Gå til innhold

GUIDE: iOS 11 gir deg dobbelt så god plass til bilder og videoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle APIer som gir ut bilder konverterer før opplasting. Siden apper ikke har direkte filsystemtilgang på iOs vil dette fungere fullstendig gjennomsiktig for alle formål.

 

Men du har rett, det er en innstilling, der bomma jeg gitt. Den blir slått på automatisk by default, men visstnok kun om alle enheter som syncer mot felles bibliotek har iOs 11 / High Sierra.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jaha.. Hvorfor står det på hele Internett da at man skal gå inn på kamerainnstillinger for å skru det av og på?

 

Jeg testet akkurat og tok et bilde, OneDrive lastet det opp som JPG så enten er funksjonen ikke aktiv eller så konverterer OneDrive bildet før opplasting.

 

Onedrive konverterer før opplasting.

 

Ikke alle iphoner støtter dette formatet. Må vel ha A9 chippen eller bedre.

Lenke til kommentar

Det er ikke en innstilling.

Jo, du finner den under innstillinger(!) -> kamera -> formater. Akkurat slik det står i artikkelen.

 

 

Jeg har 6S Plus

 

Noen som vet om Dropbox også konverterer før opplasting?

iOs konverterer før opplasting om ikke appene eksplisitt ber om det nye formatet, så apper som ikke gjør endringer vil alltid få jpg.

 

Dropbox konverterte ikke sist jeg testet i hvert fall, men det var under beta-versjonen av iOS 11. Fryktelig klønete å få konverter disse bildene i etterkant, så anbefaler alle å slå på "mest kompatibel" frem til formatstøtten blir bedre.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...