke dette hadde noe med hastighet på nettet å gjøre da? =/ flott bilde fra første sekund her, de få gangene den ikke gjør det er jeg koblet til feil nett :p

Jo, men når jeg har et nett på 5 Mb/s så skulle jeg ønske den startet rett på og ikke gikk gjennom alle oppløsningene, den starter på 240p/0,7 Mb/s også går det sakte oppover, helt uten grunn. I slike tilfeller så hadde det vært veldig praktisk å tvinge oppløsning.

 

Sjekket nettsiden om innstillinger på Netflix, der kan du bare stille ønsket oppløsning/kvalitet, ikke om man skal tvinge oppløsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...